Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.410
11.042
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Hier is alles inmiddels ook binnen….1400mm rail werd geleverd in de makita verpakkingsdoos zelf, gewoon paar stickers erop van de verkopende partij en klaar.

Losse koppelstukken en twee bithouders kwam van een andere partij, in enorme grote (veel lucht dus) dozen in 2 losse zendingen ipv bijv. in 1 passend doosje in 1 zending. Het zijn op voorraad items. Heel logisch allemaal en zeker een hele dikke marge winst voor hun 😝 (not)
 
Dat heb je met die wisselende contacten, dat er telkens een zakkie om moet...

Ik heb er geen, en ook nooit gemist. Die dingen staan gewoon fier rechtop in de hoek.

Opruimen is voor mij vaste plekken en geen losse zooi (zoals gebruikte zakkies foedralen)
En in de hoek staan vind ik rommelig. Zeker omdat ik ze ook niet dagelijks nodig heb dus de kans is groot dat ze richting zolder gaan verhuizen.
 
Laatst bewerkt:
Foef - 4 definities - Encyclo

T lijkt er wel wat op ,wat kan t ook schelen
En dan zie ik bijna onderaan de pagina, nog even dit--->

vagina = ...us, broodje rosbief, buiksloterhammetje, cunt, doos, dot, druipgrot, echoput, flamoes, floppydrive, foef, framboos, friemel, frut, garage, genotsgleuf, gleuf, glijhol, grand canyon, hamportemonnee, (harige) schotwond, hol, in...

Er zitten er een paar tussen _O-
 
Stanley has just released a new tape measure that will surely take the industry by storm!!!
1708790291766.png


While at first look it seems like a regular tape measure, the finite measurement capability is unmatched by any other tape measure ever made (See Below).
1708790322946.png


So the next time your buddy tells you to "move it a cunthair to the left" you won't have to guess!
"At Stanley , we wanna help you do things right!
 
Die goedkope HBM/Amazon gereedschapskarretjes. Zijn die wat? Ga er niet mee rijden maar die kleine dingen passen precies onder de werkbank en ik wil geen gereedschap meer aan de muur zometeen...... Dus als de lades er niet meteen uit donderen ben ik al blij......
 
Die goedkope HBM/Amazon gereedschapskarretjes. Zijn die wat? Ga er niet mee rijden maar die kleine dingen passen precies onder de werkbank en ik wil geen gereedschap meer aan de muur zometeen...... Dus als de lades er niet meteen uit donderen ben ik al blij......
Ik heb ook zo'n "goedkope" wagen. Ook gevuld met eigen gereedschap. Heb de wielen eraf en een werktafel overheen gemaakt. Heb dat ding nu zo'n 8 jaar en niks mis mee. Lades werken goed, rollen goed uit de kar en onder de hendels van de lades zit zo'n klik systeem wat je moet indrukken om hem open te krijgen. Ook met wielen eraan was er niks mis mee!
20231113_163700.jpg
 
Beetje off-topic vraag maar vermoed dat iemand het hier wel weet :
Ik zoek een zetbank/buigbank om aluminium te buigen.

Het aluminium is +/- 5mm dik en 20 to 30 cm breed.

Het ding is :
Het hoeft state-of-the-art te zijn, gewoon een simpel goedkoop ding wat het een paar keer buigen uithoud.
Voorkeur gaat uit naar een zet/buigbank die je op een werkblad kan bevestigen.
Het maximale wat gebogen moet worden is 90 graden.

Heeft iemand een suggestie welke ik dan het best kan pakken ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan