Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

Ik bedoelde maximale inschakelduur, hoeveel % van de tijd hij aan mag. Net als bij een lasapparaat.
Bij de hobby apparaten is dat geen 100%, hoeveel wel weet ik niet.
Er is geen minimum, de industriestandaard is het vermelden van een maximum inschakelduur idd.

Veel fabrikanten van basismodellen laten het vermelden van inschakelduur achterwege tegenwoordig. In het echt is het voor de gemiddelde 1 cilinder brulkikker eigenlijk 40% (een veel voorkomend misverstand: Dus niet 40% van een uur, maar 40% van 10 minuten).
 
Heren,
Heeft iemand van jullie het Ducati krukas draai gereedschap? Het is wel een makkelijk ding maar ik heb er geen 60 tot 80 euro voor over. Als iemand voor mij de maten tussen de pootjes en buiten de pootjes kan meten maak er zelf wel iets voor.

1629446682445.png
1629446806628.png
 
Ach. Het werd mij vele jaren terug niet in dank afgenomen dat er een (verdomd duur) broodmes in het kerstcadeau zat.

Tja. Dan moet je hem niet op je verlanglijstje zetten als je em niet wilt.
Ik heb mijn vrouw wel eens (ongevraagd) een nieuwe keukenmixer voor haar verjaardag gegeven.
Nou, dat heb ik geweten.

Wekenlang zelfgemaakte taart moeten eten! :+
Ja, ik heb een geweldige vrouw.....
Zelfs een nieuw strijkijzer was ze blij mee!
 
Laatst bewerkt:
Ik bedoelde maximale inschakelduur, hoeveel % van de tijd hij aan mag. Net als bij een lasapparaat.
Bij de hobby apparaten is dat geen 100%, hoeveel wel weet ik niet.
Bij de compressoren waar ik mee werk is het onderhoudsschema bepalend. D.w.z. inschakelen en nooit meer uit tot de volgende onderhoudsbeurt. En als je een interval van 4000 Uur hebt gaat die machine dus twee keer per jaar uit. Bij een klant van mij staat een compressor die 140000 uur wegheeft. Bouwjaar 1999. De elektromotor is net voor de derde keer gereviseerd
 
Jij hebt het over een hele andere categorie compressoren....
Klopt Die van de 140000 uur is er een die met glijlagers en een oliefilm werkt en de prijs zal je verbazen. Een schroefcompressor moet zonder al te veel bijzonderheden de 40000 uur halen zonder grote problemen. Alleen moet je wel jouw onderhoud doen. Zuigercompressoren draaien niet continu maar kunnen dat wel. Alleen stijgen de onderhoudskosten gigantisch. Wij vragen niet voor niets eerst waarom iemand een compressor nodig heeft voor wij adviseren.
 
Mijn compressor begint sinds een tijdje af te blazen als hij zijn Max druk bereikt , daar stopt ie mee als hij weer aan slaat , als ik hem uit zet voordat ie zijn maximale druk bereikt doet hij het niet
Wat zou er mis mee kunnen zijn dat en wat zou ik er aan kunnen doen
 
Mijn compressor begint sinds een tijdje af te blazen als hij zijn Max druk bereikt , daar stopt ie mee als hij weer aan slaat , als ik hem uit zet voordat ie zijn maximale druk bereikt doet hij het niet
Wat zou er mis mee kunnen zijn dat en wat zou ik er aan kunnen doen
Terugslagklep blijft hangen? Als je hoger in druk draait wordt hij verder ingedrukt en als daar vervuiling of een borst zit blijft ie hangen. Dat zou verklaren waarom deze het niet doet als je lager in druk stopt. Klep wordt dan minder ver ingedrukt.
 
Laatst bewerkt:
Voordelig een hagelnieuwe en ongebruikte Makita DF457D accuboormachine (18V) met 2 accu's oplader en kist gescoord.
Eigenlijk alleen voor de accu's en de oplader. Blijkt dit een ander 18V systeem te zijn dan ik al heb, en zijn ze niet universeel uitwisselbaar.
Klopt het dat er 2 verschillende systemen zijn?
En zijn er eventueel verloopstukken voor verkrijgbaar?
 
Mijn compressor begint sinds een tijdje af te blazen als hij zijn Max druk bereikt , daar stopt ie mee als hij weer aan slaat , als ik hem uit zet voordat ie zijn maximale druk bereikt doet hij het niet
Wat zou er mis mee kunnen zijn dat en wat zou ik er aan kunnen doen
terugslag klep, er zit een ontlast ventiel achter die normaal alleen de druk van de pomp afhaalt, nu blijft er lucht via de terugslagklep terugstromen. Klep zit vaak direct op de tank, even alle druk er af, dop eraf en schoonmaken. Bij het terugplaatsen is het soms even vriemelen, wil soms maklijker met een draaiende pomp.

Sucses!
 
terugslag klep, er zit een ontlast ventiel achter die normaal alleen de druk van de pomp afhaalt, nu blijft er lucht via de terugslagklep terugstromen. Klep zit vaak direct op de tank, even alle druk er af, dop eraf en schoonmaken. Bij het terugplaatsen is het soms even vriemelen, wil soms maklijker met een draaiende pomp.

Sucses!
4AD0D5B0-0933-4B9C-AE5B-DC3C9D23C7F9.jpeg

Dit koperen ding ?
 
Voordelig een hagelnieuwe en ongebruikte Makita DF457D accuboormachine (18V) met 2 accu's oplader en kist gescoord.
Eigenlijk alleen voor de accu's en de oplader. Blijkt dit een ander 18V systeem te zijn dan ik al heb, en zijn ze niet universeel uitwisselbaar.
Klopt het dat er 2 verschillende systemen zijn?
En zijn er eventueel verloopstukken voor verkrijgbaar?


Een klein nokje is het verschil.. Ik heb dat eraf gehaald nu past alles op elkaar.
 
Voordelig een hagelnieuwe en ongebruikte Makita DF457D accuboormachine (18V) met 2 accu's oplader en kist gescoord.
Eigenlijk alleen voor de accu's en de oplader. Blijkt dit een ander 18V systeem te zijn dan ik al heb, en zijn ze niet universeel uitwisselbaar.
Klopt het dat er 2 verschillende systemen zijn?
En zijn er eventueel verloopstukken voor verkrijgbaar?
Ach Makita is altijd top. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan