Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.339
10.953
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Ik moest er vooral om lachen, iemand is dus op het geniale idee gekomen om het belletje eruit te slopen en daar een AA batterij in te kloppen _O-het belletje voor verticaal zat er wel nog in, en aan de wandjes te zien was deze waterpas daarvoor gebruikt:o

Alle gekheid op een stok, hij lag er wel een beetje voor oud vuil dus zal in het echt wel meevallen. Ik heb hem maar gebruikt voor het inmeten van de trap, altijd goed voor de kwaliteit als er consequent hetzelfde meetgereedschap wordt gebruikt heb ik ooit geleerd;)
 
Erg herkenbaar, in mijn geval was de vader al Amsterdammer een zelf benoemd geschenk van god, het zoontje was nog veel erger. Die wist beter hoe ik mn werk moet doen ondanks dat ik het al doe sinds mn 5e en hij niet eens de wist wat we precies deden :')
Beloofde de duurste optie A aan een klant (ondanks hevig protest van mij), puntje bij paaltje gaat hij voor optie C, ik moet het oplossen, gaan uiteindelijk toch voor mijn goedkopere en beter optie want optie C werkt ook niet, project duurt 2x zo lang, klant krijgt alsnog factuur voor de duurste optie (die ze dus niet hebben gekregen en ook niet op de hoogte mochten worden gebracht) en als ze dreigen weg te gaan was het op de een of andere manier volledig mijn schuld |(

Standaard verhaal toch ? :+

Standaard.JPG
 
Om die reden had ik zaterdag een gesprek met de directeur van m’n opdrachtgever. Een knuppel gaat m’n denkbeeldige chef worden en dat gaat onherroepelijk spaak lopen. Het bedrijf, organisatie en het product past me en ik wil geen afscheid nemen. Het was een prettig gesprek. Allebei staan we aan een uiteinde van de organisatie en hebben onze eigen kijk erop. Die knuppel werkt zich de pleuris en kan met wat aanpassingen een hele goeie worden. En dat is iets wat de organisatie ten goede komt. Het is geen geheim dat we elkaar niet moeten
Je moet elkaar niet als vriend zien om goed samen te kunnen werken.

Ik heb op de laatste 2 werkplekken een leidinggevende gehad waar ik in de eerste weken al heb aangekondigd dat we s ruzie gingen krijgen.
Dat gebeurde dus ook. Prima. Ik hou daar wel van, tijdens een ruzie leer je iemand versnelt erg goed kennen.
Dan laat je dat even 2 dagen liggen en gaat het gesprek nog eens aan, waarbij je aan het begin van het gesprek elkaar s goed aankijkt en ronduitop de man af vraagt of je elkaar nog respecteert en de hand kunt geven.
Klinkt stom, maar ik heb daarna de beste leidinggevenden gehad uit m'n loopbaan, op alle fronten.
Gewoon omdat zij en ik wisten dat we 100% eerlijk naar elkaar zouden zijn en DAT is volgens mij wat er tegenwoordig zo vaak aan scheelt, niemand durft nog echt op een ander te rekenen.

Goede en tevreden werknemers zijn het beste gereedschap ;)

Zo heb ik mij ook altijd opgesteld.
" Ik stel voor dat we het zo en zo gaan doen, niet te strak, kunnen we nog afwijken, improviseren of aanpassen en als iemand bij voorbaat een beter idee heeft: Kom maar op !! Doe gewoon wat de bedoeling is en als dat goed gaat bemoei ik mij nergens mee" .
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet of daar een ruzie aan vooraf moet gaan. Op de eerste plaats staat de hierarchie en de Echelons waartoe je behoort. Niemand gaat jou of mij vertellen hoe je de routines van je werk uit gaat voeren, als jij de patronen in een magazijn wilt setten door dat magazijn een tik op tafel te geven, dan doe je dat en daar heb je geen "dat hoeft niet" bij nodig.
 
Ik weet niet of daar een ruzie aan vooraf moet gaan. Op de eerste plaats staat de hierarchie en de Echelons waartoe je behoort. Niemand gaat jou of mij vertellen hoe je de routines van je werk uit gaat voeren, als jij de patronen in een magazijn wilt setten door dat magazijn een tik op tafel te geven, dan doe je dat en daar heb je geen "dat hoeft niet" bij nodig.

In mijn tak van werk bestonden geen routines ;)
 
Je moet elkaar niet als vriend zien om goed samen te kunnen werken.

Ik heb op de laatste 2 werkplekken een leidinggevende gehad waar ik in de eerste weken al heb aangekondigd dat we s ruzie gingen krijgen.
Dat gebeurde dus ook. Prima. Ik hou daar wel van, tijdens een ruzie leer je iemand versnelt erg goed kennen.
Dan laat je dat even 2 dagen liggen en gaat het gesprek nog eens aan, waarbij je aan het begin van het gesprek elkaar s goed aankijkt en ronduitop de man af vraagt of je elkaar nog respecteert en de hand kunt geven.
Klinkt stom, maar ik heb daarna de beste leidinggevenden gehad uit m'n loopbaan, op alle fronten.
Gewoon omdat zij en ik wisten dat we 100% eerlijk naar elkaar zouden zijn en DAT is volgens mij wat er tegenwoordig zo vaak aan scheelt, niemand durft nog echt op een ander te rekenen.

Goede en tevreden werknemers zijn het beste gereedschap ;)

Zo heb ik mij ook altijd opgesteld.
" Ik stel voor dat we het zo en zo gaan doen, niet te strak, kunnen we nog afwijken, improviseren of aanpassen en als iemand bij voorbaat een beter idee heeft: Kom maar op !! Doe gewoon wat de bedoeling is en als dat goed gaat bemoei ik mij nergens mee" .
Dan moet je wel een leidinggevende hebben die dat kan en die volwassen genoeg is om ook naar zijn eigen gedrag te kijken.

Ik heb er heel veel jaar geleden eentje gehad die dat niet kon. Die vond het nodig om eerst te proberen mij als zondebok te gebruiken richting de rest van het management voor iets dat hij zelf had verneukt. Totaal onbenullig iets overigens, maar ik accepteer zulk gedrag van niemand dusss reply all met uitleg wat er exact fout was gegaan en dat ie dat toch echt niet op mij kon schuiven, ik was namelijk niet eens aanwezig die dag. _O- _O-
Politiek handig? Neuh, zeker niet. Maar ik slaap liever goed 's nachts dan met een bruine arm en tong.

De reactie daarop was 10 voicemail berichten die ik hier niet zal uittypen en daarna toen ik weer op het werk was een flinke tirade:
"Ik ben de x-directeur, jij de uitzendkracht. "
Dat klopt, maar als MENS vind ik jouw gedrag naar mij buitensporig en onnodig.
"Ik ben de x-directeur, jij de uitzendkracht. "
Dat klopt, maar.......... etc
En zo ging het 10x heen en weer tot ik er genoeg van had en hem de hand schudde: zullen we maar weer normaal tegen elkaar doen vanaf nu?

Van collega's hoorde ik later dat hij dacht dat we het hadden uitgepraat. Nou, nee, ik was er gewoon klaar mee. Een reorganisatie-ronde later lag hij er als eerste uit. Heel verrassend.
 
Om die reden had ik zaterdag een gesprek met de directeur van m’n opdrachtgever. Een knuppel gaat m’n denkbeeldige chef worden en dat gaat onherroepelijk spaak lopen. Het bedrijf, organisatie en het product past me en ik wil geen afscheid nemen. Het was een prettig gesprek. Allebei staan we aan een uiteinde van de organisatie en hebben onze eigen kijk erop. Die knuppel werkt zich de pleuris en kan met wat aanpassingen een hele goeie worden. En dat is iets wat de organisatie ten goede komt. Het is geen geheim dat we elkaar niet moeten
De knuppel die de planning vult tussen kerst en oud en nieuw?
 
Dan moet je wel een leidinggevende hebben die dat kan en die volwassen genoeg is om ook naar zijn eigen gedrag te kijken.

Ik heb er heel veel jaar geleden eentje gehad die dat niet kon. Die vond het nodig om eerst te proberen mij als zondebok te gebruiken richting de rest van het management voor iets dat hij zelf had verneukt. Totaal onbenullig iets overigens, maar ik accepteer zulk gedrag van niemand dusss reply all met uitleg wat er exact fout was gegaan en dat ie dat toch echt niet op mij kon schuiven, ik was namelijk niet eens aanwezig die dag. _O- _O-
Politiek handig? Neuh, zeker niet. Maar ik slaap liever goed 's nachts dan met een bruine arm en tong.

De reactie daarop was 10 voicemail berichten die ik hier niet zal uittypen en daarna toen ik weer op het werk was een flinke tirade:
"Ik ben de x-directeur, jij de uitzendkracht. "
Dat klopt, maar als MENS vind ik jouw gedrag naar mij buitensporig en onnodig.
"Ik ben de x-directeur, jij de uitzendkracht. "
Dat klopt, maar.......... etc
En zo ging het 10x heen en weer tot ik er genoeg van had en hem de hand schudde: zullen we maar weer normaal tegen elkaar doen vanaf nu?

Van collega's hoorde ik later dat hij dacht dat we het hadden uitgepraat. Nou, nee, ik was er gewoon klaar mee. Een reorganisatie-ronde later lag hij er als eerste uit. Heel verrassend.
Ach, ik ben mijn hele leven al politiek onhandig. Heerlijk. Kun je lekker rustig slapen. Vaker aanvaringen gehad met directie, maar aangezien ze niet zonder mij konden werd het uiteindelijk altijd wel geaccepteerd. Mijn vrouw verbaasde zich er wel eens over dat ze zo uitspraken van mij accepteerden, maar ja het werk werd wel gedaan en op tijd........
 
Ach.....ik ben meestal de botte klootzak bij ons op het werk. Daardoor was ik iets eerder thuis vandaag. Collega van me had vanochtend een oplader verkocht aan een klant met het verzoek van de klant om dit wel het liefst in de ochtend af te leveren (dan kon hij dat ding nog registreren enz....). Ergens rond een uur of 1 vanmiddag gaat de telefoon en heel toevallig neem ik op (gebeurt eigenlijk nooit) krijg gelijk een onvervalste Rotterdamse scheldkanonade over me uitgestort. Dus ik vraag wat er aan de hand is want, ik weet van het hele verhaal niets af. Dus klant de situatie uitgelegd (was na ze tirade al weer een beetje bijgetrokken). Ik die klant gezegd dat ik hem terug zou bellen. Ik naar m'n collega van het magazijn en gevraagd waarom die oplader hier nog ligt. Gaat hij gelijk helemaal los ...."en waar bemoei jij je mee, hou je bezig met je eigen werk enz...." nou ik hem duidelijk uitgelegd dat ik de klant aan de telefoon heb gehad en dat die vroeg waar z'n nieuwe oplader bleef. Krijg ik al antwoord "dat moet toch maandagochtend?" Dus ik die bon onder z'n neus geschoven met de opmerking dat het naast gehoorapparaten misschien ook wel tijd is voor een leesbril. En dat op geheel eigen wijze. "Volgens mij kejje naast hoorijzers misschien ook effies een loerijzer bestelluh bij de brillenboer" en ik hoop dajje die volgende week al krijg want me gedult is aardig op aanut raake is al de 4e keer deze week, kweenie hoe lang je dit nog vol wil blijve houwe maar, geloof mijn nou......dan ga je het nog knap lastig krijge ouwe". Achter mij hoorde ik "amen" (onze inkoper was het met me eens). Dus toen ik vroeg hoe hij het op ging lossen, was hij heel timide en hij zou wel naar de europoort rijden om het weg te brengen. Uiteindelijk ben ik gegaan want, als hij daar naartoe moet is hij in mijn ogen te lang onderweg en heeft hij zijn werk niet af. En aangezien ik bijna op het punt was dat ik niet verder kon met mijn werk heb ik het laatste uur vrij genomen en ben ik nog een uur eerder weggegaan om die oplader af te leveren (was toch op de weg naar huis voor mij). Uiteindelijk bleek de klant geen oplader nodig te hebben (bleek een kapotte kabelhaspel ze zijn die ik nog even snel heb gerepareerd voor hem). En ik heb nog even een praatje pot gedaan met een bak koffie en daar weer een afspraak uitgesleept dat ik in april z'n gereedschap mag komen keuren (ongeveer 250 machines. En ja ik kreeg net nog een appje van die bewuste collega dat hij zich echt rot voelt over de situatie, heb hem overigens nog niet terug geappt en dat ga ik niet doen ook. Laat hem mar k.t slapen ik hoor het maandag wel.
 
Ergens wel een beetje sneu voor hem vindt je niet? Ik bedoel, je hebt gelijk maar hij zoekt nu toenadering en geeft duidelijk aan zich kut te voelrn en dus te erkenen dat ie fout zat... Gewonnen heb je toch al, dan maar meteen afronden toch?
Ach.....ik ben meestal de botte klootzak bij ons op het werk. Daardoor was ik iets eerder thuis vandaag. Collega van me had vanochtend een oplader verkocht aan een klant met het verzoek van de klant om dit wel het liefst in de ochtend af te leveren (dan kon hij dat ding nog registreren enz....). Ergens rond een uur of 1 vanmiddag gaat de telefoon en heel toevallig neem ik op (gebeurt eigenlijk nooit) krijg gelijk een onvervalste Rotterdamse scheldkanonade over me uitgestort. Dus ik vraag wat er aan de hand is want, ik weet van het hele verhaal niets af. Dus klant de situatie uitgelegd (was na ze tirade al weer een beetje bijgetrokken). Ik die klant gezegd dat ik hem terug zou bellen. Ik naar m'n collega van het magazijn en gevraagd waarom die oplader hier nog ligt. Gaat hij gelijk helemaal los ...."en waar bemoei jij je mee, hou je bezig met je eigen werk enz...." nou ik hem duidelijk uitgelegd dat ik de klant aan de telefoon heb gehad en dat die vroeg waar z'n nieuwe oplader bleef. Krijg ik al antwoord "dat moet toch maandagochtend?" Dus ik die bon onder z'n neus geschoven met de opmerking dat het naast gehoorapparaten misschien ook wel tijd is voor een leesbril. En dat op geheel eigen wijze. "Volgens mij kejje naast hoorijzers misschien ook effies een loerijzer bestelluh bij de brillenboer" en ik hoop dajje die volgende week al krijg want me gedult is aardig op aanut raake is al de 4e keer deze week, kweenie hoe lang je dit nog vol wil blijve houwe maar, geloof mijn nou......dan ga je het nog knap lastig krijge ouwe". Achter mij hoorde ik "amen" (onze inkoper was het met me eens). Dus toen ik vroeg hoe hij het op ging lossen, was hij heel timide en hij zou wel naar de europoort rijden om het weg te brengen. Uiteindelijk ben ik gegaan want, als hij daar naartoe moet is hij in mijn ogen te lang onderweg en heeft hij zijn werk niet af. En aangezien ik bijna op het punt was dat ik niet verder kon met mijn werk heb ik het laatste uur vrij genomen en ben ik nog een uur eerder weggegaan om die oplader af te leveren (was toch op de weg naar huis voor mij). Uiteindelijk bleek de klant geen oplader nodig te hebben (bleek een kapotte kabelhaspel ze zijn die ik nog even snel heb gerepareerd voor hem). En ik heb nog even een praatje pot gedaan met een bak koffie en daar weer een afspraak uitgesleept dat ik in april z'n gereedschap mag komen keuren (ongeveer 250 machines. En ja ik kreeg net nog een appje van die bewuste collega dat hij zich echt rot voelt over de situatie, heb hem overigens nog niet terug geappt en dat ga ik niet doen ook. Laat hem mar k.t slapen ik hoor het maandag wel.
 
Ergens wel een beetje sneu voor hem vindt je niet? Ik bedoel, je hebt gelijk maar hij zoekt nu toenadering en geeft duidelijk aan zich kut te voelrn en dus te erkenen dat ie fout zat... Gewonnen heb je toch al, dan maar meteen afronden toch?

Ach.....ik denk niet dat hij er van gaat leren. De beste man werkt hier nu een jaar en de afgelopen 3 maanden meer van dit soort fouten en toen heb ik hem er niet op aangesproken maar een andere botte klootzak (waar hij dus ook iedere keer naar geappt heeft met het verhaal dat hij zich er zo rot bij voelt) en je mag volgens mij wel verwachten dat je na een half jaar toch wel een paar bonnen kunt lezen. Dus ik weet het niet, zit nu met een andere collega (zijn direct leidinggevende) te appen hierover. Ik heb het gevoel dat het echt niet gaat helpen. Dus ergens ben ik gewoon die botte klootzak die denkt "bekijk het lekker" en aan de andere kant wil ik hem heus wel terug appen maar, ben ik dan weer bang dat er niets verandert.

Misschien dat ik hem morgen app. Toch nog een beetje de botte klootzak.

En ik vind het serieus een aardige man hoor dus daar ligt het niet aan.
 
Ach.....ik denk niet dat hij er van gaat leren. De beste man werkt hier nu een jaar en de afgelopen 3 maanden meer van dit soort fouten en toen heb ik hem er niet op aangesproken maar een andere botte klootzak (waar hij dus ook iedere keer naar geappt heeft met het verhaal dat hij zich er zo rot bij voelt) en je mag volgens mij wel verwachten dat je na een half jaar toch wel een paar bonnen kunt lezen. Dus ik weet het niet, zit nu met een andere collega (zijn direct leidinggevende) te appen hierover. Ik heb het gevoel dat het echt niet gaat helpen. Dus ergens ben ik gewoon die botte klootzak die denkt "bekijk het lekker" en aan de andere kant wil ik hem heus wel terug appen maar, ben ik dan weer bang dat er niets verandert.

Misschien dat ik hem morgen app. Toch nog een beetje de botte klootzak.

En ik vind het serieus een aardige man hoor dus daar ligt het niet aan.
Mijn ervaring door de jaren heen, heeft mij geleerd, dat het niet uit maakt of je iemand serieus aardig vindt. Sterker nog, iemand is er meer mee geholpen als hij de waarheid hoort. Of het nu leuk is of niet.
Wanneer iemand niet op zijn plek zit, is de sneller, hoe beter verandering de beste hulp. Eerst helemaal in een dal laten vallen, maakt het alleen maar erger.
 
Het is inmiddels behoorlijk offropic, maar als zijn leidinggevende hiervan op de hoogte is, en er is al maanden geen verbetering, moet hij/zij/het toch ook eens achter de oren gaan krabben. Leiding geven aan mensen die precies weten wat ze moeten doen, en dat ook daadwerkelijk doen, is niet moeilijk (je moet ze alleen tevreden en gemotiveerd houden). Leiding geven aan mensen die niet voldoen, in welke zin dan ook, kost een hoop extra tijd, energie, training, waarschuwen, motiveren, sociaal werker spelen, en nog veel meer (in willekeurige volgorde). Soms moet je ook iemand laten gaan, om de simpele reden dat ie niet voldoet en er geen verbetering mogelijk lijkt. Ja, dat is moeilijk (spreek uit ervaring), maar soms nodig voor het bedrijf. Ook voor het lijdend voorwerp is dit geen fijne situatie.
 
Ooh, ik had niet eens in de gaten, dat we in dit topic zaten. Maar laat ik dan als laatste zeggen, dat de meeste mensen angst hebben voor verandering. Ook al zien ze zelf wel in dat het niet hun plek is. Toch blijven ze liever op hun oude contract (zekerheid van geld) door borduren. En zijn ze niet actief in verandering zoeken.
Echter, wanneer iemand anders de keuze maakt, zijn ze zomaar ergens anders, of op een andere plek binnen het bedrijf aan de slag.
 
Ergens wel een beetje sneu voor hem vindt je niet? Ik bedoel, je hebt gelijk maar hij zoekt nu toenadering en geeft duidelijk aan zich kut te voelrn en dus te erkenen dat ie fout zat... Gewonnen heb je toch al, dan maar meteen afronden toch?
Het is vrijdagavond.
Überhaupt niet druk om maken, laat staan gaan lopen appen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan