Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.410
11.042
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren een leuke klus gehad. Moest gereedschap en klimmaterialen keuren voor een klant (interieurbouwer voor luxe jachten, hotels en vliegtuigen) bij royal van lent in Kaag en 020. Ik dacht prima, ze zullen alles wel verzameld hebben in een container dan kan ik lekker m'n gang gaan. Maar nee hoor...... moest op een superjacht zijn ergens op het 3e dek (dat was een kleintje van 100 meter) en op het achterdek (dat was een iets groter modelletje van 118 meter). Heb m'n ogen uitgekeken, best indrukwekkend zo'n jacht. Helaas geen bewijs van want, foto's maken is ten strengste verboden.

Beetje dit idee
Bekijk bijlage 1820709
Schuin tegenover deze werf heeft het bedrijf waar ik werk ook een vestiging zitten, dit is juist om dit soort klanten te bedienen. (Om diezelfde reden hebben we ook een vestiging in Hamburg en Monaco)
 
Projectje, kijken of het lukt om deze werkend te krijgen vanuit mn auto. Met een accu van 50kWh kan ik wel ff vooruit :P
Omvormer van 2000 watt.
(afgelopen weekend op de crossbaan met mn zoontje en was beetje kansloos om met een aggregaat zijn elektrische crosser op te laden :X )

Schermafbeelding 2022-11-08 215148.png
 
Onze Clio heeft wat uitgebreider onderhoud nodig, dus ik dacht doe ik zelf.
Inmiddels aangeschaft:

Lange bougiedop maat 14
20221026_111758.jpg


Dop met 8x8mm kop voor de carterplug
20221108_171501.jpg


E16 1/2" dop onderweg voor de draagarmen
force_krachtdop_kort_e-torx_3_1_1_1_1_1_1_1-600x600.jpg


Dop 16 en 18 gebruik je het meest voor bouten en moeren van de wielophanging. Blijft apart volk, die Fransen.
 
Onze Clio heeft wat uitgebreider onderhoud nodig, dus ik dacht doe ik zelf.
Inmiddels aangeschaft:

Lange bougiedop maat 14
Bekijk bijlage 1820816

Dop met 8x8mm kop voor de carterplug
Bekijk bijlage 1820817

E16 1/2" dop onderweg voor de draagarmen
Bekijk bijlage 1820818

Dop 16 en 18 gebruik je het meest voor bouten en moeren van de wielophanging. Blijft apart volk, die Fransen.
Ik heb wel eens een smart gehad , daar had je een aparte tang voor nodig om de bougiekap los te trekken op een manier waar je niet alleen de kabel los trok
 
Projectje, kijken of het lukt om deze werkend te krijgen vanuit mn auto. Met een accu van 50kWh kan ik wel ff vooruit :P
Omvormer van 2000 watt.
(afgelopen weekend op de crossbaan met mn zoontje en was beetje kansloos om met een aggregaat zijn elektrische crosser op te laden :X )

Bekijk bijlage 1820815
dit is denk ik wel wel een omvormer met een "gemodificeerde" sinus af te leiden uit witte sticker onderste regel 1e plaatje in het midden.
dat betekent eigenlijk dat je daar niet zomaar elektronische dingen op aan kunt sluiten.
220v 50 Hz uit het net heeft een vloeiend verlopende sinus met een effectieve spanning van 220 V, uit deze omvormer komt een "geblokte" sinus met een effectieve spanning van 220 V. zo'n geblokte sinus is goedkoper te maken.
in het slechste geval kan de lader van de electrische crosser kapot gaan.
 
Trixo is me voor, maar deze omvormer is niet echt geschikt voor electronica.
Ze hebben er ook met zuivere sinus maar die zijn bijna allemaal uitverkocht.
Hoeveel watt is die lader, en hoe ga je de 12V uit je accupakket halen? die 2000W omvormer trekt rond de 180A continue bij volle belastig. Dat is 50mm2 kabel gebruiken.
Mijn advies, koop een jong gebruikte victron, super betrouwbaar.

Welke crosser heeft hij? die van mij heeft een torrot E10
 
Trixo is me voor, maar deze omvormer is niet echt geschikt voor electronica.
Ze hebben er ook met zuivere sinus maar die zijn bijna allemaal uitverkocht.
Hoeveel watt is die lader, en hoe ga je de 12V uit je accupakket halen? die 2000W omvormer trekt rond de 180A continue bij volle belastig. Dat is 50mm2 kabel gebruiken.
Mijn advies, koop een jong gebruikte victron, super betrouwbaar.

Welke crosser heeft hij? die van mij heeft een torrot E10
Hmmm
ik weet dat de sinus niet perfect is maar dacht eigenlijk van die sinus word toch eerst gelijk gericht en vervolgens omgezet naar DC om de motor te laden. Kan dus beter retour begrijp ik.

Hij heeft een KTM SX-E
Mijn DC-DC converter in de auto kan 200A leveren op 12V maar het motortje laadt met 1000watt, dus dat valt mee.
 
Ik wil graag iets in huis wat echt zo in elkaar gebout is. Heel vet.

Heb meegemaakt dat je gewogen werd voor je aan boord ging, en wanneer je weer van boord ging.

Er waren nogal wat zaken van goud gemaakt, kranen, deurkrukken enz. echt bizar.
En doei!
Al leggen ze het goud op een stapel naast me maar we werken niet als slaven in de mijnen waar de mond geïnspecteerd werd.

dit is denk ik wel wel een omvormer met een "gemodificeerde" sinus af te leiden uit witte sticker onderste regel 1e plaatje in het midden.
dat betekent eigenlijk dat je daar niet zomaar elektronische dingen op aan kunt sluiten.
220v 50 Hz uit het net heeft een vloeiend verlopende sinus met een effectieve spanning van 220 V, uit deze omvormer komt een "geblokte" sinus met een effectieve spanning van 220 V. zo'n geblokte sinus is goedkoper te maken.
in het slechste geval kan de lader van de electrische crosser kapot gaan.
:^
Hier ook eens, ik heb een 1700w (geloof ik) sinus in de truck hangen. Voor de magnetron, tandenborstel en evt overige 230v zooi.
 
Terug
Bovenaan Onderaan