Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.253
10.851
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben op zoek naar een leuk / mooi setje doppen met goede ratel. Ik rommel wat aan spullen, ben niet iemand die elk weekend sleutelt. Ik zag deze set op HBM staan van Gedore. Wat vinden jullie hier van / weten jullie een betere set? Ik heb al een 3/8 setje.

 
Nee nog niet, ik moet sowieso nog meer 'spul' hebben maar ik wissel op zijn tijd wat goedkoop in voor iets goed / beter. Ik gebruik hem vooral om aan de MG te sleutelen, ik heb een nieuwe motor dus daar doe ik voorlopig nog niks zelf aan
 
Is zo'n MG inch of metrisch?

db
Onder de 19 vind ik 1/2” echt te lomp. Wat ga je ermee doen? En heb je al een 1/4” set met een ratel met fijne vertanding?
Niets mis met Gedore overigens
aan de motor sleutelen vind ik 3/8” ratel een mooie maat. Gebruik ik ook het meeste.
1/4 is echt voor de miniboutjes waar je slecht bijkomt.
Sleutelen aan een oude auto kan 1/2” wel lekker zijn, bouten zitten vaak net wat vaster .
 
Nee nog niet, ik moet sowieso nog meer 'spul' hebben maar ik wissel op zijn tijd wat goedkoop in voor iets goed / beter. Ik gebruik hem vooral om aan de MG te sleutelen, ik heb een nieuwe motor dus daar doe ik voorlopig nog niks zelf aan
Waarom vervang je het goedkope?? spul, omdat het slecht is en niet functioneerd????
Ik heb jaren intensief gesleuteld, heb goedkoop en duur spul , en buiten een setje dat ik ooit merkloos op z'n zwarte markt heb gekocht voldoet eigenlijk alles wel waarvoor het bedoeld is, en het enige merk waar ik nooit wat van naar de klote heb gedraaid is LUX, en geloof me, mijn perslucht gereedschap staat op 10 bar te joekelen, en als dat niet gaat heb ik een 1" persluchthamer waarvan de stahlwille verloop naar een 1/2 al 2x is afgebroken ( stahlwille geeft levenslang garantie)

Mijn slechtste ervaring is SONIC, gereedschapwagens zijn slecht, schroevendraaiers allemaal gebroken....
Mannesman en LUX zijn ( prijs/kwaliteit) mijn absolute favorieten ...kijk anders hier even, kun je ideeen op doen, en wurth heb ik nu op het werk, voldoet boven verwachting en ligt lekker in de hand
 
Bedankt voor de feedback so far!
Ik hoef niet persé Gedore hoor, maar mijn pa heeft ook nog wat oude gedore sleutels en die dingen lijken onverwoestbaar. Ik heb jarenlang 'gesleuteld' aan mijn brommer en motoren met een 12 euro doppenset van de action, maar die doppen zijn nu wel een beetje op. Heb ook nog goedkope schroevendraaiers die op zijn, inbussleutels die meer rond van 6kant zijn etc. Etc. Dat bedoel ik met goedkoop spul vervangen voor wat goeds ;). Ik zal is even Koekeloere naar de rest.
 
Kap op zich draagt prettig, radio vindt ik niet prettig stoort veel en hoog batterij gebruik.

Ik heb dat ding al jaren en 1 keer nieuwe batterijen erin moeten doen dus ik vind het meevallen. 1 uur op de grasmaaier in de week (niet in de winter dus) en verder als ik buiten wat moet doen wat herrie maakt.
Afgelopen 3 weken elke avond 1 - 2 uur.
Hij stoort nooit, maar hij staat wel op radio 2 dat is een sterke zender natuurlijk. De regionale krijg ik er niet op.

Ik vind dat hij te weinig geluid tegenhoud vergeleken met een normale peltor. Maar als je de radio goed hard zet merk je dat niet :+
 
aan de motor sleutelen vind ik 3/8” ratel een mooie maat. Gebruik ik ook het meeste.
1/4 is echt voor de miniboutjes waar je slecht bijkomt.
Sleutelen aan een oude auto kan 1/2” wel lekker zijn, bouten zitten vaak net wat vaster .

:^

1/2 gebruik ik op de motor alleen voor de moeren van de assen.
Verder alles 3/8 en 1/4 voor blokdeksel ed zeg maar de 8mm boutjes.
 
Bedankt voor de feedback so far!
Ik hoef niet persé Gedore hoor, maar mijn pa heeft ook nog wat oude gedore sleutels en die dingen lijken onverwoestbaar. Ik heb jarenlang 'gesleuteld' aan mijn brommer en motoren met een 12 euro doppenset van de action, maar die doppen zijn nu wel een beetje op. Heb ook nog goedkope schroevendraaiers die op zijn, inbussleutels die meer rond van 6kant zijn etc. Etc. Dat bedoel ik met goedkoop spul vervangen voor wat goeds ;). Ik zal is even Koekeloere naar de rest.

Ik heb een halfjaar terug, op advies van dit topic, deze Wera Zyklop 1/4+1/2" set gekocht. Vooraf ook getwijfeld over Gedore/Facom etc maar ben erg tevreden met de Wera set. Hiervoor gebruikte ik ook altijd enkel een (goedkope) 3/8" set, maar moet zeggen dat ik het tot nog toe niet mis, die pak ik nooit meer. Met de 1/4" kun je tot 13mm, die gebruik ik veruit het meest (carbs, stuur, koppen,deksels/carters, en met de bits erbij ook al het normale zeskant/torx spul) en die 1/2" vooral voor frame/assen/vering/voetsteuntjes etc. Die is natuurlijk wel wat logger dan een 3/8" maar hij ratelt erg fijn. Als iets echt te vast zit voor de 1/4" dan kun je de 1/2" daar goed voor gebruiken.
Dat de kop kan roteren is aan het begin even wennen maar als je het een paar keer doet is het echt een toegevoegde waarde!
Als je wat rondzoekt kun je m voor rond de 200 wel krijgen, ik vind dat het iig waard :)
 
Dat had je er niet bij vermeld ik dacht aan zo'n ding waar je achterloopt
Maar met een betere demper zou het voor het publiek wat langs je heen loopt wel wat prettiger zijn
Niet iedereen woont op een postzegeltje he.
sommige mensen hebben een flinke lap grond en een echte grasmaaier. Dat maakt geluid, al is het maar van de flinke bladen die rond zwiepen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan