Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

Gereedschap uitlenen doe ik alleen aan een select gezelschap. Categorie als ze het slopen word het netjes opgelost

Dat aantal is bij mij gereduceerd tot 2 personen (waren er 3 maar m'n vader kan niet meer klussen helaas). M'n buurman voelt zich bezwaard om iets te lenen dus als hij iets leent dan heb ik het dezelfde dag of de dag erna terug (en vervolgens koopt hij het zelf zodat hij het niet meer hoeft te lenen en 1 van mijn beste vrienden. Daar krijg ik het in de oorspronkelijke staat weer terug (hij weet namelijk ook hoe je met gereedschap om moet gaan).
 
Pfffffff.......ik wordt hier best wel een beetje moedeloos van. Wat bezielt mensen om gereedschap (of iets anders maar, in dit geval gereedschap) van mij te lenen en dat gewoon niet terug geven. 9 van de 10 keer moet ik bijna smekend vragen of ik mijn eigen gereedschap terug mag. Heb dus bij deze besloten dat ik niets meer ga uitlenen. Of ze geven het niet terug of het is kapot en dan hebben ze als excuus "ja maar, je koopt toch zo een nieuwe?" of "ja maar, jij kan dat toch gewoon repareren?" Even voor de duidelijkheid.......als ik iets leen (gebeurt niet want, dat vind ik irritant)van iemand breng ik het zo snel mogelijk weer terug en als ik iets kapot maak wat ik van iemand geleend heb dan zorg ik dat het of gerepareerd en als dat niet mogelijk is iets nieuws en gelijkwaardig weer terugkomt. En ja.......ik kan het inderdaad nieuw kopen en ja ......ik kan het ook repareren. Maar ook voor mij geldt dat het geld kost.

Sorry moest dit even kwijt -O-
Dank je........

Maar even serieus het is toch niet moeiijk? Of ben ik nou gek?

Denk dat ik serieus 2x iets op normale manier heb terug gekregen.
Aan mij uitlenen.
Nee alles waar ik ook maar enigszins van denk dat ik het vaker nodig ga hebben koop ik. Als ik dan al eens wat moet lenen is het eigenlijk ook dezelfde avond nog terug. Maar dat werkt net zo met schulden, geen gelul hop gelijk aftikken. Een ander hoeft niet mijn persoonlijke bank te spelen.

Iemand nog tips voor 12v ledstrips?
Wat wil je ermee? Welk licht? Kleur? Maar in principe werken de strips wel goed, de adapter is veelal bepalend.
 
Bedankt voor de maten van de asjes. Boven 3 mm. is veel te dik. Mijn tolletje is ca. 2,5. Ik heb nog een doosje liggen dat ik uit Nha Trang heb meegenomen en waarvan ik ook dacht dat het wel zou passen. Helaas, bleek 2,8 mm. |(

Dremel.jpg
 
Laatst bewerkt:
Iemand nog tips voor 12v ledstrips?
Waar wil je ze voor gebruiken? Ik heb er zelf 2 achterin m’n bus in 4700K op een bewegingsmelder. Dit werkt goed, maar vraagt best veel stroom. De deuren staan vaak open en elke keer als er iemand voorbij komt gaan ze 5 minuten aan. Via een 2e accu of op een gereedschap accu is wel een aanrader. Dan trek je je startaccu nooit onderuit
image.jpg
 
Laatst bewerkt:
@vroembert, bedankt voor de tip, heb er meteen een doos hulpstukken bij gekocht. Zingt-ie het uit tot mijn verjaardag moet ik wat anders gaan verzinnen, anders komt er die dremel zo rond valentijnsdag...

Als je de kans ziet, probeer dan deze dremel op de kop te tikken
Screenshot_3.jpg

T is het oude type dremel, die van mij houd het nu al ruim 20 jaar vol.
Internet staat vol van klachten over "de nieuwe dremels"

Die ouwe zijn nog gemaakt van onverwoestium
 
Waar wil je ze voor gebruiken? Ik heb er zelf 2 achterin m’n bus in 4700K op een bewegingsmelder. Dit werkt goed, maar vraagt best veel stroom. De deuren staan vaak open en elke keer als er iemand voorbij komt gaan ze 5 minuten aan. Via een 2e accu of op een gereedschap accu is wel een aanrader. Dan trek je je startaccu nooit onderuitBekijk bijlage 1810276
Zelfde toepassing als jij.. Er zit nu helemaal niks aan verlichting achterin m'n busje en aangezien het steeds minder lang licht is... Voor een tweede accu heb ik geen plek, maar ik heb nog wel een paar Makita 14,4 accu's die ik amper gebruik. Bedankt voor de inspiratie 👍
 
Waar wil je ze voor gebruiken? Ik heb er zelf 2 achterin m’n bus in 4700K op een bewegingsmelder. Dit werkt goed, maar vraagt best veel stroom. De deuren staan vaak open en elke keer als er iemand voorbij komt gaan ze 5 minuten aan. Via een 2e accu of op een gereedschap accu is wel een aanrader. Dan trek je je startaccu nooit onderuitBekijk bijlage 1810276
Dit lijkt me enorm handig maar die gaat tijdens het rijden dan toch ook constant aan?
 
Pfffffff.......ik wordt hier best wel een beetje moedeloos van. Wat bezielt mensen om gereedschap (of iets anders maar, in dit geval gereedschap) van mij te lenen en dat gewoon niet terug geven. 9 van de 10 keer moet ik bijna smekend vragen of ik mijn eigen gereedschap terug mag. Heb dus bij deze besloten dat ik niets meer ga uitlenen. Of ze geven het niet terug of het is kapot en dan hebben ze als excuus "ja maar, je koopt toch zo een nieuwe?" of "ja maar, jij kan dat toch gewoon repareren?" Even voor de duidelijkheid.......als ik iets leen (gebeurt niet want, dat vind ik irritant)van iemand breng ik het zo snel mogelijk weer terug en als ik iets kapot maak wat ik van iemand geleend heb dan zorg ik dat het of gerepareerd en als dat niet mogelijk is iets nieuws en gelijkwaardig weer terugkomt. En ja.......ik kan het inderdaad nieuw kopen en ja ......ik kan het ook repareren. Maar ook voor mij geldt dat het geld kost.

Sorry moest dit even kwijt -O-
Precies dit waarom ik 2 dingen niet uitleen, mijn gereedschap én mijn aanhangers. Beide krijg je (veelal) verkracht terug of je moet om je eigen spullen smeken idd!.. Ik ben er als 20er al mee gestopt, en het bevalt mij prima de laatste 20 jr..
En ja, mijn vriendin mag je lenen, maar dat is er één van het type dat de grootste Holleder/van Hout/Mieremet nog wegloopt of dat de gemiddelde bewoner van de Bijlmer nog op de loop gaat voor haar.. :+

Zijn 2 uitzonderingen, mijn pa en broertje (en niet eens mijn zwager) kunnen gereedschap/aanhangers lenen. Waarom moet ik investeren in goed gereedschap zodat ik de gierigheid van een ander kan financieren?

Zelfde met banden- en balanceermachines.. Ja maar, jij hebt dat toch? Euh ja, maar kost mij de afschrijving, de stroom, mijn tijd, het demontagegereedschap, het materieel, het onderhoud eraan én de gewichtjes en ventielen niets dan? Toppunt was dat ik 12 banden mocht wisselen (autobanden onder auto weg, set banden van een andere set eraf en vervolgens deze op de velgen mocht leggen die onder de auto vandaan kwamen en er weer op moest), en ik zou uitbetaald worden in één kratje (schultenbrau) bier... _O-:W:WNaderhand via via vernomen dat een garagebedrijf dit uiteindelijk tegen uurtarief gedaan heeft..:+
 
Waarom moet ik investeren in goed gereedschap zodat ik de gierigheid van een ander kan financieren?

Soms is goed gereedschap gewoon relatief duur voor de enkele keer dat je het nodig hebt. (En van goedkope meuk voor eenmalig gebruik wordt doorgaans alleen de handel blij.)
Hier wordt wel eens iets uitgeleend, maar wordt er ook wel eens iets geleend (van dezelfde mensen).
Als beide partijen even zorgvuldig met het spul omgaan en het kort na gebruik uit eigen beweging en in dezelfde staat terugbrengen (of vergoeden bij schade), is dit helemaal geen probleem.
 
Zo hoort het ook. Idem met dure dingen. Sommige mensen weten gewoon niet hoe iets werkt en verneuken daardoor de nauwkeurigheid. Een laser leen ik bijvoorbeeld niet uit. Ik heb niks aan een “oh sorry”
Pas een betonboormachine geleend bij m’n overbuurman. Prima gast en ik kon m’n eigen boortjes gebruiken. Ik had hem er ooit een zwikkie gegeven
 
Terug
Bovenaan Onderaan