Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.339
10.957
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Dat zijn van die diploma's die elk werkend persoon moet kunnen halen.... daarom is dat niveau wat het is.
Er zijn nog wel meer van die diploma's. Hoeveel ze in de praktijk toevoegen is soms discutabel. Maar dat boeit niet zo heel erg. Als het vereist is, gewoon even halen, niet piepen en verder met het werk.
nou had ik een collega die na de 2daagse cursus heftruck toch echt gezakt was en kon mooi een hele dag over doen ... de stelling die hij raakte bleef nog maar net staan })8)7_O-
 
en terrecht, een examen waar iedereen de eerste keer voor slaagt is een workshop... deelnemen is voldoende. Er moeten mensen zakken anders heeft het geen waarde. Ik moest lang geleden een diploma sociale hygiene halen. Zaten lui al voor de 26ste keer op dat examen ;) dure hobby
 
wat betreft die hoogwerkers cursus. veel bedrijven moeten voor hun personeel een hoogwerker certificaat hebben, zeg dat het 7 personen zijn. dan geven ze een opleidings bedrijf de opdracht om deze 7 mensen een cursus te geven met als doel zo'n certificaat. als zo'n opleidings bedrijf er dan 3 laten zakken, hebben ze de opdracht niet goed begrepen :N........die zeikers bellen we niet meer.
vandaar dat je eigenlijk bijna niet kan zakken.

Bij ons werken heftruckchauffeurs die niet kunnen lezen en schrijven. Maar rijden wel al 30 jaar heftruck en daarop is niks aan te merken.
Ik zou het ook gek vinden dat die ineens niet meer zouden mogen rijden doordat een certificaat ineens verplicht is.
Voor de hoger opgeleiden stelt het dus niet zoveel voor.
 
Bij ons werken heftruckchauffeurs die niet kunnen lezen en schrijven. Maar rijden wel al 30 jaar heftruck en daarop is niks aan te merken.
Ik zou het ook gek vinden dat die ineens niet meer zouden mogen rijden doordat een certificaat ineens verplicht is.
Voor de hoger opgeleiden stelt het dus niet zoveel voor.
ja die lui zijn genaaid als het nieuwe management van het bedrijf opeens bedenkt dat er ISO huppeldepupweetikveelwat gehaald moet worden, mooi kak.
 
Dat certificaat is puur het vastleggen dat je de instructie gehad hebt. Dus een stok om mee te slaan als het fout gaat.

Zo'n cursus heb ik ook gehad. Reed daarvoor al een paar jaar met zo'n ding. Rij nu hooguit nog 1 a 2x per jaar op zo'n ding. Meestal omdat er dan iets gedaan moet worden wat andere collega's niet durven (heb 2 collega's die er dagelijks op rijden maar, alles wat moeilijker is dan een pallet van een laadklep durven ze niet). Vorig jaar heb ik in m'n uppie een 20 voets container door het pand gereden en kaarsrecht op z'n plek gezet met behulp van de heftruck en 2 pompwagens. Altijd leuk om met zo'n ding te spelen. Vroegah veel met die dingen gedaan waar ze eigenlijk niet voor bedoeld zijn.
 
Dat van die stok om mee te slaan.....
Ik ben verantwoordelijk voor een afdeling technici binnen een VCA gecertifieerd bedrijf. In Belgie althans, en ook voor de VCA certifiering is er een wettelijke verplichting dat mensen moeten opgeleid worden door een erkend opleidings bedrijf vooraleer ze een telescopische hoogtewerker of een schaarlift mogen bedienen.
Het is dus de taak van de werkgever om er op toe te zien dat zijn werknemers dit attest hebben of halen en hernieuwen, vooraleer ze hen een toestel laten bedienen. En ook een medische geschiktheid hebben
Het is dus heel jammer dat een erkend opleidingsbedrijf op die manier omgaat met het opleiden en uitdelen van certificaten. Mocht ik dit via mijn medewerkers vernemen, dan zou onze preventieadviseur sowieso ingrijpen en in gesprek gaan en ervoor zorgen dat deze opleiding opnieuw en deze keer correct wordt gegeven. Want het blijft een behoorlijke verantwoordelijkheid dat je de veiligheid van je medewerkers moet waarborgen, vooral als zij bij diverse klanten en in diverse omstandigheden worden ingezet.
Al te gemakkelijk denkt men dat een werkgever "gewoon zichzelf indekt". Het is zijn verdomde plicht om op te leiden. Geloof me vrij dat elk ongeval of bijna ongeval serieus wordt genomen.
Maar ik geef graag toe, dat niet iedere werkgever zijn verantwoordelijkheden kent en de risico's en gevolgen juist inschat al het misgaat
Je bent inderdaad aardig geindoctrineerd...
 
  • Geweldig
Waarderingen: SP1R
Bij ons werken heftruckchauffeurs die niet kunnen lezen en schrijven. Maar rijden wel al 30 jaar heftruck en daarop is niks aan te merken.
Ik zou het ook gek vinden dat die ineens niet meer zouden mogen rijden doordat een certificaat ineens verplicht is.
Voor de hoger opgeleiden stelt het dus niet zoveel voor.
En die moeten om de vijf jaar op cursus om te kijken of ze wel heftruck kunnen rijden..

Mogen geen heftruck meer rijden, want hun certificaat is verlopen, en dan rijden ze niet meer veilig.....

Snap jij het nog?
 
En die moeten om de vijf jaar op cursus om te kijken of ze wel heftruck kunnen rijden..

Mogen geen heftruck meer rijden, want hun certificaat is verlopen, en dan rijden ze niet meer veilig.....

Snap jij het nog?
Ja, ingeslopen gewoonten die gevaarlijk zijn onderkennen. Ene volgens mij kan je ook mondeling examen doen.
Nix mis met een herhalings cursus.
 
Er moet inderdaad wel een mogelijkheid zijn om dergelijke exames te doen als je zwaar moeite hebt met lezen en schrijven. Dergelijke jobs zijn bijna je enige optie als het op school niet goed ging. En die gasten hebben we zwaar nodig in het bedrijfsleven. Graag een vent met passie en skills op zo’n ding
 
Laatst bewerkt:
Er moet inderdaad wel een mogelijkheid zijn om dergelijke exames te doen als je zwaar moeite hebt met lezen en schrijven. Dergelijke jobs zijn bijna je enige optie als het op school niet goed ging. En die gasten hebben we zwaar nodig in het bedrijfsleven. Graag een vent met passie en skills op zo’n ding
Die mogelijkheid was er bij ons :Y
Er was n gast die geen nederlands sprak/verstond, gehele theoriedeel glazig zitten kijken. Praktijk met wat engelse aanwijzingen ging best. Geslaagd :P Weet alleen niet of je dat bedoelt ;)
 
Mijn eerste officiële heftruckcursus deed ik ook met een Turkse man die al sinds de jaren 80 op zo’n ding werkte, deed ook voor het eerst een cursus. Kon niet lezen en schrijven. De examinator had het gelukkig vlug door dat de man 25 jaar ervaring had en loodste hem zo door het theorie-examen heen, ondanks dat de beste man analfabeet was.
 
Mijn eerste officiële heftruckcursus deed ik ook met een Turkse man die al sinds de jaren 80 op zo’n ding werkte, deed ook voor het eerst een cursus. Kon niet lezen en schrijven. De examinator had het gelukkig vlug door dat de man 25 jaar ervaring had en loodste hem zo door het theorie-examen heen, ondanks dat de beste man analfabeet was.
Zo moet het ook zijn :Y
 
Veiligheid? Vaak ben je te bang...
Het komt er niet van, je gaat naar het gemeentehuis en je mag weer 10 jaar rijden, desalniettemin heb ik wel eens met de gedachte gespeeld om een paar rijlessen te nemen voor alles dat veranderde in de laatste 50 jaar weer een beetje op te frissen. Kwam eigenlijk tot de conclusie dat er dingen veranderd zijn toen mijn zoon zijn rijbewijscyclus ging doen: B, BE, A, C, CE... dan hoor te toch dingetjes waarvan je dacht "Oh, is dat zo" maar zegt "Dat wist ik heus wel, wou effe kijken of jij dat ook wist". Ik moest bijvoorbeeld aan de @Deputy Duc vragen hoe hard ik met een aanhanger mocht rijden en hoe snel de vrachtwagens nu eigenlijk mochten, voor mij was dat nog immer 80 km/h en nu ben ik het ook weer vergeten...
 
Veiligheid? Vaak ben je te bang...
Het komt er niet van, je gaat naar het gemeentehuis en je mag weer 10 jaar rijden, desalniettemin heb ik wel eens met de gedachte gespeeld om een paar rijlessen te nemen voor alles dat veranderde in de laatste 50 jaar weer een beetje op te frissen. Kwam eigenlijk tot de conclusie dat er dingen veranderd zijn toen mijn zoon zijn rijbewijscyclus ging doen: B, BE, A, C, CE... dan hoor te toch dingetjes waarvan je dacht "Oh, is dat zo" maar zegt "Dat wist ik heus wel, wou effe kijken of jij dat ook wist". Ik moest bijvoorbeeld aan de @Deputy Duc vragen hoe hard ik met een aanhanger mocht rijden en hoe snel de vrachtwagens nu eigenlijk mochten, voor mij was dat nog immer 80 km/h en nu ben ik het ook weer vergeten...
Aanhanger tot 3500kg achter een auto/bus mag 90km/h. Vrachtwaggels 80
 
En omdat alle vrachtwaggels op de teller 88 rijden en aardig last hadden van die caravaners die 80 op de teller gingen rijden
Er zijn maar heel weinig vrachtwagens die 80 rijden.
ik heb zins kort een camper boven de 3500 kilo ,en toen ik hem ophaalde was ik te bang en reed tachtig,nou dan rijd je iedereen in de weg.
Ben nu bezig voor c1 rijbewijs dan mag ik tot 4250 kilo,theorie heb ik al ,in februari praktijk
 
Terug
Bovenaan Onderaan