Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.388
11.017
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb heilig respect voor de zaagtafel. Zodra ik zo moe ben, dat k fouten begin te maken is het einde werkdag. En altijd rustig werken, haast is uit den boze. Degenen die vingers af hebben gezaagd of geschaafd zeggen allemaal hetzelfde, nog even snel…………….. En het zijn vaak de oude rotten in het vak die het overkomt.
Mijn zaagtafel zit zo'n enorme kap overheen dat je daar niet tussen kunt met je vingers bij de meeste werkjes.

M'n pa wilde eerst dat ding eraf slopen toen hij het zag B|

Dát hebben we dus niet gedaan.
 
Ik heb heilig respect voor de zaagtafel. Zodra ik zo moe ben, dat k fouten begin te maken is het einde werkdag. En altijd rustig werken, haast is uit den boze. Degenen die vingers af hebben gezaagd of geschaafd zeggen allemaal hetzelfde, nog even snel…………….. En het zijn vaak de oude rotten in het vak die het overkomt.
  1. Heb respect voor machines.
  2. Heb respect voor hoogtes.
  3. En kijk uit met glas....
Houd dit aan, en je werkt veilig in de bouw.
 
Ja nou, ik weet het ook niet.
Het was bijna altijd een gevecht met veligheidsmensen.
Op 1 bouw gingen ze dus inderdaad wachten tot de veiligheidsman achter zijn aardappels zat, en toen moest het gebeuren. Dat scheelde zoveel trammelant en ergernis met die gast, en schijnbaar hadden ze groen licht van de hoofdaannemer. Het was wel een risico, als er wat gebeurt is het de vraag of de verzekering uitkeert maar schijnbaar wilden ze die gok nemen.
 
Lastige klussen op de bouw doe je na werktijd als de veiligheidsman naar huis is 👍
Na werktijd ben je moe, dus meer kans op fouten
Ik heb voor mijzelf ook de gouden regel, als ik (Stomme) fouten maak, stop ik, dus niet nog even..........
Vroeger te vaak gedaan, kost meer tijd en geld om dat te herstellen dan gewoon stoppen en andere keer verder
 
Het was wel een risico, als er wat gebeurt is het de vraag of de verzekering uitkeert maar schijnbaar wilden ze die gok nemen.
Prachtig toch dat een werkgever dat risico wil nemen :?
Sommige "veiligheidskundigen" zijn heel goed in zichzelf in stand houden. Maar daar staat tegenover dat een hoop koppige mensen willen vasthouden aan oude en niet altijd even veilige methodes.
Dat hebben we altijd zo gedaan is een veel gehoorde reden. Dat sjonnie door die methode 5 jaar geleden thuis is komen zitten met een verlamd been hoor je ze natuurlijk niet over.
 
Ik geef jou en helemaal niemand de "schuld" maar ben een beetje klaar met de veligheidsdiscussie omdat hij altijd hetzelfde gaat.
Veiligheid op het werk zou een mooi off topic draadje kunnen zijn wat mij betreft. Het hoeft in ieder geval niet in het gereedschaps topic wat mij betreft. Maarja, als er mensen zijn die dat wel willen dan mag dat....
 
Maar wel de hele week werken na die kermis in ehhh...., en al die rottrappen lopen.
Naar boven, naar beneden, naar boven...
Ik moest natuurlijk net op het hoogste punt aan het werk, op de vijfde verdieping 🥴
 
Ik heb heilig respect voor de zaagtafel. Zodra ik zo moe ben, dat k fouten begin te maken is het einde werkdag. En altijd rustig werken, haast is uit den boze. Degenen die vingers af hebben gezaagd of geschaafd zeggen allemaal hetzelfde, nog even snel…………….. En het zijn vaak de oude rotten in het vak die het overkomt.
Ik heb helaas genoeg voorbeelden gezien waar het fout is gegaan toen ik nog (o.a.) zaagmachines verkocht.
De oude rotten hadden natuurlijk ook nog het nadeel dat ze nog met onbeveiligde machines moesten werken. Geen spouwmes, geen kap over het zaagblad, geen snelstop, geen beveiliging tegen opstarten wanneer de stroom er weer op kwam enzovoorts.
Ik heb nooit een ongeval met een houtbewerkingsmachine zien gebeuren, wel 2 keer enkele minuten na een ernstig ongeval binnengekomen. Ook niet fijn.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan