Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.400
11.023
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag stond ik achter dit bussie. Die jongens hebben bizarre pompen!?Bekijk bijlage 1831184

Een week of drie geleden met een brandweerman staan lullen op een heule grote Nederlandse chemische fabriek, ze waren drie spuitwagens aan het testen, en meteen de leidingen aan het doorspoelen. Machtig mooi om te zien.
Van de overheid móeten ze 16000 ton water per uur kunnen verpompen, ze deden 24000 ton. Die cijfers heb ik onthouden, die “per uur” kan ook “per minuut” of “per jaar” geweest zijn. Niet boeie verder, het was zeer indrukwekkend om te zien.
 
of daar gelijk je stofzuiger op zetten.... er zijn van die rubber slurfjes, die aan de stofzuiger gaan en ook netjes op hun plek bijven plakken door des tofzuiger. Fijne dingen. Maar deze is wel onovertroffen in prijs/kwaliteit :t
Ik heb een hekel aan de stofzuiger.
Stom ding, onhandige slang, dat sjouwen en dat gedoe voor 1 gaatje. Geef mij m'n boorblik maar.
 
Vanmiddag stond ik achter dit bussie. Die jongens hebben bizarre pompen!?

Klant van me , kom d'r vaak op de plak bij hun grote werkplaats hier.
Vrij mannelijke pompen die ze daar hebben staan regelmatig, vooral het offshore spul.

Ze doen daar ook niet aan neuken met een half slappe piemel, ze doen het goed. of gewoon niet.
 
Ik denk vooral dat dat te maken heeft met drukverschillen. Zo'n pomp zuigt zelf aan, als je daar alvast de druk van de vorige pomp in rost werkt het een stuk minder efficient of misschien helemaal niet meer... Dus al de pompen zelf laten aanzuigen en samen op een hele fijne dikke leiding zodat je zeker weten je wedstrijdje verplassen gaat winnen :t
 
Ik denk vooral dat dat te maken heeft met drukverschillen. Zo'n pomp zuigt zelf aan, als je daar alvast de druk van de vorige pomp in rost werkt het een stuk minder efficient of misschien helemaal niet meer... Dus al de pompen zelf laten aanzuigen en samen op een hele fijne dikke leiding zodat je zeker weten je wedstrijdje verplassen gaat winnen :t
In serie kan ook. Dat heet aanjaagverband. Dan kun je langere afstanden overbruggen. De meeste verliezen van een pomp zitten in de aanzuigzijde. Als je dus al water met druk binnen krijgt, kan je pomp uiteindelijk meer druk opbrengen en heeft dan ook een hogere opbrengst.
 
Is dat ivm de toeren?
Volgens mij als je n pomp hebt van bijv 100m3/uur en je zet er eentje voor, dan zal het debiet wel iets stijgen maar niet verdubbelen.
Als je er eentje parallel zet (en uiteraard het leidingwerk er wel op uitlegt) zal je wel een verdubbeling van het debiet hebben.
(maar dat is wat mij common sense mij ingeeft, ik word graag gecorrigeerd als ik onzin roep :Y )
 
Terug
Bovenaan Onderaan