Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

Screenshot_20211028-152921_Amazon Shopping.jpg


Besteld op Amazon.

Geen ervaring met gedore red.
Doppenset staat klaar in winkelwagentje. Ik twijfel nog.

Helaas ben ik 90% van mn gereedschap kwijtgeraakt. Stond bij overleden vriend, nabestaande werkt niet mee :/

Voordeel: ik kan weer failliet gaan op nieuw spul :')
 
Bekijk bijlage 1689917

Besteld op Amazon.

Geen ervaring met gedore red.
Doppenset staat klaar in winkelwagentje. Ik twijfel nog.

Helaas ben ik 90% van mn gereedschap kwijtgeraakt. Stond bij overleden vriend, nabestaande werkt niet mee :/

Voordeel: ik kan weer failliet gaan op nieuw spul :')

Heb zelf de set die tot 32mm gaat en de 1/4+1/2 doppenset. Prima spul voor de prijs en ik heb nog niet misgegrepen.
 
Grote sleutels heb ik nog.

Doppenset moet 3/8 hebben.

Dus complete shit.

Maar hoe is de kwaliteit?

Heb 15 jaar goed kunnen werken met proxxon.

Net als de prijs, middenmoot. Het is geen goedkope meuk, maar verwacht er geen hazet van.

Passing van de sleutels en doppen is redelijk, ratels voelen minder scherp en rigide aan als bijvoorbeeld echte Gedore maar voldoen prima voor hobby materiaal.

Mocht het belletjes doen rinkelen, voorheen werd het onder de naam 'Carolus' verkocht. Ze hebben op een gegeven moment besloten er Gedore red van te maken omdat dit beter verkoopt?
 
Mooie testen doet hij. Jammer van zijn stem en drukte :X

Veel van die youtube testen zijn leuk bedacht, maar zeggen erg weinig in mijn ogen.

Ik mis vooral de herhaling van het resultaat, als je een test niet kan herhalen met dezelfde uitkomst dan is het dus gewoon toevalligheden achter elkaar plakken. wil je een fatsoenlijk resultaat zul je dus meerdere keren moeten knippen met een logische uitkomst.

Daarnaast is het bijvoorbeeld helemaal niet gezegd dat die spijkers die hij knipt constant van kwaliteit zijn, etc.
Ook is een spijker knippen leuk, maar een vloeitje doorknippen voor veel goedkope tangen nog veel moeilijker omdat de bekken niet goed sluiten.

Dus leuk dit soort testen, maar het zegt me allemaal niet zo veel, qua betrouwbaarheid veel te laag.
 
Veel van die youtube testen zijn leuk bedacht, maar zeggen erg weinig in mijn ogen.

Ik mis vooral de herhaling van het resultaat, als je een test niet kan herhalen met dezelfde uitkomst dan is het dus gewoon toevalligheden achter elkaar plakken. wil je een fatsoenlijk resultaat zul je dus meerdere keren moeten knippen met een logische uitkomst.

Daarnaast is het bijvoorbeeld helemaal niet gezegd dat die spijkers die hij knipt constant van kwaliteit zijn, etc.
Ook is een spijker knippen leuk, maar een vloeitje doorknippen voor veel goedkope tangen nog veel moeilijker omdat de bekken niet goed sluiten.

Dus leuk dit soort testen, maar het zegt me allemaal niet zo veel, qua betrouwbaarheid veel te laag.
Dat klopt allemaal wel, maar of je met een tang 80 kilo moet knijpen of 30, daar kan ik voor mijzelf toch wel iets uit afleiden. Ongeacht de hardheid toleranties van de spijker of de frequentie van knippen.
 
Dat klopt allemaal wel, maar of je met een tang 80 kilo moet knijpen of 30, daar kan ik voor mijzelf toch wel iets uit afleiden. Ongeacht de hardheid toleranties van de spijker of de frequentie van knippen.

Todat je de test herhaald en dan blijkt dat je ineens met de die tang van 80 kilo nog maar 50 kilo hoeft te knijpen en met de andere ineens 110 kilo...

Is een beetje overdreven, maar je snap wellicht wat ik bedoel. Natuurlijk zegt het "iets" maar zo pseudo wetenschappelijk als ze presenteren is het meestal niet.
 
Sommige van zijn testen herhaalt hij de resultaten wel.

Deze is inderdaad wat matig. Een interessantere test zou zijn:
- hoeveel draad kan je er mee knippen voor hij bot wordt?

Wie knipt er spijkers met zo’n tang? Wie knipt er überhaupt spijkers?
 
Terug
Bovenaan Onderaan