Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.415
11.049
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Hé gasten, was doorverwezen naar dit topic dus ik hoop dat ik goed zit met mijn vraag;

Ik ben op zoek naar een leuke en kwalitatief goede dopsleutelset voor oa KTM motoren enz, alleen ben ik niet thuis in de merken van dit soort gereedschap. Al snel neig ik naar iets van Makita, maar misschien zijn er betere suggesties? Budget om en nabij de 100 euro.
 
  • Leuk
Waarderingen: SP1R
Dopsleutels van makita?!? dat zou ik bij voorbaat al even niet doen, die maken fijn accugereedschap. Als je aan de motor wil sleutelen kun je naar mijn mening het best een 3/8" setje scoren, al zijn die wat minder gangbaar.

Als je bijvoorbeeld deze:

Met deze:

En deze combineert:

Ben je voor ongeveer €100,-- klaar en kun je langer dan één motorfiets vooruit ;) Maar geen idee of je dit advies zocht eigenlijk_O- en dit is uiteraard een van de vele mogelijkheden....
 
Hé gasten, was doorverwezen naar dit topic dus ik hoop dat ik goed zit met mijn vraag;

Ik ben op zoek naar een leuke en kwalitatief goede dopsleutelset voor oa KTM motoren enz, alleen ben ik niet thuis in de merken van dit soort gereedschap. Al snel neig ik naar iets van Makita, maar misschien zijn er betere suggesties? Budget om en nabij de 100 euro.
Iets buiten je prijsrange: https://www.autogereedschap.com/a-2...gereedschapsset-mammut-215-delig/#description

Heb deze zelf ook standaard in de auto liggen en je kunt er een riant deel van de wereld mee slopen/maken allen de klampen van de koffer zijn een zwak puntje en ik ben geen fan van de steekringsleutels.

db
 
Ik heb een setje 1/4 van ks tools. Rateltje 4mm t/m14mm. Schroevendraaier bitjes torx en inbus. Setje is een jaar of 10 oud en werkt nog als nieuw. Gebruik ik toch een stuk vaker dan het 1/2 spul. Dat is uiteraard voor de wat grotere maten beter geschikt. Een wielmoer kom je al snel op 1/2 spul.
Wera is ook prima spul, en zo nog vele andere merken.
 
He jongens, het moet wel passen op KTM, hou daar ff rekening mee















:+
Heb zelf al 10 jaar een koffer van de lidl
1/4 3/8 & 1/2 doppenset
Steek sleutels en tig bitjes, torx imbus kruis en plat
Lange en korte doppen
Kostte 8 tientjes
In al die jaren sleutelen enkel het rateltje 1/4 het lipje gebroken, werkt nog wel, alleen voor los draaien
Dan enkel wat tangen erbij
 
Hé gasten, was doorverwezen naar dit topic dus ik hoop dat ik goed zit met mijn vraag;

Ik ben op zoek naar een leuke en kwalitatief goede dopsleutelset voor oa KTM motoren enz, alleen ben ik niet thuis in de merken van dit soort gereedschap. Al snel neig ik naar iets van Makita, maar misschien zijn er betere suggesties? Budget om en nabij de 100 euro.
Daar vraagt hij om
Hij heeft dus nix aan een bahco in inchmaten _O-

shit ma, t was een grapje, met uitleggen is het helemaal niet leuk meer
 
Nou… “probleem”.

Soms geeft hij een naar geluid? Ik kan het niet heel bewust oproepen? Vaak maar niet altijd als ik wissel tussen stand 1 en 2 doet hij dat en zoals je ziet na los laten van de knop en weer indrukken is het ineens weg?
Zie het filmpje 10s naar, 13s weer normaal

Al antwoord van CombiTools:
"Zojuist heb ik de video bekeken, maar hier is verder niks raars in te horen. Wat je hoort is de machine die het toerental constant probeert te houden."
Misschien kan @Joep dat bevestigen? Aangezien je dezelfde hebt?
 
Laatst bewerkt:
Thanks voor de tips, ik ga er even mee aan de slag. Ik zag wat voorbij komen dat sommige motorfiets merken specifieke maten hadden, maar als ik jullie reacties zo lees ga ik daar geen last van krijgen. :)
Ga je idd geen last mee krijgen.

Je budget van 100 is een gegeven: wil je voor die 100 euro zoveel mogelijk gereedschap, dan moet je zo'n lidl-set halen en dat is eigenlijk gewoon prima als motorrijder, zelfs overcompleet.

Wil je gereedschap met de beste pasvorm en langste levensduur, dan koop je voor 100 een A-merk (Wera, Stahwille, Gedore, Facom etc) 3/8" setje evt aangevuld met een 1/2" wringijzer+momentsleutel en specifieke doppen voor de grotere maten die je nodig hebt voor jouw motor. Evt via marktplaats.
 

Was dit niet altijd de kist om te hebben als startend sleutelaar?
 
Nou… “probleem”.

Soms geeft hij een naar geluid? Ik kan het niet heel bewust oproepen? Vaak maar niet altijd als ik wissel tussen stand 1 en 2 doet hij dat en zoals je ziet na los laten van de knop en weer indrukken is het ineens weg?
Zie het filmpje 10s naar, 13s weer normaal
Bekijk bijlage 1657917
Al antwoord van CombiTools:
"Zojuist heb ik de video bekeken, maar hier is verder niks raars in te horen. Wat je hoort is de machine die het toerental constant probeert te houden."
Misschien kan @Joep dat bevestigen? Aangezien je dezelfde hebt?
Ik heb het filmpje even gekeken maar ik hoor eerlijk gezegd ook niks raars hoor.
 
Nou… “probleem”.

Soms geeft hij een naar geluid? Ik kan het niet heel bewust oproepen? Vaak maar niet altijd als ik wissel tussen stand 1 en 2 doet hij dat en zoals je ziet na los laten van de knop en weer indrukken is het ineens weg?
Zie het filmpje 10s naar, 13s weer normaal
Bekijk bijlage 1657917
Al antwoord van CombiTools:
"Zojuist heb ik de video bekeken, maar hier is verder niks raars in te horen. Wat je hoort is de machine die het toerental constant probeert te houden."
Misschien kan @Joep dat bevestigen? Aangezien je dezelfde hebt?
Ik hoor ook enkel een machine welke op volle kracht her gewenste toerental wil halen om voorbij het setpunt te schieten, vermogen terug, toerental onder setpunt en dan dit keer wel op het setpunt uit komen.
 
Ik heb het filmpje even gekeken maar ik hoor eerlijk gezegd ook niks raars hoor.
Je hoort niets raars of je hoort geen verschil?

Als je het filmpje start op 9 seconden maakt hij veel meer geluid dan op 12 seconden bij dezelfde handeling.
Ik hoor ook enkel een machine welke op volle kracht her gewenste toerental wil halen om voorbij het setpunt te schieten, vermogen terug, toerental onder setpunt en dan dit keer wel op het setpunt uit komen.
Dat kan zeker, maar hier live klinkt het alsof er iets niet soepel draait. (Het verschil in geluid tussen 9 en 12 sec)

Als in, het is een mij onbekend geluid.
 
Terug
Bovenaan Onderaan