Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.410
11.045
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Ga eens beginnen met gereedschap  houders de Makita batterihouders die jij al eerder hier gedeeld hebt.
Wil een net opbergding hebben voor mijn hazet t-greep inbussen.
Heb een ideetje voor een slijphulp voor gutsen (buitensnede)
Gitaar onderdelen gaat ook een optie worden (knoppen, elementafdekkingen, hals inlays)
Heb er ook 1 voor geprint. Naja ontworpen en laten printen ;) ook handig voor de Torx schroevendraaiers.
 

Bijlagen

  • 16551417478708136735830797771857.jpg
    16551417478708136735830797771857.jpg
    211,1 KB · Weergaven: 101
  • 16551418124012653785664074647284.jpg
    16551418124012653785664074647284.jpg
    176 KB · Weergaven: 102
De meeste T-grips zijn naar mijn ervaring sterk zát. Mijn T-inbussen/torxen komen gewoon van de bouwmarkt. Toegegeven, de maat is er al jaren geleden afgesleten... Maar verder zijn ze perfect en ik ben écht niet lief voor het spul. Komen domweg niet de idiote krachten op te staan die bitjes in impact drivers moeten verduren.
 
Een plankje met gaatjes, soo hee!
:}
Als het werkt, werkt het... toch? Precies hoeveel chiquer moet het zijn voordat jij er onsarcasctisch positief over wil zijn? Volgens mij heb je letterlijk niet meer nodig om het gereeschap efficiënt te sorteren. Het meeste van mijn gereedschap hangt aan de muur. 90% daarvan heb ik met strategisch geplaatste spijkers gedaan, ziet er best fancy uit maar stelt natuurlijk nul flikkers voor. Is dat wel goed genoeg voor meneer, of had ik gewoon te dure assortimentsdozen moeten kopen? ;)

Lang verhaal kort, not cool dude.
 
Ik denk eerder dat Leo bedoelt dat het nogal over the top is om dit te ontwerpen en 3d te printen als je in 5 minuten met een boor en een plankje hetzelfde resultaat haalt.
Dit lijkt op zoeken naar dingen om te printen.

Ik ben het wat dat betreft met Leo eens trouwens.
Ach het zal eens best wel nuttig worden , mijn neefje heeft ook zo’n ding en laat me trots dingen zien die geprint zijn
Meestal oplossingen voor niet bestaande problemen
Gewoon knikken dat het erg knap is
 
Ik denk eerder dat Leo bedoelt dat het nogal over the top is om dit te ontwerpen en 3d te printen als je in 5 minuten met een boor en een plankje hetzelfde resultaat haalt.
Dit lijkt op zoeken naar dingen om te printen.

Ik ben het wat dat betreft met Leo eens trouwens.
Misschien wel maar als je toch zo'n machine tot je beschikking hebt is het natuurlijk wel erg makkelijk om een houdertje te ontwerpen/downloaden/whatever en deze te printen.

Zo vindt ik zo'n houten plank tegen de muur met een hele rij spijkers/schroeven en ergens een klos hout met een hele rij gaatjes (al dan niet allemaal even netjes geboord) voor wat schroevendraaiers geen gezicht.

Elke gek zijn gebrek zullen we maar zeggen ;)
 
Als je het zelf kan 3d printen is toch ideaal .
Als je het anders bij AliExpress besteld moet zo'n plankje nog een vlieg of bootreis maken met alle impact op het milieu etc .
Weken wachten .

Of je moet in de auto naar een bouwmarkt .

Als die techniek nog sneller en efficiënter wordt dan zie ik in elk huishouden zo'n ding staan in de toekomst .

Bestek/speelgoed/gereedschap/accesoires enz .


Heb zelf wel clipjes afgebroken van producten die ik zelf weer heb kunnen printen en zo dure vervanging voorkomen .
 
Thanks! Ave is altijd mooi om te zien. Die is niet gek.
Zelf namaken dmv gieten is niet de opzet. Het is een onderdeel van een slot waarbij het onderdeeltje breekt. Doordat je er via de binnenkant niet in kan moet via buiten het slot open gemaakt worden. Dit betekent het hele slot (€330,00) vervangen. Voor het onderdeel vragen ze €45,00 en is van dezelfde kwaliteit. Als met 3D printen een sterkere variant gemaakt kan worden voor minder geld, dan zijn we spekkoper. Totaal staan daar 80 deuren met zo’n slot.

Dat kleine ding. Prijzen zijn de consumenten prijzen ohne korting. Wel een fucking goed slot
7C63DA0E-1AEE-43FC-BBEF-AACF8CD73D24.png
00A5F048-2645-4D98-93E0-68393D1473D7.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan