Het Aprilia RS125 topic (2)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou, is inmiddels al een poosje terug maar hij toonde bij mij niet aan 2t expert te zijn en de reactie doordat ik dat verhaal in het RS250 topic gepost had is ronduit kinderachtig en getuigd niet van zakelijk instinct. Ik kan je mails laten lezen :X
 
Hij wás klaar..

Tot nu, ik denk even rondje rijden, alles even mooi smeren enz..

Hele tijd gereden, alle toerentallen mogelijk.. Maar toen, als ik volgas rijd, vanaf onderin, dan klimt hij mooi, tot de 10k en ineen bwoaaaaaaaap.. niks meer

Onder de 10k loopt hij perfect, en trekt hij ook goed, maar dan ineens bij de 10k is het afgelopen. Onbelast kan ik wel alle toerentallen maken, en lijkt het allemaal alsof er niks aan de hand is..

Herkend iemand dit symptoom? Please

Thx!
 
Powervalve is het sws niet, kan hem gewoon open horen gaan (handmatig). Tevens gaat die al bij de 8k open, en dan voel je hem nog even ''komen''. tot de 10k, en dan is het patsboem bwoaaaaop niks meer. Niet belast iig.

En met de reedvalves bedoel je de membraanklepjes?

In dat geval weet ik niet, maar lijkt me dat hij geen druk op kan bouwen, en dat hij over het geheel slecht loopt.. Morgen maar het zaakje weer los.. MOE word ik ervan :P
 
Laatst bewerkt:
Oh oh! Ontstekingstijdstip! Das een goeie verdachte toch?

Reedvalves, membraan inderdaad kan theoretisch gaan zweven en als ik me niet vergis kunnnen ze ook problemen geven als er maar een klein scheurtje of iets in zit.
 
Ja idd, ik zat ook gelijk te denken aan de kant van onsteking..

Maar wat zo raar is, dat het precies bij dat toerental ineens afgelopen is, belast.. En verder is er niks aan de hand..

Morgen even kijken of hij koud nog goed start, wnt zou ook weer iets met het keerringendrama temaken kunnen hebben.

Misschien een vuil in de carb?

Morgen ga ik iig even een nieuwe bougie proberen(heb ik toch liggen), carburateur schoonmaken en kijken naar mn membraan..

Maar echt, wat word ik moeeee van dit apparaat, alles wordt gemaakt(en blijft heel) maar er gaat ook echt elke keer weer wat anders kapot.
 
Als dat niks oplost, dan gaan we maar verder met de pickup sensor (of die misschien niet losgetrild is oid), de spoel ed controleren, bobine en als het dan nog niet weg is, dan denk ik dat mn CDI gewoon naar de filepijnen is..
 
Scheelt dat je het zelf niet sloopt, zoals ik. Ben nu al 1,5 jaar bezig met mijn AF1. :P

Ik denk dat je gewoon de ontsteking iets moet verstellen. :)

Laatste probleem wat ik had.. Van de een op de ander dag deed ie helemaal niets meer. Bleek de spie gebroken. Kom daar maar eens achter. :z
 
Nouja.. Nu kan ik niemand de schuld geven :p

Maar ik vind dit zoo raar.. Rijden alsof er niksaande hand is, en danineens pats niks meer.

Ga ook de spie maar controleren idd. Weeeer voor de miljoenstje keer de kappen eraf :p
 
Vandaag is mijn kilometerteller aandrijving stuk gelopen B|

Christus, wat zijn die dingen duur... PJME, dealer of eBay komt het allemaal wel op 6 tientjes neer :/ Iemand een goedkoper adresje? :X
 
Nog geen 10 euro, terwijl je dat bij pjme ook moet betalen, en binnenlands scheelt het misshien 2 euro. Dus alsnog goedkoper. Maar het is alleen maar een suggestie ;)
 
Nog geen 10 euro, terwijl je dat bij pjme ook moet betalen, en binnenlands scheelt het misshien 2 euro. Dus alsnog goedkoper. Maar het is alleen maar een suggestie ;)

Don't get me wrong, prima dat je wat aandraagt maar het verschil is minimaal onder de streep afhankelijk van waar je het haalt.

Misschien dat eBay een goeie is?
 
Vandaag is mijn kilometerteller aandrijving stuk gelopen B|

Christus, wat zijn die dingen duur... PJME, dealer of eBay komt het allemaal wel op 6 tientjes neer :/ Iemand een goedkoper adresje? :X
schiet niet echt op B|
Die van jou stond trouwens toch te koop even geleden?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan