Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.387
11.017
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Die accu staat inmiddels bij de oudijzerboer (ik had hem niet voor niks gewisseld..). Kreeg van @Bosje ook nog twee twijfelachtige accu’s mee, en die gaan hetzelfde lot tegemoet als degene op de foto. Inmiddels een nieuwe 100Ah AGM accu met 10A Victron lader. Met die accu kan ik mijn waterkoker van 2500W laten koken met die 3000W HBM omvormer. Dus niet geheel Chinese Watts blijkbaar
 
Die accu staat inmiddels bij de oudijzerboer (ik had hem niet voor niks gewisseld..). Kreeg van @Bosje ook nog twee twijfelachtige accu’s mee, en die gaan hetzelfde lot tegemoet als degene op de foto. Inmiddels een nieuwe 100Ah AGM accu met 10A Victron lader. Met die accu kan ik mijn waterkoker van 2500W laten koken met die 3000W HBM omvormer. Dus niet geheel Chinese Watts blijkbaar
Mooi dat de omvormer iig voldoet 8-)
 
Het enige grote verschil dat ik zo snel zie is dat door hoe de ls1019l is opgebouwd je achter de machine minder ruimte nodig hebt omdat de zaag over de assen schuift en deze niet aan de achterkant eruit komen zoals bij de ls1018l het geval is.

Ik heb de ls1018l en voor mij zou het de meerprijs tov de ls1019l in ieder geval niet waard zijn :N
 
Het krijgt weer vorm. De eerste ligger voor de kraanbaan ligt op z’n plek. Morgen de andere kant en de kraan zelf maken. En met het afbreken van het vloertje in m’n vorige box had ik goed 8m HE-160A over. Dat is de basis geworden voor de zaag
IMG_8639.jpeg
IMG_8635.jpeg
IMG_8636.jpeg

De eerste mopper is er ook. De balk resoneert met zagen. Dat had ik niet verwacht. Hij ligt op beugels die ik aan de constructie heb geschroefd. Tzt toch wat verbindingen maken naar de vloer
 
Uitleg:
- Sleutel nieuwe box juni 2022
- Stroom maart 2023
- Vaste stroom (ipv verlengkabels) door het hok december 2023
- Wat bouwen omdat het in de weg ligt en het andere hok leeg moet januari 2024

In die andere box ligt nog een platenbrug. Die moet naar de nieuwe. Als ik die met de heftruck laad krijg ik hem in het nieuwe hok niet vd kar. Het wordt tijd
 
Uitleg:
- Sleutel nieuwe box juni 2022
- Stroom maart 2023
- Vaste stroom (ipv verlengkabels) door het hok december 2023
- Wat bouwen omdat het in de weg ligt en het andere hok leeg moet januari 2024

In die andere box ligt nog een platenbrug. Die moet naar de nieuwe. Als ik die met de heftruck laad krijg ik hem in het nieuwe hok niet vd kar. Het wordt tijd
Platenbrug op je aanhanger, aanhanger helemaal tot achterin in je nieuwe hok, met de loopkraan en takel platenbrug eraf, terug naar oude hok voor je heftruck en dan platenbrug op zn plek leggen met de heftruck?
 
Uitleg:
- Sleutel nieuwe box juni 2022
- Stroom maart 2023
- Vaste stroom (ipv verlengkabels) door het hok december 2023
- Wat bouwen omdat het in de weg ligt en het andere hok leeg moet januari 2024

In die andere box ligt nog een platenbrug. Die moet naar de nieuwe. Als ik die met de heftruck laad krijg ik hem in het nieuwe hok niet vd kar. Het wordt tijd
Oh, mijn deuren zaten er kei snel in man!










(Van de week de kokers opgehaald om hem dicht te maken _O- )
 
Terug
Bovenaan Onderaan