Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.410
11.044
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Ik een nieuwe standaard auto band.
Monteren, ff vullen, 2x ploppen..

Werd 1 grote plop :')

Maatje van me met ptss na sebrenica stond een stukje verderop, stil, lijkbleek.

Hij had er meer last van dan ik, en behalve schrik en stof in mn smoel, geen verdere lichamelijke schade.

Maar t was best een klapper, en ik zat nog niet aan 'hmmm, t zou onderhand wel goed moeten zijn, want de druk wordt wel hoog...' niveau.
 
Maar zn ruit zit er nog in ?
Blijkbaar, het is ook net waar de fles heen klapt, meestal is het de kraan die er uit vliegt, meestal een verkeerde gemonteerd. Dankzij verschillende soorten draad gaat het helaas wel eens gruwelijk mis. Of een fles valt om. Ze mogen bij ons op de vereniging alleen liggend gebruikt worden of in een speciale kar. En een beveiliging hebben tegen weg rollen.

anti rol kit. (Ook makkelijk zelf te maken)
Anti rol kit BF voor persluchtfles

demo, wat een afbrekende kraan doet:

https://www.google.com/search?sca_e...ate=ive&vld=cid:fae8a26c,vid:9cC7wjJibPs,st:0
 
Twee jaar terug klapte er een slang van een 50 liter fles die op 175 bar stond. Schroefdraad van de lokale flessen was niet helemaal jofel. Ik stond er pal naast, sprong een meter de lucht in _O-
Gelukkig gebruiken wij altijd een slangenvanger dus geen schade of gekkigheid.

IMG_7022.jpeg



Jammer dat het in Haifa gebeurde, de mensen daar waren ook toen al vrij nerveus als er plotseling ergens een enorme knal was. Binnen no-time stond de security naast me met MP5’s (oid) in de aanslag om te kijken wat er aan de hand was :')
 
Hoe ziet dat er gemonteerd uit?
IMG_7023.jpeg


Gewone lagedruk luchtslang, maar dit is het idee. Als de koppelingen het begeven schiet de slang niet alle kanten op en slaat hopelijk je tanden er niet uit.

Heb ook nog ergens een foto van een vacuumslang die 25 meter hoog hangt. Die schoot uit z’n koppeling, en bleef hangen op de beveiliging. Als zo’n slang naar beneden tieft vallen er echt dooien. Een lengte van 5 meter is 40 kilo ofzo.
 
Ziet er goed uit, ik ken dit soort beveiligingskabeltjes wel, maar nooit zelf mee gewerkt.
Wel ervaring met zo’n gewone LD luchtslang met dit soort koppelingen.
Heb er nog een litteken van staan op mijn enkel.
Als zo’n koppeling met slang gaat kwispelen met 6 bar lucht, moet je inderdaad blij zijn dat hij niet tegen je hoofd slaat, want dan heb je toch echt wel een deuk in je schedeldakje (oh nee, je hebt een helm op…🤭)

BTW; stoomslang met 3,5 bar stoom en vergelijkbaar soort koppelingen (bewust iets anders tegenwoordig om verkeerd slanggebruik te voorkomen, maar vroeger wel t zelfde) gaan ook net zo tekeer, en dan heb je ook nog een brandblaar.
 
Aangezien we toch al 3 pagina's off toppic zijn kan ik daar best nog een vraag over stellen ;) Is die "ademlucht" echt gewoon buitenlucht maar dan 300bar??
Ik zou verwachten dat dat nog wel gezuiverd zou worden op de een of andere manier. alle vervuiling in de lucht wordt ook met die 300bar samengedrukt en ik dacht dat dat niet zo goed was voor de concentratie zware metalen in zo'n fles. Maar ik kan het mis hebben.
Het water dat je af en toe uit je gewone compressor laat lopen moet in theorie ook netjes bij het klein chemisch afval.... Maarja.
 
Het is gezuiverd en gecertificeerd. Wordt geleverd door bedrijven als Linde of Air Products e.d.
Flessen die we zelf vullen, vullen we altijd uit grotere ademluchtpakketten van die firma’s, nooit uit omgevingslucht. En dan nog testen we eerst zelf of het wel kwalitatief goede lucht is ;) Vroegah weleens een pakketje argon gehad ipv ademlucht….
Niet helemaal offtopic hoor, het is mijn gereedschap om in leven te blijven.
 
Aangezien we toch al 3 pagina's off toppic zijn kan ik daar best nog een vraag over stellen ;) Is die "ademlucht" echt gewoon buitenlucht maar dan 300bar??
Ik zou verwachten dat dat nog wel gezuiverd zou worden op de een of andere manier. alle vervuiling in de lucht wordt ook met die 300bar samengedrukt en ik dacht dat dat niet zo goed was voor de concentratie zware metalen in zo'n fles. Maar ik kan het mis hebben.
Het water dat je af en toe uit je gewone compressor laat lopen moet in theorie ook netjes bij het klein chemisch afval.... Maarja.

Ik heb hier een 300 bar compressor staan, voor een paar honderd heb je die al vanuit china, ik heb hem voor de PCP buksen. Dat is gewoon omgevingslucht wat daar door heen gaat, ik was voorlopig niet van plan het te ademen.

db
 
Er zit een fatsoenlijke ontvochtiger voor.
waar nog wel eens hele grote fouten mee worden gemaakt is dat ze denken oke zuurstof ja dat hebben we op het werk ook.
Ik koop helemaal geen ademlucht fles leen er gewoon eentje van de baas maar pure zuurstof is zeer gevaarlijk.
en ontzettend brandbaar met vettigheid in de buurt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan