Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.237
10.838
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een tijdje de TD gedaan bij een schroot, papier en kunststof recyclelaar. Ik vind het wel een gaaf wereldje. De meest maffe dingen komen voorbij en zo ongeveer alles gaat met geweld. Ik ben ook nog nooit zo vuil geweest als bij hun. Foto was na een dag demontage van de band. Die hielden we al maanden gaande door hem zo vet mogelijk te houden. Bouwvakantie was het moment om het te doen. 35 graden en boven je hoofd konden de lamellen eruit genomen worden.... Op de foto is het stof en sjizzel er al af gespoeld
A60163B1-16C6-4E50-80C9-E6DE49FCAE69.jpeg


Batterijen is wel een issue inderdaad. Lithium is bijzonder goedje. Dit wordt met auto ongelukken ook nog een ding. Onder water brandt het verder
 
Wat ik bedoel te zeggen ...

Vuilboer is een niet zo glorieuze tak van het vak, maar het valt op dat zodra je er eenmaal in zit.. je er eigenlijk niet
meer uitkomt.

Dat heeft ook redenen, het is echt geen slecht werk , zeker als je een zeker schild hebt voor vuil "t is maar stront hoor ... "
En wat andere mensen nare luchtjes vinden ( je ruikt het echt niet meer na een tijdje )
En ja, aan het einde van de dag meur je .. moet je gewoon een beetje rekening mee houden.

Tegenover een reguliere chauffeur heb je extreem veel meer vrijheid ,
En voor mij een groot ( persoonlijk ) voordeel , ben niet afhankelijk van de grillen van -klanten- die je laten wachten of moeten lossen / laden ect..
"we wachten niet" .. punt..
En ja, voor iemand zoals mij ( geduld hebben is géén deugd van me ) , maakt dat je dag een stuk aangenamer.
M'n werkgever beschermd ons ook erg goed, "niks" hoeft of moet.. Als je iets tegenkomt wat over jou grenzen heengaat
( te gevaarlijk, risico , een incidentele nare werknemer van een klant ect .. ) Nee, is ook een antwoord, dan rij je gewoon weg , stuurt de factuur
en laat "kantoor" het verder uitzoeken / regelen.

Al in al, van iemand die ook buitenland hebt gereden, en een hoop takken van de transport heeft gedaan. ( van klein tot heel groot ) ,
is dit een tak van het vak waar *ik* me heel erg goed in voel.
( en een hekel aan je werk hebben, maakt de dag zo erg lang .. je moet zo lang he ;p )

Maar inderdaad, het is absoluut niet voor iedereen.
"het is een bepaald soort volk" wat in het afval zit .. klopt. ( moet ook wel ;p )
 
Ik heb nu pas het hele stuk gelezen.

Heel goed zoals je baassie ermee om gaat. Gewoon je eigen mensen op hun woord geloven als er een issue is. Jij trekt je la open als er wat is en de stropdas regelt de rest. Dan heb je een gouden samenwerking. Dat heb ik met m’n huidige opdrachtgever precies het zelfde. Ik werk voor hun sinds 2000 waarvan de laatste 5-6 jaar wat minder omdat het me (49) te zwaar wordt. Die gasten waarvoor ik in het buitenland werkte waren ook zo. Tot er 1 met pensioen ging en ik met managers te maken kreeg die op voorhand de klant gelijk gaven 8)7

Die idiote gasten in de recycling is ook wat me aanspreekt. Werken gaat volgas, lachen gaat volgas en iedereen is recht voor z’n raap. Vinden ze je een eikel, dan duurt het geen 5 minuten voor het je in 5 woorden verteld wordt. Ik heb het er super naar m’n zin gehad. Ik ben alleen geen goed Nederlands sprekende Pool en de troonopvolging begreep het spelletje niet zo goed. Zonde want we hadden het echt goed kunnen hebben
 
Zijn er hier in het land leuke gereedschapsets te koop voor een Harley? Als alles goed gaat rij ik binnenkort een mooie Harley en wil daar zelf aan kunnen sleutelen. Ik heb in principe genoeg in metrische maten liggen, maar dat past zo moeilijk.

GearWrench heeft een leuke set om te starten: http://www.gearwrench.com/tool-sets...chanics-tool-set-in-3-drawer-storage-box.html

Die set kost op amazon 330 dollar, maar wordt niet naar Nederland verzonden en ik koop zoiets ivm garantie ook liever niet in het buitenland. Ik heb wel rond gezocht, maar dergelijke complete sets vind je hier eigenlijk niet...
 
Zijn er hier in het land leuke gereedschapsets te koop voor een Harley? Als alles goed gaat rij ik binnenkort een mooie Harley en wil daar zelf aan kunnen sleutelen. Ik heb in principe genoeg in metrische maten liggen, maar dat past zo moeilijk.

GearWrench heeft een leuke set om te starten: http://www.gearwrench.com/tool-sets...chanics-tool-set-in-3-drawer-storage-box.html

Die set kost op amazon 330 dollar, maar wordt niet naar Nederland verzonden en ik koop zoiets ivm garantie ook liever niet in het buitenland. Ik heb wel rond gezocht, maar dergelijke complete sets vind je hier eigenlijk niet...

Die set daar zitten wel erg veel doppen in
Die 1/2 inch versie gebruik je niet veel bij een motor
Zou beginnen met een setje doppen 3/8
Een set inbus doppen
Setje steekring
Ik heb gearwhrench , gebruik meestal snapon , passen beter , meeste snapon sleutels en doppen tweedehands gekocht
 
Zijn er hier in het land leuke gereedschapsets te koop voor een Harley? Als alles goed gaat rij ik binnenkort een mooie Harley en wil daar zelf aan kunnen sleutelen. Ik heb in principe genoeg in metrische maten liggen, maar dat past zo moeilijk.

GearWrench heeft een leuke set om te starten: http://www.gearwrench.com/tool-sets...chanics-tool-set-in-3-drawer-storage-box.html

Die set kost op amazon 330 dollar, maar wordt niet naar Nederland verzonden en ik koop zoiets ivm garantie ook liever niet in het buitenland. Ik heb wel rond gezocht, maar dergelijke complete sets vind je hier eigenlijk niet...
Mijn inch gereedschap (doppen / steekring) komt van Facom.
 
De huisleverancier heeft een aparte categorie voor Inch gereedschap op z'n website, misschien zit daar wat tussen. Voor hobby gebruik lijkt de BGS set van €139,95 me best een goed begin. Hoewel je ook kan overwegen om alleen doppen te kopen, als je al goede ratels hebt.
Setje steeksleutels en/of steek-ringsleutels erbij, setje inbus (indien nodig op Harley), en dan kom je al een heel eind, dunkt me.
 
Van de week ergens gelezen dat Torx doppen van HBM slechte kwaliteit waren, en ik dacht bij mezelf... dat setje wat ik ooit gekocht heb voor incidenteel gebruik doet het bij mij prima... Draai ik vanavond met de hand de T40 dop kapot, en dan bedoel ik gewoon door midden...
 
Van de week ergens gelezen dat Torx doppen van HBM slechte kwaliteit waren, en ik dacht bij mezelf... dat setje wat ik ooit gekocht heb voor incidenteel gebruik doet het bij mij prima... Draai ik vanavond met de hand de T40 dop kapot, en dan bedoel ik gewoon door midden...
Het kan zijn dat ik dat heb gezegd, hiero. Als je BMW rijdt gebruik je de torkx doppen iets vaker dan incidenteel, en kom je er dus ook iets sneller achter dat je er heel voorzichtig mee moet zijn. Maar uiteindelijk is het zijn geld niet waard. Ga je nou een ander setje kopen, en zo ja, welke?
 
Ja dat zal hem geweest zijn. Zoals gezegd, het is bij mij incidenteel gebruik (af en toe een keer aan een auto sleutelen). Vind het prijsverschil met een goede set nogal groot (ondanks ik toch echt wel een voorkeur heb voor kwaliteit), dus ik weet het nog niet.
 
Onze huisleverancier heeft Gearwrench in zijn gamma. Misschien wil die je wel helpen.

Die ga ik even contacten.

Die set daar zitten wel erg veel doppen in
Die 1/2 inch versie gebruik je niet veel bij een motor
Zou beginnen met een setje doppen 3/8
Een set inbus doppen
Setje steekring
Ik heb gearwhrench , gebruik meestal snapon , passen beter , meeste snapon sleutels en doppen tweedehands gekocht

Veel doppen voor die prijs vind ik niet erg. Dat van die pasvorm had ik nog niet gehoord. Ik lees overal dat GearWrench echt wel heel goed spul maakt?

Snap on gebruikt is ook een optie, maar er staat heel weinig op marktplaats. Zijn er andere kanalen waar meer te vinden is?

De huisleverancier heeft een aparte categorie voor Inch gereedschap op z'n website, misschien zit daar wat tussen. Voor hobby gebruik lijkt de BGS set van €139,95 me best een goed begin. Hoewel je ook kan overwegen om alleen doppen te kopen, als je al goede ratels hebt.
Setje steeksleutels en/of steek-ringsleutels erbij, setje inbus (indien nodig op Harley), en dan kom je al een heel eind, dunkt me.

Daar heb ik al zitten bladeren, maar er zit nog niet echt iets naar mijn zin tussen. Die BGS set is wel geinig, maar zou graag iets betere kwaliteit hebben. Ik ga onze huisleverancier eens benaderen.
 
Die ga ik even contacten.



Veel doppen voor die prijs vind ik niet erg. Dat van die pasvorm had ik nog niet gehoord. Ik lees overal dat GearWrench echt wel heel goed spul maakt?

Snap on gebruikt is ook een optie, maar er staat heel weinig op marktplaats. Zijn er andere kanalen waar meer te vinden is?



Daar heb ik al zitten bladeren, maar er zit nog niet echt iets naar mijn zin tussen. Die BGS set is wel geinig, maar zou graag iets betere kwaliteit hebben. Ik ga onze huisleverancier eens benaderen.

Ik heb een Gearwrench ringratel set. Goeie set maar die van Facom die ik om m'n werk heb werken wel fijner. Ik heb ook de 120 XP ratelset van Gearwrench (1/2, 3/8, 3/8 klein en 1/4) en dat is een absolute aanrader, zeker te vergelijken met Snap-on.
 
Snap on gebruikt is ook een optie, maar er staat heel weinig op marktplaats. Zijn er andere kanalen waar meer te vinden is?

eBay USA en eBay UK.

Daar heb ik al zitten bladeren, maar er zit nog niet echt iets naar mijn zin tussen.

Je bent aan een bril toe? de huisleverancier heeft het complete inch-programma van Stahlwille op z'n website staan...staat bij mij in ieder geval in de top-3 van gereedschapmerken. En ja, goed gereedschap kost serieus geld.
 
Die ga ik even contacten.



Veel doppen voor die prijs vind ik niet erg. Dat van die pasvorm had ik nog niet gehoord. Ik lees overal dat GearWrench echt wel heel goed spul maakt?

Snap on gebruikt is ook een optie, maar er staat heel weinig op marktplaats. Zijn er andere kanalen waar meer te vinden is?



Daar heb ik al zitten bladeren, maar er zit nog niet echt iets naar mijn zin tussen. Die BGS set is wel geinig, maar zou graag iets betere kwaliteit hebben. Ik ga onze huisleverancier eens benaderen.
Facom
 
Terug
Bovenaan Onderaan