Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.410
11.042
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook op mijn omschakelbare ratels een V of een L gegraveerd ( eventueel een druppie verf )

Ik weet na al die jaren, zelfs niet.. met " L van je hand maken ", wat los of vast zit.
Een kleine kopstoring.

Dus deze zal ik ook graveren / markeren wat de "losmaak" of "vastmaak" kant is .


Toch grappig, ben nu zowat 20 jaar -beroepschauffeur- , maar als ik het sleutelen ben, weet ik gewoonweg niet
wat links of rechts is.
Naast telefoon nummers of datums onthouden ( kan ik gewoonweg niet ) , weet die van m'n eigen vrouw niet.
Is dit gewoonweg iets wat ... ja.. niet lukt :)


Ow.. en aangezien die vraag al eerder gesteld is ..
Ja, bij het gebruik van een gewone steek-ring sleutel, of een tang..
Moet ik eerst met een ratel kijken ( voelen ) welke kant ik moet opdraaien .

T is niet anders :)
Ik heb dat met vast en losdraaien ook soms, vooral als je ondersteboven bezig bent. Dan maak ik gewoon in t luchtledige een losdraaibeweging en dan weet ik het :X
 
Bekijk bijlage 1649084

Oh, en wat oorlogsbuit ( t was een goeie dag aangaande gereedschap )

Zegt iemand het merk NVV iets ?
T heeft een beetje een "made in ussr look" .. maar kan het niet thuis brengen.
Deze komt via mijn vader bij mijn opa vandaan. Mijn vaders oudste zus is van 1943 ongeveer om aan te geven hoe oud hij minimaal had moeten zijn. Ik vroeg mijn vader net en hij denk dat deze van rond de oorlog is.

IMG_20210628_195428.jpg
 
Deze komt via mijn vader bij mijn opa vandaan. Mijn vaders oudste zus is van 1943 ongeveer om aan te geven hoe oud hij minimaal had moeten zijn. Ik vroeg mijn vader net en hij denk dat deze van rond de oorlog is.

Bekijk bijlage 1649108

NVV is de voorloper van het FNV , uit 1971 dus .. het kan dan zowat niet.
( metaal bond )

misschien een leden ding ( ???? )

Dit .. alles volgens google, maar totaal geen info over het "merk"

$_84.jpg


Die van mij heeft ook een slag-letter nummer op de achterkant ( Y 23 ) ,
aan de andere kant van NVV staat "60" ( bek maat )

Naja.. het zal nog wel even een raadsel blijven
 
Laatst bewerkt:
NVV is de voorloper van het FNV , uit 1971 dus .. het kan dan zowat niet.
( metaal bond )

misschien een leden ding ( ???? )

Dit .. alles volgens google, maar totaal geen info over het "merk"

Bekijk bijlage 1649110

Die van mij heeft ook een slag-letter nummer op de achterkant ( Y 23 ) ,
aan de andere kant van NVV staat "60" ( bek maat )

Naja.. het zal nog wel even een raadsel blijven
IMG-20210628-WA0031.jpg
IMG-20210628-WA0032.jpg
IMG-20210628-WA0030.jpg
 
En dat laatste is zowel soms onhandig, want je moet altijd eerst proberen wat de goede kant is
daar is helemaal niets onhandigs aan : alle sleutels uit zo'n set draaien dezelfde richting op. draaien in de richting van de open sleutel is of vast of los voor allemaal. 1 keer testen en je weet dat. die van mij thuis werken omgekeerd tov die van het werk, en toch vergis ik mij nooit. je wéét het gewoon.
 
En dat laatste is zowel soms onhandig, want je moet altijd eerst proberen wat de goede kant is en heel vaak ook handig, vooral bij China spul, want dan zijn er weer een paar onderdeeltjes minder die dus ook niet kapot gaan
En opletten dat je voldoende ruimte hebt om de bout/moer uit te nemen. Als je dat niet hebt kan je namelijk ook niet meer terugdraaien, en kan je jezelf effectief vastzetten.
 
Niks geheims, Amazon.


Ze doen een beetje voorkomen dat het een Duitse producent is.
Máár daar geloof ik dus geen ene reet van.
( wel fatsoenlijke verpakking ) , maar t ruikt / proeft Chinees .

De niet scharnierende versie hebben ze ook , kost 10,- minder. maar voor dat 10'tje..
Och.. ( heeeel misschien dat ik die er ook nog wel eens bij koop )

Let wel op, de draairichting bepaal je dus wel met de sleutel he, dus je hebt geen "ratelschakelaartje" .

Vannacht zo'n setje via de huisleverancier besteld.

Via amazon kwam er wel erg veel verzendkosten bij.
 
Even doorklikken , die van mij kwamen ze de volgende dag voor niks brengen. ( nee, heb geen prime )

Was ook een totale impuls aankoop, dus heb nou niet echt -doorgezocht- , ben ook vooral benieuwd
naar de kwaliteit van het merk, aangezien ze wel meer aanbieden wat vrij netjes geprijsd is en interessant gereedschap is.

Moet nog wat zooi sorteren voor het oud ijzer / schoonmaken dus dan krijgen ze een mooie stress-test.
 
Terug
Bovenaan Onderaan