Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.237
10.835
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Marktplaats mazzeltje: flinke bankschroef voor een tientje. Bekken zijn nog als nieuw. Komt goed uit, ik ben bij m’n vriendin een schuurtje aan het bouwen en dan is een bankschroef een must-have

Bekijk bijlage 1794630
Niet alleen maar een flinke bankschroef maar een superfijne Paramo no5 uit dezelfde gieterij als een Record, niet (nooit) op slaan en niet inslijpen of lassen.
Niemand kan dit nog maken, ben er zuinig op aub.
Google maar even voor de echte waarde:9~
 
Niet alleen maar een flinke bankschroef maar een superfijne Paramo no5 uit dezelfde gieterij als een Record, niet (nooit) op slaan en niet inslijpen of lassen.
Niemand kan dit nog maken, ben er zuinig op aub.
Google maar even voor de echte waarde:9~
Ik ben lui, doe eens vertellen?
Als iemand nog zo'n bankschroef tegen komt... ik kan nog een kleine en een grote gebruiken.
 
Och schijnbaar zijn oude bankschroeven een “ding”, snap ik ook wel hoor. Ik heb er ook wat mee. Ben er zeer mee in mijn nopjes, waarschijnlijk wordt in deze schuur nooit geklust. In mijn eigen werkplaats staat een Heuer Front. En ik heb dus een kleine Paramo opgeknapt, met het laatste restje candy color uit de spuitbus.
9DDC6943-5E48-4474-A222-3449722B4EAF.jpeg
 
Och schijnbaar zijn oude bankschroeven een “ding”, snap ik ook wel hoor. Ik heb er ook wat mee. Ben er zeer mee in mijn nopjes, waarschijnlijk wordt in deze schuur nooit geklust. In mijn eigen werkplaats staat een Heuer Front. En ik heb dus een kleine Paramo opgeknapt, met het laatste restje candy color uit de spuitbus. Bekijk bijlage 1794697
volgens mij mist er wel wat aan die Heuer.
 
Och schijnbaar zijn oude bankschroeven een “ding”, snap ik ook wel hoor. Ik heb er ook wat mee. Ben er zeer mee in mijn nopjes, waarschijnlijk wordt in deze schuur nooit geklust. In mijn eigen werkplaats staat een Heuer Front. En ik heb dus een kleine Paramo opgeknapt, met het laatste restje candy color uit de spuitbus. Bekijk bijlage 1794697
Wat moet die limonade daar?
 
Ik ben lui, doe eens vertellen?
Als iemand nog zo'n bankschroef tegen komt... ik kan nog een kleine en een grote gebruiken.
Oude Records (en Paramo) zijn erg fijn soepel en nauwkeurig. Een niet mishandelde is bijna niet te vinden (edit; voor redelijk geld) in Nederland, als je ooit in de UK komt (met de vrachtwagen😍) moet je even laten weten voor een tip, dan mag je er voor mij ook eentje meebrengen.
Je wil groot, oud, verwisselbare bekken en een quickrelease.
Kijk ook even hier: Show us your bench vice(s)

Zelf vind ik een Heuer niet zo (heb er twee op het werk), dus heb nu tijdelijk een ander ouwe Duitse knar van 200mm breed, zal ff zoeken voor een plaatje.
 
Laatst bewerkt:
Oude Records (en Paramo) zijn erg fijn soepel en nauwkeurig. Een niet mishandelde is bijna niet te vinden (edit; voor redelijk geld) in Nederland, als je ooit in de UK komt (met de vrachtwagen😍) moet je even laten weten voor een tip, dan mag je er voor mij ook eentje meebrengen.
Je wil groot, oud, verwisselbare bekken en een quickrelease.
Kijk ook even hier: Show us your bench vice(s)

Zelf vind ik een Heuer niet zo (heb er twee op het werk), dus heb nu tijdelijk een ander ouwe Duitse knar van 200mm breed, zal ff zoeken voor een plaatje.
Ben dan toch benieuwd wat je dan niet kan waarderen aan een Heuer...van Records weet ik dat het prima bankschroeven zijn, Paramo was nieuw voor mij.
 
Ben dan toch benieuwd wat je dan niet kan waarderen aan een Heuer...van Records weet ik dat het prima bankschroeven zijn, Paramo was nieuw voor mij.
Ze draaien zwaar of hebben speling en ze sluiten niet parallel.
Heb een 125 en een 160 (of 180?), nieuw en beide sluiten niet parallel.
Thuis een Parkinsons 6" en een 200mm Duits en oud (zie foto, merk ben ik even kwijt) die veel fijner zijn.
De Heuers zijn zwaar overgewaardeerd wat mij betreft.
 
20220817_153507.jpg

Compressortje gekocht voor banden en kinderspeelgoed, lekker stil. Blij mee.

20220817_160005.jpg

Dit setje daarentegen bevalt me niks. Bandenpomp wijkt bijna 1.5 bar af, blaaspistpool en slang zijn prul, maar had er ook niet veel van mogen verwachten voor het geld.

Overweeg om een Metabo RF60G te kopen, die zijn gekalibreerd en betaalbaar.
Is dat wat of heeft iemand een andere suggestie?

 
Bekijk bijlage 1794782
Compressortje gekocht voor banden en kinderspeelgoed, lekker stil. Blij mee.

Bekijk bijlage 1794783
Dit setje daarentegen bevalt me niks. Bandenpomp wijkt bijna 1.5 bar af, blaaspistpool en slang zijn prul, maar had er ook niet veel van mogen verwachten voor het geld.

Overweeg om een Metabo RF60G te kopen, die zijn gekalibreerd en betaalbaar.
Is dat wat of heeft iemand een andere suggestie?

Eurodainu
 
Terug
Bovenaan Onderaan