Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.339
10.963
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Dat zou helemaal goud zijn! Wat ik dan ook wil is dat ik de voorste dolly vanuit de heftruck kan besturen. Dan kan ik echt alles alleen. Bekijk bijlage 1989135
Dat ding op de lepels met draaischijf werkt goud. Stabiel haakse de hoek om
Gewoon met touw iets van een stuuras bedienen?
 
Dat werkt niet met het besturen van een heftruck. Jij kan ook niet op je kooiaap rijden en tegelijkertijd naar een lekker wijf kijken. Dan rij je zo een heg in. Touwtjes trekken en heftruck besturen lukt niet. Zeker niet bij een Dordtenaar.
Een dinges op die draaischijf, krulsnoer naar plateau aan de voorkant, dinges die de wielen bestuurt. Beetje het idee van een meesturende achteras. Volautomatisch de bocht om.
 
Dat werkt niet met het besturen van een heftruck. Jij kan ook niet op je kooiaap rijden en tegelijkertijd naar een lekker wijf kijken. Dan rij je zo een heg in. Touwtjes trekken en heftruck besturen lukt niet. Zeker niet bij een Dordtenaar.
Een dinges op die draaischijf, krulsnoer naar plateau aan de voorkant, dinges die de wielen bestuurt. Beetje het idee van een meesturende achteras. Volautomatisch de bocht om.
Niet ideaal zeker.
Maar ik weet niet hoeveel bochten hij om moet.

Rechtuit naar een hoek, stilstaan, stuur omtrekken en weer doorrijden. Moet zelfs die Dordtenaar lukken!
 
Alle gereedschap is inmiddels door m’n bilnaad gegaan. De gedachte dat er mensen lopen met mijn kak aan hun handen maakt veel goed
Ik blijf even bij je weg in het kringlooptopic. Alhoewel ik ook wel vind dat je moeite om een emmer vol M6x30 door je bilnaad te halen wel beloond moet worden.
 
Heel graag! Welke maat is het en heb je de exacte naam? Ik begreep van JD en JAMF dat er verschillende zijn die voor mij als leek trapezium genoemd worden
Excuses voor de vertraging.

Exacte benaming weet ik niet, maar meen me te herinneren dat ik het destijds gekocht heb als “trapezium as”

De assen zijn 1000mm lang en hebben een diameter van 12mm

Bij het uit de koker halen er ook nog 3 bijbehorende moeren uit.
IMG_3405.jpeg


IMG_3406.jpeg



IMG_3404.jpeg
 
Zou je het voor me kunnen bewaren en dat ik ze bij je ophaal?

Edit:
Nie voor naks uiteraard
Ze liggen hier al dik 15 jaar in de kartonnen koker waarin ze geleverd zijn dus ze liggen niet in de weg ;)
Ik hoef er niks voor te hebben hoor, ik vind het mooi als jij er wel een toepassing voor hebt.

Je kan ook even je adres sturen per PB, dan kan ik ze ook naar je opsturen :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan