Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

Moet voor mijn schuurtje een nieuw raam maken dus dit geeft weer het excuus voor nieuw gereedschap. Een freesmachine om het glas in te kunnen leggen en de randen te maken. Nu leek een bovenfrees wel een veilige keus maar lukt dit soort werk ook met een kantenfrees? Lijkt me wat handzamer en hierna zal het gros van het werk het affresen van , je raad het al, kanten zijn. Hout is voornamelijk vuren ed, geen exotisch hardhout....
Sponningfrees bitje erin lukt ook wel met een kantenfrees in vuren. Als er niet teveel knoesten in zitten. Ze hebben minder vermogen, mogelijk zal je een paar keer meer er overheen moeten en steeds kleine hoeveelheden materiaal weghalen. Ik heb een 900watt bovenfrees, wat tegenwoordig aardig slap is (ouwe DeWalt met koolborstels) maar daarmee kom ik ook door purperhart. Zal een nieuwe kantenfrees ook wel door vuren komen.
 
Dit is echter wel eenmalig, en je bent afhankelijk van de vrijgevigheid... Onze bruiloft was vele malen duurder dan alle cadeaus bij elkaar opgeteld, maar hé dat feest heeft men het nu (10 jaar later) nog steeds over
Als we ooit nog gaan trouwen, dan ritueel door dwerg pygmeeën, we zijn beiden rond de twee meter...Dat worden vast mooie foto's.
 
il_570xN.995725044_r89h.jpg
 
Zat bij ons toch een factor 10 bijna tussen uitgaven en de binnenkomende kado's..... Dus ik zou het niet aanraden als investering :')
Ik heb het gevierd met de de mensen, die me het meest dierbaar zijn, die verre familie, die je normaal ook niet ziet, was niet uitgenodigd. En ja de uitgaven overstegen wel iets de inkomsten, maar dat was het meer dan waard.

Over een jaar als de corona shit geschiedenis is, zijn het hoofdbestuur en ik 30 jaar getrouwd en 40 jaar samen, dan komt er weer een feestje en als het er net zo aan toe gaat, als toen ik 50 werd, gaan er mensen dronken worden, die dat normaal nooit worden. :+
 
Collega van me had op de kaart als kadotip een envelopje gezet.

Niet wetende dat het buurman bedrijf een enveloppenproducent was...

Die hadden nog wel een paar pallets met afgekeurde zooi staan. Effin, alle verzamelde geld verspreid over vijf enveloppen..



En ontopic maar weer..
Hadden ze bij ons ook gedaan, maar met een zaklamp hadden we de enveloppen waar wél geld in zat er zo uitgefilterd hoor! :+
 
Gisteren een klusje en ik had geen zin om op m’n knieën te werken. Uit ervaring weet ik dat de stekker er uit moet

En zo komt het dat mijn tuintafel nu zilvergrijs met zwart is

1616920168204.png


VAn het frames en onderdelen spuiten

Had het maar geen tuintafel moeten worden B|
 
Trouwen is een dure hobby, maar de kosten verbleken bij wat een vrouw van tevoren, en erna kost :)

Had zelf -gedwongen- een feest 1260 kilometer verderop, en voelde ons wat bezwaard ergens om te vragen
als er mensen al zo gek waren om zo'n tering eind te reizen om erbij te zijn.

En wat ook meespeelde, 50% van de familie heeft niks om aan de kont te krabben, dus om ook maar scheve bekken
te voorkomen hebben we gewoon gezegd , * helemaal niks liever, zuip maar gewoon mee :) *

Achteraf denk je wel eens.. ik had toch sponsors moeten zoeken :) :) :)
 
Trouwen is een dure hobby, maar de kosten verbleken bij wat een vrouw van tevoren, en erna kost :)

Had zelf -gedwongen- een feest 1260 kilometer verderop, en voelde ons wat bezwaard ergens om te vragen
als er mensen al zo gek waren om zo'n tering eind te reizen om erbij te zijn.

En wat ook meespeelde, 50% van de familie heeft niks om aan de kont te krabben, dus om ook maar scheve bekken
te voorkomen hebben we gewoon gezegd , * helemaal niks liever, zuip maar gewoon mee :) *

Achteraf denk je wel eens.. ik had toch sponsors moeten zoeken :) :) :)
Of gewoon af en toe eens naar de hoeren of eentje van Kinky halen. Je weet altijd van tevoren wat het kost.
Ik ga een topic starten... "Met M.-F. Naar de hoeren"


Tot over 10 jaar :W
 
20210325_225209.jpg

Deze week de 3d printer binnen gekregen. Uurtje aan het puzzelen geweest om 'm in mekaar te zetten. De bouwkwaliteit valt me 100% mee, en je snapt niet hoe die Chinezen dit allemaal voor zo'n laag bedrag kunnen maken.
Na het bouwen de printplaat vlak gesteld en de één van de voorbeeld bestanden die erop stonden aangezet. De eerste print kwam er gelijk verbazingwekkend goed uit, zonder fouten. In de tussentijd Solidworks en Cura geïnstalleerd en m'n eigen onderdelen getekend en gesliced. De print loopt, en ben benieuwd hoe dit eruit gaat komen. Print nu met een laaghoogte van 0,2 mm ipv de 0,1 in de voorbeeld files om iets meer snelheid te maken
 
Terug
Bovenaan Onderaan