Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.237
10.838
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
De 12-75 mm is het geworden.
De sets vond ik wat aan de prijs naar gebruik. Daar ze er ook een poulietrekker op zetten wil ik wel 1 uit de kast pakken.
Daarbij als het lager de eerste paar mm gedaan heeft gaat hij er verder wel af.
Hele set is ca €320. Dit kost nu net geen €100.

1669138541741.png
 
En toch heb ik een keer een kleine kukko lagertrekker (binnenlagertrekker 12mm ofzo) laten afbreken bij het eerste gebruik. Kreeg wel zonder piepen gelijk een nieuwe uit het rek 🤷‍♂️ Verder zou ik zo weer andere trekkers kopen van kukko als het nodig is.

Ik heb al heel veel van Kukko stuk gekregen, maar ook nog nooit een merk gezien dat langer heel blijft.
Als het lager toch al naar zijn grootje is, zou ik het in onderdelen verwijderen met de doorslijpschijf.

Of een bout/moer aan het lager lassen, en daar een grote slagtrekker op zetten.
 
Als het lager toch al naar zijn grootje is, zou ik het in onderdelen verwijderen met de doorslijpschijf
idd, al slijp je de binnenste ring voor 80% weg dan is de spanning er al af.
Maar nu de mooie kukko onderweg ius gewoon even wachten en die gebruiken. Kan niet anders dan goed gaan.
Ik gebruik ook dagelijks een kukko trekker, kleinste 2 poot die ze hebben.
Al een keer of 3 het spindeloog gebroken door een een schroevendraaier er doorheen te steken ipv het meegeleverde staafje. Je kan er echt lomp veel kracht mee zetten hoor voordat het kapot gaat. In dat geval doe ik ook niet zeuren en koop gewoon netjes een nieuwe. Nieuwe spindel is 75% van de kosten van een hele nieuwe namelijk
 
Dit is iig de situatie, het lager is zo'n 2mm vrij van de krukwang. M'n poulietrekkers kunnen er ook net niet onder.
Slijptol doe ik zoals gezegd liever niet. Ik heb geen ruimte om het lager vertikaal door te slijpen, horizontaal brengt te weinig.
Morgen komt als het goed is m'n mooie Kukko trekker binnen, dan gaan we dat eens meemaken.

1669200762262.png
 
Dit is iig de situatie, het lager is zo'n 2mm vrij van de krukwang. M'n poulietrekkers kunnen er ook net niet onder.
Slijptol doe ik zoals gezegd liever niet. Ik heb geen ruimte om het lager vertikaal door te slijpen, horizontaal brengt te weinig.
Morgen komt als het goed is m'n mooie Kukko trekker binnen, dan gaan we dat eens meemaken.

Bekijk bijlage 1825048
Heb je geen dremel? Dan lukt het gemakkelijk.
 
buitenste schaal eraf slopen door de kogels te verwijderen.
dan de met een slijptol een platte kant aan de lagerschaal slijpen zodat je naar de krukas en krukaswang nog enkele millimeters over hebt.
de lagerschaal breekt dan tijdens het afkoelen en kan je deze eenvoudig verwijderen.
 
Of de krukas omdraaien en het lager opwarmen met een verfbrander, met een beetje mazzel valt het er zo af
Nee dat echt niet.

Inmiddels nog even met de trekker waardoor het buitenlager brak. Nu dus enkel nog de binnenring.
Slijptol komt er dan toch aan te pas ben ik bang 😅

Lijkt wel of hij door het vastslaan samen gesmolten is.
Wel vaker zo'n blok los gehad. Dan bleef hij in het carter zitten of trok ik m er zo af met m'n trekker.
 
Laatst bewerkt:
Ja ik heb ook een superbike stand, maar dan kan je nog je achterbrug er niet uit trekken. Ik vind inventieve oplossingen altijd geniaal, al zijn ze tot in de puntjes uitgewerkt of compleet McGyver. Denk dat dit een hele hoop mensen het sleutelen een stuk makkelijker kan maken, zonder extra uitgaven te doen die ze niet kwijt kunnen.
Jawel hoor, dan heb je de Swingarm Removal Kit (SARK) nodig.
SARK
 
Terug
Bovenaan Onderaan