Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.237
10.838
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Bekijk bijlage 1411316

Aangezien hier wat sadisten rondlopen :)

Vrijdag avond "effe" naar polen gereden.. was gisteren rond de middag weer terug ( zondag )

Dát krijg je dus als je in het donker, moe .. met haast.. in een overbeladen auto nét dat ene gat in de weg mist .

Heb al heel wat rijwerk-schade gehad in Polen, maar een voorveer gebroken.. nee, da's nieuw voor mij :)
( heb dus nu een lowrider e46 .. rijd niet echt lekker.. wel ruim 1200km op thuis gekomen... )

Ik overdenk nu mijn zonde en overweeg eens te kijken wat een tatra kost..
of een rupsvoertuig die 120 haalt en niet een al te hoog brandstofverbruik heeft...

Voor de lol-waarde..
Dit was een nieuwe schokbreker.. zat er nog geen 2000 km onder ...

Is een van de meest voorkomend afkeurpunten...
wees blij dat hij niet door de band is gegaan...heb ik al meerder keren zien gebeuren en zelf megemaakt met de V70
 
Velgen zijn ok, rest van de ophanging op het oog ( let op hoe ik het zeg ) ook nog ok.

Nee, kan hier niet echt de schuld van het materiaal aan geven. ( dukes of hazzert spelen gaat alleen goed in de film ) , blij
dat m'n carter er nog onder zit en de velgen nog rond zijn.
( gevalletje, mazzel moet je ook hebben een keertje )

Schokbrekers waren aftermarket ( weet nog niet of ze stuk zijn, gok dat ze er niet echt beter op zijn geworden ) , veren waren OEM BMW. )

Stel je ongeveer een drempel voor , maar dan omgekeerd.. ( krater ) .. ram daar in met 90+ ..
Denk dat de hele auto ruim 2 ton woog op de grond.. .. dat wil wel dan.

In Nederland zou je de wegbeheerder aansprakelijk stellen , in Polen monteer je maar een paar nieuwe veren :)
( en let je voortaan heeeeeel erg goed op , op dát punt )


Maar, inderdaad, mazzel dat ie niet de band lek stak. Ben er zo nog 1260km mee naar huis gereden ( moest IETS )
Ook daar kan je op zaterdag middag om 16:00 niet veel meer gedaan krijgen.
Sterker nog, had genoeg gereedschap bij me om ter plaatsen de poten te wisselen , alleen .. tja..
Daar zijn ze nog wat ouderwets.. wat zaterdag open is, is maandag meestal dicht..
Ging m'n baas ook niet mee lachen, in het hoog seizoen paar dagen niet komen opdagen.


Maar.. lokale sloper heeft nog zo'n typen auto staan.. kan van de week de andere set ophalen. Word weer even zweten ,
en .. inderdaad.. de bouten zullen wel los komen :) :)
 
Velgen zijn ok, rest van de ophanging op het oog ( let op hoe ik het zeg ) ook nog ok.

Nee, kan hier niet echt de schuld van het materiaal aan geven. ( dukes of hazzert spelen gaat alleen goed in de film ) , blij
dat m'n carter er nog onder zit en de velgen nog rond zijn.
( gevalletje, mazzel moet je ook hebben een keertje )

Schokbrekers waren aftermarket ( weet nog niet of ze stuk zijn, gok dat ze er niet echt beter op zijn geworden ) , veren waren OEM BMW. )

Stel je ongeveer een drempel voor , maar dan omgekeerd.. ( krater ) .. ram daar in met 90+ ..
Denk dat de hele auto ruim 2 ton woog op de grond.. .. dat wil wel dan.

In Nederland zou je de wegbeheerder aansprakelijk stellen , in Polen monteer je maar een paar nieuwe veren :)
( en let je voortaan heeeeeel erg goed op , op dát punt )


Maar, inderdaad, mazzel dat ie niet de band lek stak. Ben er zo nog 1260km mee naar huis gereden ( moest IETS )
Ook daar kan je op zaterdag middag om 16:00 niet veel meer gedaan krijgen.
Sterker nog, had genoeg gereedschap bij me om ter plaatsen de poten te wisselen , alleen .. tja..
Daar zijn ze nog wat ouderwets.. wat zaterdag open is, is maandag meestal dicht..
Ging m'n baas ook niet mee lachen, in het hoog seizoen paar dagen niet komen opdagen.


Maar.. lokale sloper heeft nog zo'n typen auto staan.. kan van de week de andere set ophalen. Word weer even zweten ,
en .. inderdaad.. de bouten zullen wel los komen :) :)
hadden ze daar geen rynek
 
Jep, maar waar je onderdelen kan kopen is 60km verderop.. en die gaat op tijd dicht..

D'r is wel een voor onze begrippen, jaren 80 sloop op 30-ish kilometer, maar die was om 12:00 dicht.

Nieuw kon ik wel regelen, maar dan was het er pas maandag avond. ( lichtsnelheid alsnog ;p )
 
Een paar weken geleden een tijdelijke beugel gemaakt om lange lengtes naast de heftruck naar binnen te rijden. De vrachtwagen kon niet naar binnen en er moesten 140 van die pakken met lange profielen naar binnen. Hij was absoluut niet perfect, maar het werkte wel. Max gewicht was 100-120kg. De rental heftruck is niet verkracht
C13D190E-30EA-4E74-90DF-ACD6919316A8.jpeg
F38BC4DE-80BA-4308-B201-B6D2D7806083.jpeg
7DD56174-5A22-476D-A0DC-96D303AD75DD.jpeg

Werk: Loading Systems Nederland b.v. on LinkedIn: "Wederom kiest een pakketleverancier voor de betrouwbaarheid van Loading Systems. GLS verdubbelt de pakketcapaciteit in Amsterdam waarbij de 140 laad-en losopeningen zullen voorzien zijn van Loading systems industriedeuren en dockequipment. "
 
Als er verf op zit krijg je minder vragen en hij wordt niet zo snel bij het schroot gegooid als je effe niet oplet.

Voor een ander werk een mobiele en demontabele mini portaal gemaakt. Deze is profi gespoten om vragen te voorkomen. Er is niets gekeurd
384D46CD-A96C-4297-BE6A-2EF3601DF362.jpeg
 
Precies! Ik heb geen deadwish. Alles is ook echt wel getest. De maximale belasting bij dat ding is 250-300kg. De takel is 600kg max en alles is getest tot de takel stopte. Hij trekt zichzelf boven z’n werk. Omdonderen is eigenlijk niet mogelijk. M’n winkeltje is gewoon te klein om iets te verzinnen , maken, testen en dan nog de certificaten erop te krijgen. Hij wordt ook maar 1-2 keer per jaar gebruikt. M’n winst is dat ik alles met een man minder kan doen en dat blauwe ding wordt niet moe
 
Als er verf op zit krijg je minder vragen en hij wordt niet zo snel bij het schroot gegooid als je effe niet oplet.

Voor een ander werk een mobiele en demontabele mini portaal gemaakt. Deze is profi gespoten om vragen te voorkomen. Er is niets gekeurd
Bekijk bijlage 1412067
Zou je dat wel zomaar op het internet zetten dat je ongekeurde en ongecertificieerde hijswerktuigen gebruikt?



"Koopt u goederen zonder al deze normen en attesten, dan bent u als gebruiker 100% verantwoordelijk en strafbaar (bij eventuele ongevallen) in het kader van het gebruik van niet conforme werktuigen."
 
Zou je dat wel zomaar op het internet zetten dat je ongekeurde en ongecertificieerde hijswerktuigen gebruikt?



"Koopt u goederen zonder al deze normen en attesten, dan bent u als gebruiker 100% verantwoordelijk en strafbaar (bij eventuele ongevallen) in het kader van het gebruik van niet conforme werktuigen."

Er staat..KOOPT U....niet maakt u ze zelf...detail maar toch voldoende om er onder uit te komen
 
De takel is gewoon zo’n ding van Marktplaats met CE keur. De rest is zelf gefoefeld. Er kan uiteraard altijd wat gebeuren. Ik heb geen moeite met dit soort dingen posten op het net. Echte risico’s zijn er niet, maar er is altijd wel wat te vinden als je er naar zoekt
 
De takel is gewoon zo’n ding van Marktplaats met CE keur. De rest is zelf gefoefeld. Er kan uiteraard altijd wat gebeuren. Ik heb geen moeite met dit soort dingen posten op het net. Echte risico’s zijn er niet, maar er is altijd wel wat te vinden als je er naar zoekt
Mijn idee. Zolang je staat voor wat je doet en wat je zegt, kun je doen en zeggen wat je wil. En dat is ontspannen leven. Er kan inderdaad altijd iets gebeuren.
 
Mijn idee. Zolang je staat voor wat je doet en wat je zegt, kun je doen en zeggen wat je wil. En dat is ontspannen leven. Er kan inderdaad altijd iets gebeuren.
Ik ben dol op die mentaliteit, maar is niet meer voor mij weg gelegd na 2.5 jaar juridische ellende met een Duits advocatenkantoor.
1564050942227.jpeg
 
Als het werkt , is het niet dom.

Als ik alleen het gereedschap ( ter beschikking gesteld ) door de baas, mocht gebruiken..
En alleen het gereedschap ( algemene zin, dus ook prive zooi mee op de auto ) zou gebruiken zoals omschreven....

Ga ik niet veel werk meer verrichten .


Vind dat gekloot / improviseren juist het leuke van het werk..
Die containers heb daar al 1000'en van leeg gemaakt .. Dat geintje is eentonig .

De dag duurt een stuk minder lang als je er -lol- in hebt euveltjes op te lossen.
 
Zou je dat wel zomaar op het internet zetten dat je ongekeurde en ongecertificieerde hijswerktuigen gebruikt?



"Koopt u goederen zonder al deze normen en attesten, dan bent u als gebruiker 100% verantwoordelijk en strafbaar (bij eventuele ongevallen) in het kader van het gebruik van niet conforme werktuigen."
De alom terugkerende veiligheidsindoctrinatie... Veiligheidshersenspoeling...

Voor de komma denken

@Wrakhout Perfecte initiatieven, inventiviteit kenmerkt de soldaat
 
De grootste grap is nog wel dat dit 1 van een aantal is. Alles is gemaakt voor 1 opdrachtgever (multinational). Er zit ook een volledig electrisch toestel bij dat helemaal en enkel geschikt is voor hun product. Dit gaf hen een volledige error. Ik had hem functionerend gemaakt zonder beveiligingen. Alles zelf bekostigd en geen tijd/geld om dat er ook bij te maken. Tijdens de demo aan een internationaal R&D-ers viel menig bek open. Mijn opzet was om hem te maken en hen de rest te laten doen. Dit ging niet omdat er geen tekeningen en berekeningen waren. Alles was uitgetekend op de douchedeur en gemaakt met trail and error.

De opzet:
- max 120kg
- max deur gewicht 300
- 1 vent bedienen
- geen contra gewicht
- moet naast m’n gereedschap in de bus passen

Hij ligt nu werkeloos op zolder. Er zit effe te veel tijd in om hem weg te mikken. Ennnn de manuele (ook eigen ontwerp etc) werkt sneller. Daarvan heb ik er wel al een aantal verkocht aan vestigingen elders
 
Terug
Bovenaan Onderaan