Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.237
10.835
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Hij wordt kennelijk wel gebruikt.
Wat zagen ze hiermee dan?
Sommige oude panden (slooppanden) hebben oude tegels op de muur of vloer zitten die heel erg gewild zijn en daar zaagt hij stukken uit de muur waar die tegels op zitten. En zoals de diamantzaag er nu op zit kan hij daar precies mee in de hoeken komen om op deze manier zoveel mogelijk tegels te redden. Schijnt behoorlijk wat geld in om te gaan.
 
Laatst bewerkt:

Dit is een motorzaag, die keur ik niet alleen elektrisch _O- en ja......als het werkgerelateerd is zou ik zoiets afkeuren (meestal in overleg met de klant keur ik dit soort dingen niet, en ik kom nog wel eens gekke zelfbouw dingen tegen). Privé zeg ik.....goed opletten en gewoon je ding doen (ik bedoel.....ik sta ook te slijpen op m'n slippers. Is ook geen slimme aktie).

Ach.....spatbord als beschermkap.....dat is iig iets:X. Heb zoiets wel eens voorbij zien komen bij chasing classic cars was om in de winter ijsblokken uit de meren te halen voor de koelkasten.
 
Laatst bewerkt:
Valt nog net in de categorie gereedschap denk ik :?

Nieuw rug/laptoptas (waar nog zat andere zooi in zit):
Had er eentje van Ogio, vanuit mijn tijd dat ik nog bij een werkgever werkte :o Deze is zeker 6 tot 7 jaar oud en dan dagelijks meegesleept, dus echt n goeie :Y Nu beginnen de ritsen een beetje af te takelen dus tijd voor een nieuwe.
Heb gewoon nagenoeg dezelfde gekocht, kijken of die het net zo lang vol gaat houden :Y

En ander gereedschap: Nieuwe bandjes onder de auto, naja, nieuwe, nagenoeg nieuw.
Vorige keer 200 euro ex btw, ex montage per band betaald en zag op marktplaats een set (4st) voorbijkomen met 150km achter de kiezen voor 400.
Geregeld dat een mobiele bandenservice (ZZP) thuis de boel gemonteerd heeft. Omdat hij ff creatief met agenda om ging en plaats voor me maakte, én buiten zn regio ging heb ik m 20% fooi gegeven (klinkt heftig, was 25 euro :P ).
Al met al:
- leuk geld bespaard op een nieuwe set, kostte me vorige keer 900 ex, nu 550 incl. (deels zonder btw want via marktplaats)
- Zelfstandige de boel laten monteren ipv een of andere grote keten.

Gasten waren goed. Kreeg n appie van mn vrouw: wat een topservice, dus ff doorgestuurd naar die gast. Einde vd middag factuur binnen, meteen betaald. Kreeg vandaag een bedankje voor de vlotte betaling. Iedereen blij :Y
 
Laatst bewerkt:
Bedoel meer het zaagblad wat er nu op zit is 2x zo zwaar als standaard, zal wel wat moeite kosten om met dat motortje de boel aan het draaien te krijgen.
Aanlopen...
Of tewel, blad op een ondergrond vooruit duwen dan schakelaar bedienen. Als het voor dat tegelwerk word gebruikt, gaan ze niet diep vermoedelijk. Of gaat heel de muur er uit?
 
En toch...gras is altijd groener....en je weet wat je hebt, niet wat je krijgt.
Iedere werkgever op zoek naar personeel schildert het alijd net iets mooier af dan het uiteindelijk is.

Maar uiteindelijk is het helemaal jouw keuze natuurlijk :)
Om die reden had ik zaterdag een gesprek met de directeur van m’n opdrachtgever. Een knuppel gaat m’n denkbeeldige chef worden en dat gaat onherroepelijk spaak lopen. Het bedrijf, organisatie en het product past me en ik wil geen afscheid nemen. Het was een prettig gesprek. Allebei staan we aan een uiteinde van de organisatie en hebben onze eigen kijk erop. Die knuppel werkt zich de pleuris en kan met wat aanpassingen een hele goeie worden. En dat is iets wat de organisatie ten goede komt. Het is geen geheim dat we elkaar niet moeten
 
Om die reden had ik zaterdag een gesprek met de directeur van m’n opdrachtgever. Een knuppel gaat m’n denkbeeldige chef worden en dat gaat onherroepelijk spaak lopen. Het bedrijf, organisatie en het product past me en ik wil geen afscheid nemen. Het was een prettig gesprek. Allebei staan we aan een uiteinde van de organisatie en hebben onze eigen kijk erop. Die knuppel werkt zich de pleuris en kan met wat aanpassingen een hele goeie worden. En dat is iets wat de organisatie ten goede komt. Het is geen geheim dat we elkaar niet moeten
Ik heb ooit afscheid genomen van een goede opdrachtgever vanwege het zoontje van de baas...
Ik wens niet samen te hoeven werken met dat soort bloeddruk verhogers..
 
Om die reden had ik zaterdag een gesprek met de directeur van m’n opdrachtgever. Een knuppel gaat m’n denkbeeldige chef worden en dat gaat onherroepelijk spaak lopen. Het bedrijf, organisatie en het product past me en ik wil geen afscheid nemen. Het was een prettig gesprek. Allebei staan we aan een uiteinde van de organisatie en hebben onze eigen kijk erop. Die knuppel werkt zich de pleuris en kan met wat aanpassingen een hele goeie worden. En dat is iets wat de organisatie ten goede komt. Het is geen geheim dat we elkaar niet moeten

Zo'n knuppel hebben we hier ook rondlopen. M'n directeur ziet ook dat wij elkaar niet moeten (hij denkt dat hij aan iedereen leiding moet geven, jammer voor hem......iedereen weet wat z'n taak is en neemt daar z'n verantwoordelijkheid voor. Dus eigenlijk hoeft hij zich alleen maar bezig te houden met z'n oorspronkelijke werk en dat is verkoop). Wij negeren elkaar zoveel mogelijk en communiceren alleen met elkaar als dat nodig is en dan houden we het kort en zakelijk. Verder is het bij ons "enjoy each other in silence". Werkt voor ons beide prima.
 
Gasten waren goed. Kreeg n appie van mn vrouw: wat een topservice, dus ff doorgestuurd naar die gast. Einde vd middag factuur binnen, meteen betaald. Kreeg vandaag een bedankje voor de vlotte betaling. Iedereen blij :Y
Huh? Er komt iemand jouw banden wisselen, en je vrouw bedankt hem voor de topsevice? Ik denk dat die zzp-er ook ergens anders "bandenvet" op heeft gemasseerd......
 
Ik heb ooit afscheid genomen van een goede opdrachtgever vanwege het zoontje van de baas...
Ik wens niet samen te hoeven werken met dat soort bloeddruk verhogers..
Ik ook, en nadat het zoontje het bedrijf had weten terug te brengen naar 65% van zijn grote, greep vader in. Daarna heb ik nog wel weer opdrachten van hun aangenomen.
Zoonlief heeft in zijn val een paar anderen meegenomen. Ik ben blij dat ik daar niet bij zat.
 
Om die reden had ik zaterdag een gesprek met de directeur van m’n opdrachtgever. Een knuppel gaat m’n denkbeeldige chef worden en dat gaat onherroepelijk spaak lopen. Het bedrijf, organisatie en het product past me en ik wil geen afscheid nemen. Het was een prettig gesprek. Allebei staan we aan een uiteinde van de organisatie en hebben onze eigen kijk erop. Die knuppel werkt zich de pleuris en kan met wat aanpassingen een hele goeie worden. En dat is iets wat de organisatie ten goede komt. Het is geen geheim dat we elkaar niet moeten
ah vandaar dat je daar helemaal netjes en gladgeschoren aan tafel zat :+
 
Ik heb ooit afscheid genomen van een goede opdrachtgever vanwege het zoontje van de baas...
Ik wens niet samen te hoeven werken met dat soort bloeddruk verhogers..
Erg herkenbaar, in mijn geval was de vader al Amsterdammer een zelf benoemd geschenk van god, het zoontje was nog veel erger. Die wist beter hoe ik mn werk moet doen ondanks dat ik het al doe sinds mn 5e en hij niet eens de wist wat we precies deden :')
Beloofde de duurste optie A aan een klant (ondanks hevig protest van mij), puntje bij paaltje gaat hij voor optie C, ik moet het oplossen, gaan uiteindelijk toch voor mijn goedkopere en beter optie want optie C werkt ook niet, project duurt 2x zo lang, klant krijgt alsnog factuur voor de duurste optie (die ze dus niet hebben gekregen en ook niet op de hoogte mochten worden gebracht) en als ze dreigen weg te gaan was het op de een of andere manier volledig mijn schuld |(
 
Ik klap er even een mooi stukje gereedschap tussen ;)


Ik kwam gister deze fijne waterpas tegen in de bouw van een heel duur appartement.... en de kwaliteit en afwerking van de voorzetwandjes kwam heel erg overeen met deze waterpas. Tjonge dat was even schrikken.

Euh.......serieus? Wat kost nou een redelijk goede waterpas? Je hebt er zo veel gemak van. En dan ga je met zoiets aan de slag........ waarschijnlijk een zzp-er met een dikke dodge ram waar al z'n geld wat hij heeft en wat hij niet heeft in zit :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan