Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.339
10.953
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Hier zijn de regels ook het doorslaan, er waren echt regels nodig maar ze gaan echt te ver.
Kan je boeken over schrijven :)

Toegegeven, ik heb wel een voor mij werkbare methode gevonden om de onzin regeltjes de nek om te draaien
als mr-safty er bij staat.

Babbelt ie wat over een regel waar ik wéér eens mij bewust niet aan houd, vraag ik hem hoe het staat met mijn
voorstellen over veiligheid ( zinnige , uit de praktijk, waar gewoon echt gewonde bij vallen en helaas af en toe een dode )
En dat ik wat moeite heb met zijn regeltje, terwijl aan de andere kant er met mijn veiligheid word gespeeld wegens
trage besluitvorming / besluitloosheid . En wat HIJ daar aan het doen was, aangezien HIJ verantwoordelijk is hiervoor op
onze locatie .

Zijn ze zo weg, het zal niet overal werken maar waar ik rondhobbel is het altijd zonder falen einde gezeur en zoeken
ze een makkelijker doel op.

T hangt ook van af wie je hebt, de dame die hier rond hobbelt ( andere vestiging ) , die heeft veel beter door dat het ook
werkbaar moet zijn , en komt regelmatig langs om te vragen hoe "iets" in de praktijk word gedaan. En of je als chauffeur
een idee hebt hoe het ook kan omdat een of andere handige zichzelf weer eens heeft verwond en de baas een nieuwe regel wilt.
 
Dat zal wel een paar "tokjes" gegeven hebben die je door je ruggengraat voelt als die los komt
Ja, bij de 1e van de 2 dacht de man van www.autreon.nl dat hij gebroken was maar dat viel mee!

Gaaf dat je de boel los hebt. Staat er dan 14 ton aan te trekken? Moet je dan nog tegen de kop of iets aan tikken? Om hem te laten schrikken zeg maar.
Jep. Zijn max was 19t dat was de max van de pers maar meestal is er dan al wel wat anders gebroken zei hij.

Nou op een gegeven ogenblik had hij er 12ton op staan (wat hij maximaal aan alleen de binnendraad durft/kan/wil trekken) en toen wilde ik ook de suggestie geven maar als de vibropac al niet de benodigde schrik geeft zal een hamer ook niets meer uithalen.
 
Dit is mooie techniek
Iemand een idee hoeveel ton kracht je uitoefent met een beetje normale poelietrekker
Weet ik niet maar een 16mm bout zou volgens mij op trek belast bij ongeveer 12 ton breken (volgens mijn bierviltjes berekening zojuist). Dit om een idee te geven van de kracht.
Dus ik denk dat een trekker met een dikke spindel en een druklager wel in de buurt zou kunnen komen. Het bijzondere zit volgens mij meer in de aangrijping op meerdere draden op de injector zodat die niet breekt.
 
Hier zijn de regels ook het doorslaan, er waren echt regels nodig maar ze gaan echt te ver.
Kan je boeken over schrijven :)

Toegegeven, ik heb wel een voor mij werkbare methode gevonden om de onzin regeltjes de nek om te draaien
als mr-safty er bij staat.

Babbelt ie wat over een regel waar ik wéér eens mij bewust niet aan houd, vraag ik hem hoe het staat met mijn
voorstellen over veiligheid ( zinnige , uit de praktijk, waar gewoon echt gewonde bij vallen en helaas af en toe een dode )
En dat ik wat moeite heb met zijn regeltje, terwijl aan de andere kant er met mijn veiligheid word gespeeld wegens
trage besluitvorming / besluitloosheid . En wat HIJ daar aan het doen was, aangezien HIJ verantwoordelijk is hiervoor op
onze locatie .

Zijn ze zo weg, het zal niet overal werken maar waar ik rondhobbel is het altijd zonder falen einde gezeur en zoeken
ze een makkelijker doel op.

T hangt ook van af wie je hebt, de dame die hier rond hobbelt ( andere vestiging ) , die heeft veel beter door dat het ook
werkbaar moet zijn , en komt regelmatig langs om te vragen hoe "iets" in de praktijk word gedaan. En of je als chauffeur
een idee hebt hoe het ook kan omdat een of andere handige zichzelf weer eens heeft verwond en de baas een nieuwe regel wilt.
Wij hadden ook zo'n dame.
Die vertelde iedere presentatie opnieuw dat er minder ongelukken gebeuren bij het door rood fietsen/lopen dan wanneer het groen is, waarom?
Als je door rood fietst/rijdt ben je bewust van dat je een risico neemt dus pas je goed op.
Groen? Blind gáán, en NIET bewust van de omgeving.
Zij is alleen weggegaan omdat de organisatie ook te traag was (en daarom ben ik daar ook al enige tijd weg).
 
Op het werk ooit even een paar collega's meegeholpen om een as van ongeveer 80mm uit een gietijzer frame te trekken.
Ik had de trekker aangepast met een flink taatslager en dan ging het een stuk gemakkelijker.
Paar maanden later kwam de collega naar me toe omdat ze deze keer een pen waren vergeten, frame was middendoor gebroken zonder moeite :P
 

Bijlagen

  • C252DA0F-6EE8-457C-B03B-45A3918A88DB.jpeg
    C252DA0F-6EE8-457C-B03B-45A3918A88DB.jpeg
    184,7 KB · Weergaven: 12
Terug
Bovenaan Onderaan