Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.446
11.074
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Nee, ander stopcontact, maakt dat uit dan?

En ga geen andere groepen plaatsen, voor een tijdelijk klusje, dan maar een paar keer heen en weer lopen
Ik vermoed dat jou verlengsnoer en haspel niet van het prof. Spul is.
Goede verlengkabels hebben een draad diameter van minimaal 2.5 kwadraat . Hobby snoeren vaak maar 1.5 kwadraat meerdere aan elkaar geknoopt geeft dan te veel weerstand. Dan kan je je schijf wandelend bijhouden in snelheid. (Toerental loopt terug!)
De snelheid van je schrijven loopt te veel terug tov. Van de aanbevolen toerental. Dat verhoogt de slijtage.
 
Dat laatste is eigelijk het grootste probleem.......
Dan slaan ze toe als je het helemaal niet meer verwacht.......
Na een jaar of 30......

Daar hou ik wel van.

Als je denkt dat ze het vergeten zijn , je genadeloos te grazen nemen.


Kijk, een man wil nog wel eens een halve dag later het onthouden.

Een vrouw herinnerd je 15 jaar later nog aan een misstap die je hebt begaan
 
Ik vermoed dat jou verlengsnoer en haspel niet van het prof. Spul is.
Goede verlengkabels hebben een draad diameter van minimaal 2.5 kwadraat . Hobby snoeren vaak maar 1.5 kwadraat meerdere aan elkaar geknoopt geeft dan te veel weerstand. Dan kan je je schijf wandelend bijhouden in snelheid. (Toerental loopt terug!)
De snelheid van je schrijven loopt te veel terug tov. Van de aanbevolen toerental. Dat verhoogt de slijtage.
Dus een korter verleng snoer kan helpen?
 
Het is vooral inertie, de eerste omwenteling van een nieuwe zware schijf.
Als je een plank op de grond legd en je loopt m even aan lukt het meestal prima. Vroeger een aeg tol gehad die langzaam aanliep was ook fijn voor je polsen.

Tegenwoordig hebben bijna alle grote slijptollen een slow start.
Bij dit soort problemen is het 9 op de 10x een ondeugdelijk verlengsnoer, of het snoer van de machine zelf is rot.
 
Tegenwoordig hebben bijna alle grote slijptollen een slow start.
Bij dit soort problemen is het 9 op de 10x een ondeugdelijk verlengsnoer, of het snoer van de machine zelf is rot.
Ik heb het ook met een 2kw Metabo. Direct in de wcd, 10m 2,5mm2 verleng, 10m 1,5mm2, 25m 2,5mm2 of een combinatie hiervan maakt niet uit. Enige mogelijkheden zijn een slechte/oude/versleten groep of slechte bekabeling naar de schuur toe. De huisaansluiting welke ik nu elke keer gebruik heeft geen probleem.
Gek genoeg is 3,3kW op die groep van de schuur geen probleem, echt alleen die slijptol.
Voor ik hem veel moet gebruiken ga ik de groep vervangen maar dat is nu geen prio.

Soms is er iets anders aan de hand en kan het verlengsnoer niet de schuld krijgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan