Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

Ik heb op mijn 16e zo'n stalen gereedschapskist gekregen en ben begonnen die te vullen. Ik sleutelde toen aan brommers, twee jaar later werden dat motoren. Die gereedschapskist en diverse gereedschappen uit die tijd heb en gebruik ik nog steeds. Ik ben nu 54 ...
Ik heb in 1967 samen met mijn jongste broer een gereedschapskist gekocht en in de loop van 2 jaar gevuld met gereedschap (knipex, gedore, bahco en ed.). Elke week van mijn verdiende loon een stuk gereedschap aangeschaft. Kist en gereedschap nu nog in volle glorie in gebruikt.
 
20240323_094132.jpg

Helaas al 40 jaar in onbruik.
20240323_112758.jpg

Wel vandaag nog gebruikt.
20240323_131817.jpg
 
hier ook wat van dat spul dat nog van mijn pa is geweest. Die was fietsenmaker dus heb nog wat oud gereedschap. Sommige dingen handig, sommigen blijven liggen uit nostalgie
Wanneer ik dat mee ga tellen, dan weet ik niet in welk jaartal we terechtkomen. Ik benoemde eigenlijk alleen het gereedschap wat ik zelf heb aangeschaft.
Het eerste was geloof ik een vijlen set, voor het bankwerken op de ambachtsschool. En een schuifmaat, kraspen, en nog wel iets wat ik vergeten ben.
De schuifmaat en de vijlen gebruik ik nog steeds.
 
Wanneer ik dat mee ga tellen, dan weet ik niet in welk jaartal we terechtkomen. Ik benoemde eigenlijk alleen het gereedschap wat ik zelf heb aangeschaft.
Het eerste was geloof ik een vijlen set, voor het bankwerken op de ambachtsschool. En een schuifmaat, kraspen, en nog wel iets wat ik vergeten ben.
De schuifmaat en de vijlen gebruik ik nog steeds.
Ja dan heb ik het ook over spullen uit begin jaren vijftig, toen is ie met zijn fietsenzaak begonnen
 
Terug
Bovenaan Onderaan