Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.410
11.039
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Als die rups ongeveer 2 meter te lang is, red ik dat ook wel :Y
(vroeger op t bedrijf hadden wij ook een rupskraan. Zegt iemand van de bouw tegen mn vrouw, toen midden 20 met mooie blonde vlecht: kan jij iemand halen die de kraan even aan de kant zet :? Mn vrouw stapt in en zet m ff weg, daarom is t mijn vrouw :Y Als ik praat over perslucht/hydrauliek of wat dan ook, weet ze waar ik t over t heb want ze is opgegroeid op een boerderij waar weinig geld was dus heeft aan alles ook zelf gesleuteld)
 
zeldzaam zo'n vrouw,.....die van mij heeft werkelijk waar geen flouw idee.
deze zomer vloerverwarming gelegd op de beneden verdieping,.....zegt ze, die vloerverwarming gaat toch niet op gas :?:?:?.....even verwerken wat ik hoorde......dat water wat eerst door de radiatoren stroomde, stroomt nu door de vloer..........o ja.
Kon jij je weer het mannetje voelen en zij weer een lekkere maaltijd voor je maken voor een klus succesvol gedaan.

Win - win!
 
zeldzaam zo'n vrouw,.....die van mij heeft werkelijk waar geen flouw idee.
deze zomer vloerverwarming gelegd op de beneden verdieping,.....zegt ze, die vloerverwarming gaat toch niet op gas :?:?:?.....even verwerken wat ik hoorde......dat water wat eerst door de radiatoren stroomde, stroomt nu door de vloer..........o ja.
@trixo Over welke vrouw gaat het nu, na dat de laatste zo'n 30 posts terug genoemd werd
 
We moeten nog 65 setjes wieldwingers. Dan is het prettig om een 2e wat zwaardere machine erbij te hebben. De TE-30 ligt nu standaard in m’n bus en dat wordt de 6. Bij de 30 hoort de stofzuiger en de holle boren. Die blijft dan als set in m’n loods en heb ik toch altijd de 6 bij me voor licht hakwerk of enkele grote (14 x 80 tot 20 x 120) gaten bij me. De GBH-2 heeft een stofvanger en dat is makkelijk voor boven je hoofd boren. De accu beton is nog niet versleten
IMG_7821.jpeg
IMG_7822.jpeg
 
Dat is bij dit werk niet helemaal de opzet. Voorheen boorde ik de gaten met twee GBH-11’s en lange SDS-max boren. Dan kon je rechtop blijven staan. Tegenwoordig boren we ze met gewone SDS en dan is je houding niet prettig. Het wordt dan rap vervelend werk. De radio erbij als stoel mocht je op ijzer zitten maakt het al beter. De GBH-2 is dan echt te licht. Met deze moet het beter gaan en hebben we de 2 als back-up. De planning halen is wel belangrijk
 
De max in 14 was tijdelijk niet leverbaar en ik moest een berg gaten boren. Het alternatief was de holle boor in SDS+ met stofafzuiging door de boor. Hiervoor moest ik overstappen met alles. De kosten per gat blijken zo’n stuk lager te liggen dat ik niet meer terug ga. Lange SDS-max in 14mm doen ongeveer €90,00 per stuk en je boort er tussen de 3 (auw) en 100 gaten mee. Bij 3 heb je garantie mits de indicator op de boor nog zichtbaar is. Je moet dan alleen wel rap zijn als de kop eraf gaat. Als je te laat bent is het klaar

 
We moeten nog 65 setjes wieldwingers. Dan is het prettig om een 2e wat zwaardere machine erbij te hebben. De TE-30 ligt nu standaard in m’n bus en dat wordt de 6. Bij de 30 hoort de stofzuiger en de holle boren. Die blijft dan als set in m’n loods en heb ik toch altijd de 6 bij me voor licht hakwerk of enkele grote (14 x 80 tot 20 x 120) gaten bij me. De GBH-2 heeft een stofvanger en dat is makkelijk voor boven je hoofd boren. De accu beton is nog niet versletenBekijk bijlage 1945963Bekijk bijlage 1945964
Ah, ik zie werk voor de draadjes trekkers. Voor lange tijd.

Kut sensor wielkeggen, altijd minimaal onder je wiel want als je tegen het dock staat en gaat laden krijg je die kutdingen nooit meer weg. Vervolgens krijgt de gemiddeld amateur het altijd weer voor elkaar om een trailer bij het dock weg te trekken met die blokken er nog gewoon voor dus draadjes breken en dock buitenwerking.

Einde trauma klaagzang.
 
Ah, ik zie werk voor de draadjes trekkers. Voor lange tijd.

Kut sensor wielkeggen, altijd minimaal onder je wiel want als je tegen het dock staat en gaat laden krijg je die kutdingen nooit meer weg. Vervolgens krijgt de gemiddeld amateur het altijd weer voor elkaar om een trailer bij het dock weg te trekken met die blokken er nog gewoon voor dus draadjes breken en dock buitenwerking.

Einde trauma klaagzang.
Wat is het nut/doel van die dingen?

Zit er een sensor in zodat ze op het kantoor kunnen zien dat er een truck staat? Omdat uit het raam kijken te inspannend is?
 
Terug
Bovenaan Onderaan