Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.237
10.835
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Dat is echt de meest moeilijke vraag op het moment. Ik brak vanmorgen met een €300 tol een dop van €35 met het onverwacht wisselen van een setje wielen. Wanneer is het in jezus naam sterk genoeg? Op papier kan het de wereld aan, maar als de wind de verkeerde kant op staat, dan heb je niets. Mijn mening: draai los met een wringijzer of kruis en zet vast met een momentsleutel. Die laatste is belangrijker dan een impact. Niet op een verjaardag in een verhaal, maar wel in de praktijk
Is dat die dop die je onlangs een aantal pagina's besteld had van Facom?
Die zijn ook niet ontworpen voor luchthamers of andere machine's :N.
Net zoals de gewone doppen van Facom, als je daar garantie voor wil hebben zeggen ze kijk eens naar de hoeken van het vierkant hoe die uitgesleten zijn is niet volgens het boekje gebruikt pech dus.
Daar zijn andere voorgemaakt, meestal zwart van kleur impact (nog duurder) ;).
Facom-NSDL-405A.jpg
 
Laatst bewerkt:
Borgveertangen :
Kleine borgveertangen (0,9-1,3-1,8mm) zijn slijtagegevoelig, ook de duurdere merken zelfs bij correct gebruik van de juiste diameter borgveer/circlips.
De zwaluwstaart opnieuw aanslijpen is niet te doen, hele borgveertang weggooien dus.
Eigenlijk was ik dat ritueel zat, en heb de oplossing gevonden bij Facom met hun borgveertangen met verwisselbare bekken te verkrijgen recht, 45en 90 graden.
Zijn ze versleten nieuw setje erin voor 3a4 euro en klaar.
NADEEL= aanschafprijs.
VOORDEEL = bloeddruk en hartslag blijft stabiel na verwijderen lastige (tegen rondsel) uitwendige borgveer/circlips.
Misschien inspiratie voor anderen?
DSCN1925.JPG
DSCN1926.JPG
 
Okay top bedankt voor de antwoorden :) Bandenwissel voer ik niet zo vaak uit. Verslijt wel regelmatig een draagarm of iets anders van het onderstel. Ja ook dan moeten de wielen er af. Dan heb je soms van die moeren die goed vast zitten. Juist voor dat soort zaken wil ik gewoon een machine die een paar keer hard klopt om zooi los te krijgen. Vastdraaien zal ik voornamelijk met de hand doen, wil dan toch het "gevoel" hebben.

Ik ga wel eens kijken naar zo'n Parkside. Was wel gecharmeerd van dewalt toen ik daar een half jaar mee moest werken maar qua prijs is dat niet haalbaar.
 
Okay top bedankt voor de antwoorden :) Bandenwissel voer ik niet zo vaak uit. Verslijt wel regelmatig een draagarm of iets anders van het onderstel. Ja ook dan moeten de wielen er af. Dan heb je soms van die moeren die goed vast zitten. Juist voor dat soort zaken wil ik gewoon een machine die een paar keer hard klopt om zooi los te krijgen. Vastdraaien zal ik voornamelijk met de hand doen, wil dan toch het "gevoel" hebben.

Ik ga wel eens kijken naar zo'n Parkside. Was wel gecharmeerd van dewalt toen ik daar een half jaar mee moest werken maar qua prijs is dat niet haalbaar.

Ik werk ook nogal eens aan auto's en onderstellen, gebruik daar een Hikoki slagmoer voor.
Krijgt 9 van de 10 bouten prima los, en Hikoki is niet bepaald de sterkste in slagmoersleutels...
Wielbouten gaan er ook bijna altijd mee los, soms heb je eerst een klein zetje met wringijzer nodig.

Ik gebruik gewoon standaard doppen, hoort niet maar heb nog nooit een dop stuk gedraaid.
Zo'n accu slagmoer maakt het werk gewoon veel makkelijker, het scheelt echt tijd en opengehaalde knokkels.

Die Parkside is een mooie optie als je verder nog geen accu's hebt. Je kunt dan ook voor weinig geld uitbreiden met bijvoorbeeld een slijptol of boormachine, die losse machines zijn heel goedkoop. En de boormachines zijn in ieder geval prima.
 
Die zaag van mij kan het, maar de gradenverdeling is ... "gokken" op z'n best.
Gradenboog er tegen zetten. (wel eerst uitzetten ;) )
De plint dan hè, je mag zelf blijven staan.

Hoewel het bij mij toch vaak op de knietjes is. Zo'n hip onderstel staat maar in de weg de rest van het jaar O-)
Of op de workmate gooien. Werkt ook prima.
Airpress verkoopt nu lichtblauwe (consumenten) en lichtgrijze (stapje beter) compressoren.

Hoe valt deze oudere donkergrijze daartussen?
Bekijk bijlage 1707829
Ik heb zelf zijn grotere broer met 200L vat. Vooralsnog doet hij wat hij moet doen. (2e hands gekocht overigens)
 
Mooie manier wel om em binnen te krijgen :Y

Flinke klus geweest die verhuizing gok ik….

Zonde dat de nieuwe huurder niet gewoon je verdiepingswerk wilde overnemen. Paste perfect in die ruimte.
Of ga je et overzetten naar je nieuwe stek?
 
Over die slagmoer..

Ik heb een makita kloon van het grote china-internet wat ge pimpt en die doet het gewoon prima.
Wielmoeren ect.. had zo'n ding ( misschien wel een origineel ) al veel eerder moeten kopen.

Als t niet wil of extra motivatie nodig hebt pak ik de luchttol van de ex huisdealert.. als daar de "druppie olie hoezo niet los"
niet meer werkt ....

is de kans redelijk dat betrokken bout of moer verdampt word .

Ga nu nog maar eens vast zitten... ALS JE DAMP BENT ! * klautzak! *
 
Als ik NU een nieuwe luchtsleutel zou moeten kopen zo het een -shorty- worden

zoveel plekken aan een koekblik waar een normale maat net onhandig groot voor is

Ik koop geen luchtsleutels meer, sinds ik die accu slagmoer heb, ligt m'n Rodac in de kast te verstoffen.
Die enkele keer dat ik zoveel kracht nodig heb pak ik een wringijzer. Misschien dat ik nog wel een keer een zware accu slagmoer erbij koop, in een gekke bui ofzo.
De vrijheid om geen perslucht te hoeven gebruiken is veel groter dan ik dacht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan