Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.420
11.056
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Even een vraagje aan de kit experts.
Ik probeer voor de 3e keer mijn grijswater systeem onder mijn bus lek en hufterproof te krijgen.
Ik hoop dat mijn laatste probleem is dat ik waterleiding slang Tyleen door een geboord gat in een jerrycan doe en dat vervolgens dicht wil kitten. Geen enkel onderdeel zit compleet rigide/ vast bevestigd dus iets beweging kan denk ik wel. Uitgeharde kit moet dus wel blijven hechten en lekdicht zijn.
Bij de omschrijvingen van kit ' lig ik er al gauw vanaf ' omdat ik geen kennis heb van soorten plastic.
Het materiaal van een jerrycan is natuurlijk heel dun en vanwege het feit dat het een jerrycan is, maar van 1 kant te bereiken zodra de Tyleen slang door het gat zit.

Ik meen dat ik de afgelopen keer plastiflex heb gebruikt wat het restant was van het bevestigen van de flexibele zonnepanelen en die zitten er nog steeds op, maar hebben uiteraard veel meer contact oppervlakte.

Iemand suggesties behalve dat ik niet zulke lange berichten moet typen? 😉
 
Even een vraagje aan de kit experts.
Ik probeer voor de 3e keer mijn grijswater systeem onder mijn bus lek en hufterproof te krijgen.
Ik hoop dat mijn laatste probleem is dat ik waterleiding slang Tyleen door een geboord gat in een jerrycan doe en dat vervolgens dicht wil kitten. Geen enkel onderdeel zit compleet rigide/ vast bevestigd dus iets beweging kan denk ik wel. Uitgeharde kit moet dus wel blijven hechten en lekdicht zijn.
Bij de omschrijvingen van kit ' lig ik er al gauw vanaf ' omdat ik geen kennis heb van soorten plastic.
Het materiaal van een jerrycan is natuurlijk heel dun en vanwege het feit dat het een jerrycan is, maar van 1 kant te bereiken zodra de Tyleen slang door het gat zit.

Ik meen dat ik de afgelopen keer plastiflex heb gebruikt wat het restant was van het bevestigen van de flexibele zonnepanelen en die zitten er nog steeds op, maar hebben uiteraard veel meer contact oppervlakte.

Iemand suggesties behalve dat ik niet zulke lange berichten moet typen? 😉
Volgens mij ben je veel beter af met een fatsoenlijke tankdoorvoer.
Daar dan de slang met een fatsoenlijke klem op vastmaken en je bent lekvrij. (in theorie dan)
Kitten blijft bewegen en gaat dus een keer weer lekken.
Zoiets als dit.
Tankdoorvoer.jpg
 
Even een vraagje aan de kit experts.
Ik probeer voor de 3e keer mijn grijswater systeem onder mijn bus lek en hufterproof te krijgen.
Ik hoop dat mijn laatste probleem is dat ik waterleiding slang Tyleen door een geboord gat in een jerrycan doe en dat vervolgens dicht wil kitten. Geen enkel onderdeel zit compleet rigide/ vast bevestigd dus iets beweging kan denk ik wel. Uitgeharde kit moet dus wel blijven hechten en lekdicht zijn.
Bij de omschrijvingen van kit ' lig ik er al gauw vanaf ' omdat ik geen kennis heb van soorten plastic.
Het materiaal van een jerrycan is natuurlijk heel dun en vanwege het feit dat het een jerrycan is, maar van 1 kant te bereiken zodra de Tyleen slang door het gat zit.

Ik meen dat ik de afgelopen keer plastiflex heb gebruikt wat het restant was van het bevestigen van de flexibele zonnepanelen en die zitten er nog steeds op, maar hebben uiteraard veel meer contact oppervlakte.

Iemand suggesties behalve dat ik niet zulke lange berichten moet typen? 😉
Huiddoorvoer gebruiken?

db
 
Volgens mij ben je veel beter af met een fatsoenlijke tankdoorvoer.
Daar dan de slang met een fatsoenlijke klem op vastmaken en je bent lekvrij. (in theorie dan)
Kitten blijft bewegen en gaat dus een keer weer lekken.
Zoiets als dit.
Bekijk bijlage 1938418

Is dit ook bruikbaar bij een jerrycan waarbij je dan niet in de mogelijkheid ben om beide kanten vast te draaien?

3 minuten nadenken later: die stukken door de grotere vulopening naar binnen mikken en een ouderwets spelletje schudden tot hij er doorheen komt aan de andere kant. Dan de moer erop draaien 👍🏾

6 minuten later; die witte huiddoorvoer die db plaatste moet zo haast werken, perfect 👍🏾
 
Laatst bewerkt:
neem wel een huiddoorvoer met een oring of rubber ringetje oid, anders gaat het geheid alsnog lekken.
En als je aan de bovenkant van de jerrycan kan boren en dan een slangetje naar onderin doorvoert heb je ook veel minder kans op lekken.
Klopt, maar een probleem waar ik voornamelijk mee zit is dat het aftap punt op ongeveer de laagste plek moet zitten en alle met elkaar verbonden jerrycans dan tegelijk leeglopen, dus moeten ze mijn inziens ook op het laagste punt met elkaar verbonden zijn.

Het gaat om het afvalwater.
 
De voor de jerrycans gebruikte kunststof is niet te lijmen en dus ook niet te kitten omdat het materiaal een vet oppervlak heeft waar vrijwel niets aan hecht. Lassen kan, maar alleen als de doorvoer van hetzelfde materiaal is als de jerrycan. Dat zal meestal niet het geval zijn. Dan blijft een mechanische oplossing over, zo'n tank- of huiddoorvoer. Met een rubber ring ertussen, aan de buitenkant.
 
Dus gaatje boren, slangdoorvoer er in steken, met een flexibel derdehandje de pakkingring in de jerrycan op z'n plaats zetten en daarna met hetzelfde derde handje de contramoer.

Derdehandje:

https://www.autodoc.nl/carmotion/17...yHpXSrx0iZA9-7wbF8Cw8gZyRtgrS2PBoCCJMQAvD_BwE
contramoer opdraaien met dat derdehandje kan je wel vergeten. Pak een doorvoer met binnenin een fles, en buiten een mogelijkheid om de doorvoer vast te houden terwijl je de moer opdraait.
 
Het heeft maanden lang prima gefunctioneerd met ergere houtje-touwtje oplossingen.
Maar hoe google je zoiets in vredesnaam zonder termen als voorhuidddoorvoer etc te weten ;)

Ik heb nu een tyleen puntstuk Tyleen puntstuk| Toolstation.nl
gekocht en bij toeval ging het kleinere schroefdraad mooi pas in het reeds geboorde gat waar de slang strak doorheen ging.
misschien die nog wat vastkitten of plakken en dan kan ik de tyleenbuis mbv koppelstukken daar op draaien.

Maar het ook 2 andere huiddoorvoer dingen besteld voor maat 25 mm dus kan als bovenstaande niet werkt door experimenteren en klungelen.
gezien het vettige jerrycan materiaal is het even afwachten of deze klem en draai combinatie uitgerust met rubberen ring voldoende is.
 
Laatst bewerkt:
contramoer opdraaien met dat derdehandje kan je wel vergeten. Pak een doorvoer met binnenin een fles, en buiten een mogelijkheid om de doorvoer vast te houden terwijl je de moer opdraait.
Je hoeft die contramoer er alleen maar tegenaan te houden terwijl je de buitenkant draait natuurlijk.
Wel blijven nadenken aub.
Niet zeggen dat het niet kan, ik heb op deze manier een jerrycan tot brandstof reservoir voor m'n afgewerkte olie kachel gemaakt.
 
Als er geen druk op staat kan je ook naar dit soort aansluitingen kijken
Bekijk bijlage 1938697
Worden gebruikt op boten om koelwater/pompwater naar buiten te pompen
Bij kunststof zoals dat ven een jerrycan is er genneens pakking nodig al kan dat natuurlijk wel.
Flens aan de binnen kant dan kan je die moer lekker vast draaien
Wel rubber ringen er tussen! Rubber,dat zouden meer mensen moeten gebruiken :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan