Het algemene Vulcan topic

deze VN750 heb ik van de sloop gered. letterlijk en figuurlijk. stond bij Roukama te wachten op demontage. eerst wou ik er niet aan, want veel roest op uitlaten, voorvorkpoten, achterveren en waar ook maar chroom te zien was, behalve het stuur. veel zat vast, zoals tankdop, benzinekraantje, achterem, etc. na veel poetsen en wd-40 ziet ie er nu zo uit en rijdt en remt en maakt veel kabaal, waar HD rijders jaloers op zullen zijn :+

vn750.JPG


vn 750.JPG
 
Ik kom hier ook ff meelezen, aanstaande woensdag mijn VN900 ophalen die ik gisteren gekocht heb. wil nog een paar dingen regelen. er zit nog geen valbeugel op, vind ik wel mooi. en ik moet naarstig opzoek naar DB killers vermoedelijk voor cobra speedster long. Want die zitten er niet bij en dat klapt er flink op, daar zal oom agent niet blij mee zijn denk ik. foto's volgen als ik hem opgehaald heb :)
 
Ik heb geen haast. Ben nu bezig met de mock-up voor de verbouwing.

Ander spatbord passen en een nieuw subframe voor een scrambler / bratstyle zadel of iets wat daar op lijkt. Moet het nog maken en weet ook nog niet of ik dat wel kan. Maar we zien wel.
 

Bijlagen

  • 20210528_171301.jpg
    20210528_171301.jpg
    421 KB · Weergaven: 10
Laatst bewerkt:
Ik heb geen haast. Ben nu bezig met de mock-up voor de verbouwing.

Ander spatbord passen en een nieuw subframe voor een scrambler / bratstyle zadel of iets wat daar op lijkt. Moet het nog maken en weet ook nog niet of ik dat wel kan. Maar we zien wel.
gewoon doen, doe ik ook altijd. lekker bezig zijn en je ziet wel wat of er van komt. is er nu mooi weer voor of je moet een schuurtje hebben, die ik helaas niet heb. jammer dat je zo ver weg woont, anders kwam ik zo nu en dan ff kijken (en evenuteel helpen voor zover je hulp nodig mocht hebben)
 
Hi Allemaal, iemand nog uitlaat tips, ik ga morgen mijn voor mij nieuwe VN900 ophalen. Daaronder zit een mooie Cobra uitlaat, maar dat ding maakt wat teveel herrie naar mijn zin.. ondertussen heb ik de DB Killers al besteld maar ik lees her en der dat dat weinig verschil maakt, iemand hier ervaring met deze uitlaten? Misschien toch maar vervangen voor silvertails aangezien dat volgens mij de enige zijn met een E-Keur?
 
Hi Allemaal, iemand nog uitlaat tips, ik ga morgen mijn voor mij nieuwe VN900 ophalen. Daaronder zit een mooie Cobra uitlaat, maar dat ding maakt wat teveel herrie naar mijn zin.. ondertussen heb ik de DB Killers al besteld maar ik lees her en der dat dat weinig verschil maakt, iemand hier ervaring met deze uitlaten? Misschien toch maar vervangen voor silvertails aangezien dat volgens mij de enige zijn met een E-Keur?

LOL db killers besteld en die maken weinig verschil? ik zou zeggen, probeer ze eerst zelf en oordeel daarna. trouwens, zal wel meevallen, die herrie, maar ja, ik hou daar wel van :+

en hoe bevalt ie ? foto ?
 
  • Leuk
Waarderingen: Rldr
Bevalt heel goed, heerlijke cruiser. rijd zo licht als een veertje en genoeg vermogen om mee te komen.. klinkt ook heel lekker
maar wel wat hard.. met een iphone gemeten. 108DB.. dus dat is wel wat te veel van t goeie als je t mij vraagt

alle bouten zijn alleen stuk gedraaid, dus denk dat de uitlaat er al lang onder zit, binnenkort als t weer minder wordt even kijken of ik m eraf krijg en alles uitboren en opnieuw laten tappen..

windscherm heb ik er al afgehaald, daar was ik niet persé fan van en het is sowieso te hoog voor mij.. blijft wel liggen voor als ik later dit jaar toch besluit om er mee op vakantie te gaan dan gaat het er wel weer op.

ondertussen zijn de "standaard' DB killers weer retour afzender, die bleken er toch al in te zitten, de ultra quiet's zijn onderweg maar dat duurt een paar weken
IMG_20210602_152450.jpg
 
Ook ik ben in het bezit van een Kawasaki Vulcan 1500A en ik zou graag een wat ander geluid willen. Ik heb nu nog de standaard uitlaten maar wil graag over op open uitlaten. Is er iemand die toevallig van zijn of haar open uitlaten af wilt en misschien wilt ruilen tegen orginele?
 

Bijlagen

  • IMG_20210124_134629 (2).jpg
    IMG_20210124_134629 (2).jpg
    423,1 KB · Weergaven: 8
Je kunt de demper onder de achterbrug c.q. blok vervangen door een gebogen pijp. Er zijn hier leden die dat kunnen, maar ik ben de namen kwijt. In de buurt van Ommen zit er eentje.
Het verkrijgen van een laser open pipes gaat een uitdaging worden, die worden niet meer gemaakt.
 
Laatst bewerkt:
Je kunt de demper onder de achterbrug c.q. blok vervangen door een gebogen pijp. Er zijn hier leden die dat kunnen, maar ik ben de namen kwijt. In de buurt van Ommen zit er eentje.
Het verkrijgen van een laser open pipes gaat een uitdaging worden, die worden niet meer gemaakt.
Kun je achterhalen wie dat is? Ommen is bij mij in de buurt namelijk!
 
Stel je vraag ten aanzien van het maken van een stukje uitlaat op de techniek topic, dan reageert er vanzelf wel iemand.
 
Ben in de markt voor een Vulcan 900 Custom, maar die dingen lijken behoorlijk waardevast. Verschillende op MP van om en nabij de 8000,- verschillende bouwjaren en KM standen. Zijn ze zo waardevast?
 
Ik verbaas me ook over de prijzen, ook voor eerdere bouwjaren. Succes en veel plezier met de zoektocht.

overigens nu eentje uit 2009 met weinig km’s particulier.. 6500.
 
Laatst bewerkt:
Ben in de markt voor een Vulcan 900 Custom, maar die dingen lijken behoorlijk waardevast. Verschillende op MP van om en nabij de 8000,- verschillende bouwjaren en KM standen. Zijn ze zo waardevast?
900's zijn erg waardevast. Ze zijn een stuk schaarser dan 800's. Een 800 is ook leuk, en misschien wat authentieker. Loopt iets karaktervoller met een enkelvoudige carb, en de tandwielverhoudingen kunnen aangepast worden, bij de 900 niet.
 
ja precies, zo lijkt het wel. Wil het liefst een zo jong mogelijke motor. En ook ABS. Dan heb je niet heeeeel veel keus. Ik zal eens gaan shoppen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan