Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

Precies. Die goedkope dingen zijn dan niet zo geschikt. Ergens even laten buigen een optie?
Voor staal heb je ongeveer 8 ton per mm plaatdikte per meter plaatlengte nodig. Voor alu natuurlijk minder. Maar de krachten lopen snel op.

EDIT. Wat blub blub zegt dus :t
 
Tis 3mm dik

Tikvaud |(

Zitten hier in het dorp 2 metaalbewerkers, allebei zeikers, maar kan het altijd vragen :Y
Als het echt eenmalig is, zou ik idd zo'n bedrijf opzoeken. Als het sporadisch is en je wilt zelf wat kopen. Ik heb deze
Screenshot_20240225_095755_Chrome.jpg

2mm rvs krijg ik hier nog makkelijk en prima mee gebogen.
 
Die goedkope HBM/Amazon gereedschapskarretjes. Zijn die wat? Ga er niet mee rijden maar die kleine dingen passen precies onder de werkbank en ik wil geen gereedschap meer aan de muur zometeen...... Dus als de lades er niet meteen uit donderen ben ik al blij......
Zo'n kar van HBM heb ik een paar jaar ingebruik en valt zeker niet tegen zelfs het gereedschap is niet slecht .
alleen de schroevendraaiers vallen tegen
IMG-20230323-112007-HDR.jpg

Rood rechts
Die zwarte op de achtergrond zou ik niet aanraden die voelt te slap aan
 
Als het echt eenmalig is, zou ik idd zo'n bedrijf opzoeken. Als het sporadisch is en je wilt zelf wat kopen. Ik heb dezeBekijk bijlage 1977491
2mm rvs krijg ik hier nog makkelijk en prima mee gebogen.

Misschien gaat het vaker zijn als 1 malig.
Ik wil, met het aluminium wat ik heb liggen, zelf desk mounts maken voor een bureau gezien wat er in de handel is dus niet voldoet aan wat ik wil.

Zat zelf al naar die cheapass bankjes op amazon en bol te kijken, van 80 nog iets euro.
Die dingen kunnen maar max 1,5mm dacht ik en zullen na 1 keer gebruik wel uit mekaar vallen.

Het zal er dus idd wel op uitdraaien dat ik het aan 1 van de lokale metaalbewerkers ga vragen.
 
En als je 90 graden gebogen bent is dan die maar ook tussen de kantelbalk en de vingers?????
Ik heb met deze
1708857379573.png

Gewerkt was tot 1 mm maar om dat aan te passen naar 3mm dikte om die 3 mm alu te buigen moest toch dat boven deel naar achteren
Kon gelukkig wel al stond dat niet in de beschrijving
3mm dik en 200mm lang was wel aardig aan het einde wat het bankje aankon
 
Misschien gaat het vaker zijn als 1 malig.
Ik wil, met het aluminium wat ik heb liggen, zelf desk mounts maken voor een bureau gezien wat er in de handel is dus niet voldoet aan wat ik wil.

Zat zelf al naar die cheapass bankjes op amazon en bol te kijken, van 80 nog iets euro.
Die dingen kunnen maar max 1,5mm dacht ik en zullen na 1 keer gebruik wel uit mekaar vallen.

Het zal er dus idd wel op uitdraaien dat ik het aan 1 van de lokale metaalbewerkers ga vragen.
Is dit misschien iets?
HBM Zetbekken voor in de Bankschroef
Kun je stap voor stap doen, al is een enorme bankschroef dan wel handig.
 
Hé die ken ik.

En uhm over het buigen van 3mm alu. In een zetbank voor staal.

Kán dat wel? Gaat dat niet barsten? Afhankelijk welk type aluminium ben je best beperkt in buigradius, zeker bij 3mm dikte.
Klopt in de basis wel wat je zegt. Maar er zijn zo ontzettend veel soorten aluminium. Er is prima plaat verkrijgbaar die gewoon in een zet- of kantbankje kan.
Toolingplate in 7075 zou ik niet proberen inderdaad.
 
koop vaak metalen op de schroot dan weet je ook niet welk soort het is als er zulks hoge eisen aan je materiaal ligt dan zou ik nieuw kopen.Maar ik pruts thuis maar wat joh boeie als het maar niet roest.
 
Terug
Bovenaan Onderaan