Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.410
11.045
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Zijn er hier meer mensen die sleutelen met nitril handschoenen? Ik vind het zelf vaak wel prettig om niet van die mega vieze klauwen te krijgen, scheelt me weer een hoop geschrob achteraf...

Nu ben ik natuurlijk een echte Nederlander en wil die dingen gewoon El Cheapo hebben maar ik merk dat die goedkope dingen allemaal zo ontzettend dun zijn en makkelijk scheuren. Is er een bepaald merk dat net wat dikkere handschoenen maakt die wel wat scheurbestendiger zijn (Grippaz?) en nog wel enigszins cheap?

Iemand ook enig idee welke diktes we het dan over hebben?

Ik heb deze: Lila Nitrile handschoenen poedervrij Comforties 100 stuks | Merkala.nl

Medische handschoentjes.

Als je daar gaat bestellen kan ik ook de scalpels aanraden, snijd als een tierelier en die vervangings mesjes kosten echt geen ene ruk. Zeker niet als je gaat vergelijken met aanzienlijk minder scherpe stanleymesjes.

Let er dan wel op dat de houder a 5 euro past bij het 100! pak mesjes dat je koopt voor 17 euro.

db
 
Voornamelijk voor snijden.

Van papier, karton, behangen gaat er ook akelig goed mee, bewerken van scherpe randjes van 3d prints. Voor van alles waar je ook hobbymesjes voor zou kunnen gebruiken. (123inkt.nl - Al 15 jaar Beste Webwinkel van Nederland) Kiek, die kosten 40 euro de 100 stuks.

Heb ik al gezegd dat mesjes die gemaakt worden om in een mens te snijden errug scherp zijn?

db
 
Blijvend vuil worden je handen van smeer en water. Dan trekt het XL in je groeven. Ik was m’n handen enkel onder de douche en verder nooit. Als ze schoon-schoon moeten worden 1 week vakantie en anders de gele zeep van Dreumex. Als ze über vet zijn eerst wassen met WD40 en na een ~uur met Dreumex
Of ff dat ouwe wijf .....:X

En je vuist is weer schoon..
 
Ik heb een 100 stekkers 230V van TP Electronic over. IP44 en niet helemaal geschikt voor mijn werk. Er kapte een verlengkabel met stekkerdoos. In 99 gevallen is het kabelbreuk. Nu dus niet. Wat een turoep!

Iemand interesse?
 

Bijlagen

  • IMG_7788.jpeg
    IMG_7788.jpeg
    185,9 KB · Weergaven: 4
  • IMG_7786.jpeg
    IMG_7786.jpeg
    122,3 KB · Weergaven: 2
  • IMG_7787.jpeg
    IMG_7787.jpeg
    212 KB · Weergaven: 2
Interessante tip! Hoe stevig zijn de houders waar je zo'n scalpelmesje in monteert? Ze zien er op de foto wat fragieler uit dan een regulier hobbymesje.

Als je volledig metalen neemt zit er alleen maar rvs aan.

Scalpelhouder nr.4 voor Swann Morton mesjes | Merkala.nl

Niet steriele mesjes kopen? | Merkala.nl | Merkala.nl

Swann Morton mesjes niet steriel nr.24 | Merkala.nl

Let er op dat de mesjes die je koopt dan voor houder no4 zijn en niet voor houder 3.

Kan trouwens wel een afzet hulp aanraden.

Mescontainer Swann Morton | Merkala.nl

db
 
  • Leuk
Waarderingen: dgr
Ik heb een 100 stekkers 230V van TP Electronic over. IP44 en niet helemaal geschikt voor mijn werk. Er kapte een verlengkabel met stekkerdoos. In 99 gevallen is het kabelbreuk. Nu dus niet. Wat een turoep!

Iemand interesse?
Kan ook aan de wcd liggen waar hij heeft gezeten.
Als de wcd verrot is waar de stekker in zat en er is geen goed contact dan kan de stekker ook wegfikken :Y
 
Ik zat bij vriend Fred in de klas. Fred was bijzonder. Noem hem een witte Antilliaan. Alles goed, alles best en als ik met een 6 een diploma krijg, dan volstaat een 5,7. Kan ik toch aantonen dat ik 0,2 m’n best gedaan heb.
Diezelfde paardepik scoorde een 9,5 voor een handvaardigheid werkstuk. Iedereen in de war want het zag er echt gelikt uit. Snijwerk van papier en gekut met dun spul. Z’n pas was huisarts en hij had zijn mesjes gebruikt. Iedere keer als ik iets hoor of zie over die dingen denk ik aan Fred. Nooit meer gezien na school, maar bij deze bedankt. Goeie herinneringen aan die vent. Fred is goed
 
Zijn er hier meer mensen die sleutelen met nitril handschoenen? Ik vind het zelf vaak wel prettig om niet van die mega vieze klauwen te krijgen, scheelt me weer een hoop geschrob achteraf...

Nu ben ik natuurlijk een echte Nederlander en wil die dingen gewoon El Cheapo hebben maar ik merk dat die goedkope dingen allemaal zo ontzettend dun zijn en makkelijk scheuren. Is er een bepaald merk dat net wat dikkere handschoenen maakt die wel wat scheurbestendiger zijn (Grippaz?) en nog wel enigszins cheap?

Iemand ook enig idee welke diktes we het dan over hebben?
Grippaz zijn echt heel fijn. Ik ben er zo een die precies 8 seconden met een paar kloterige latex operatiehandschoentjes doet.
 
Tip voor schone handen. Neem een beetje koffie uit het gebruikte koffiefilter in je hand, beetje vloeibare zeep ertegen aan en even flink de handen er mee wassen. Prima resultaat.

grtz,
Cees
Dat werkt uitstekend
Zelfde had hier laatst kg verpakking oranje garagezeep.
daar zaten korrels mais doorheen om het schrobben te vergemakkelijken.

ook ooit ouederwetse tip gehad als je hele vieze handen hebt van teer of vet je handen eerst wassen met roomboter.
tis wel een geklieder.
Zeep wordt natuurlijk ook gemaakt van afgewerkte frituurolie daarom is het geld waard en wordt het opgehaald.
maar tegenwoordig kost garage zeep ook geen drol meer heb nog 10 ltr jerrycan staan doe ik thuis zowat al 20 jr mee.
 
Dat werkt uitstekend
Zelfde had hier laatst kg verpakking oranje garagezeep.
daar zaten korrels mais doorheen om het schrobben te vergemakkelijken.

ook ooit ouederwetse tip gehad als je hele vieze handen hebt van teer of vet je handen eerst wassen met roomboter.
tis wel een geklieder.
Zeep wordt natuurlijk ook gemaakt van afgewerkte frituurolie daarom is het geld waard en wordt het opgehaald.
maar tegenwoordig kost garage zeep ook geen drol meer heb nog 10 ltr jerrycan staan doe ik thuis zowat al 20 jr mee.

waar is die goedkope garagezeep dan te koop?
Ik betaal 20 euro voor 1 liter dat vind ik toch best nog veel.
Doe er krap een jaar mee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan