Het BMW K1200/1300 S/R/R Sport Topic VI: The Power To Wow!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zal gelijk maar met de deur in huis vallen.
Door inruil ben ik in het bezit gekomen van een BMW K1200 RS uit 2005.
Idd hij is wit en het is een ex-overheidsmotor.

en ik vroeg me altijd af wie er nu een ex politie / overheid motor koopt....nu gevonden :z

in de wandelgangen staan ze toch niet zo goed bekend?

en inderdaad, volgens mij zijn er weinig RS eigenaren te vinden. Wellicht een ander K topic?
 
iemand hier nog een idee van?


Ducked-tape! *O*

Even zonder gekheid, er zal iets van een moertje/schroefje moeten zitten. Maar pas op dat je het niet stukdraait, het zijn meestal niet de stevigste schroefjes (momentsleutel kan helpen). Een klein druppeltje locktide/secondelijm (op een onopvallende plek) kan ook helpen.
 
Mijn vraag, ben op zoek naar een duo zadel maar kan maar niet vinden welk model passend is voor dit type motor.
Misschien dat 1 van jullie hier wat op weet.

Ik heb een K1200GT uit 2003 gehad, en die had dezelfde soort buddy als de RS. Voor zover ik weet is er geen los duo zadel beschikbaar, dus 1 buddy voor rijder en passagier.

Veel plezier met je RS!!
 
Goedenavond,

Zal gelijk maar met de deur in huis vallen.
Door inruil ben ik in het bezit gekomen van een BMW K1200 RS uit 2005.
Idd hij is wit en het is een ex-overheidsmotor.

Mijn vraag, ben op zoek naar een duo zadel maar kan maar niet vinden welk model passend is voor dit type motor.
Misschien dat 1 van jullie hier wat op weet.

Met vriendelijke groet,
Jeroen


Ex-overheid, zal een K1200GT (K41) zijn. Daar is dit topic voor:
BMW K1200GT bouwjaar 2002 t/m 2006
 
Officieel is het gewoon een K1200P. GT komt er het dichtst in de buurt na ombouw, maar de basis is een RS met JS kuip.
 
Thnx voor de snelle reactie.
Zou zelf niet een ex overheid kopen maar degene wou hem inruilen op mijn RSV1000R.
Hij heeft zijn motor ingeruild en het geld bijgelegd wat ik eigenlijk voor de RSV wou.

Dus kan er weinig aan verliezen.

Bedankt voor de tips en zal eens in het andere topic kijken.

:]
 
Gisteren netjes m'n navigatie gemonteerd. M'n pa even netjes de draadjes aan elkaar gesoldeerd. ben er weer happy mee *D

Ook voor begin juni een hotel in Sauerland geboekt. Heb er erg veel zin in. 4 dagen lekker het landschap verkennen en genieten :)
Ben nu op internet wat routes aan het downloaden. Gelukkig heeft het hotel ook wat routes, dus wellicht is dat wel een erg makkelijke optie
full
 
Van het weekend, (na de zoveelste die ik graag zijn nek om zou draaien via marktplaats) heb ik mijn Kawa ingeruild op de BMW K 1200 S..

Een blauwe, met ESA ABS EVO HVV alarm carbon hugger bagagerek middenbok en bagster tanktas in nagenoeg dezelfde kleur. 22dkm

IMG_2733.jpg


IMG_2734.jpg


Betere foto's volgen! Morgen eerst maar eens een ritje rijden...
 
Laatst bewerkt:
Nu op zoek naar een bedrijf omg Rotterdam die de kettingspanner modificatie wil doen?! Iemand een idee? Had al vernomen dat de geschatte kosten daarvan bij NON dealer 160,- zijn?

Het is toch een modificatie door BMW? Het zou zo uitgevoerd moeten worden.
Neem eerst eens contact op met de BMW dealer.
Ik heb ook alle modificaties laten uitvoeren, en het heeft mij niets gekost.
Laat dan oon direct uitzoeken of alle acties van BMW uitgevoerd op die van jou.
Veel plezier met je nieuwe aanwinst, denk dat je er wel veel plezier op zult beleven. *O*
 
Ik kreeg van van Harten het volgende antwoord op de vraag waarom mijn NAKS niet vervangen was na de laatste beurt (plus alle voorgeschreven modificaties wel uitgevoerd) :


QUOTE
De nokkenaskettingspanner is geen modificatie maar een product wijziging. Deze word gemonteerd als de nokkenasketting vervangen wordt, jou ketting ratelt inderdaad iets met de koude start maar dat zou die met de andere spanner ook blijven doen. Dus als de ketting vervangen dient te worden wordt direct de andere spanner gemonteerd.
UNQUOTE

Let niet op de spelfouten svp..
 
Raar antwoord. Mijn motor ratelde als een bak met knikkers met starten, en met de nieuwe NAKS start de motor volledig geruisloos. En de ketting is niet vervangen.
 
Gisteren netjes m'n navigatie gemonteerd. M'n pa even netjes de draadjes aan elkaar gesoldeerd. ben er weer happy mee *D

Ook voor begin juni een hotel in Sauerland geboekt. Heb er erg veel zin in. 4 dagen lekker het landschap verkennen en genieten :)
Ben nu op internet wat routes aan het downloaden. Gelukkig heeft het hotel ook wat routes, dus wellicht is dat wel een erg makkelijke optie
[afbeelding]
Mooie oplossing!
 
Van het weekend, (na de zoveelste die ik graag zijn nek om zou draaien via marktplaats) heb ik mijn Kawa ingeruild op de BMW K 1200 S..

Een blauwe, met ESA ABS EVO HVV alarm carbon hugger bagagerek middenbok en bagster tanktas in nagenoeg dezelfde kleur. 22dkm

Betere foto's volgen! Morgen eerst maar eens een ritje rijden...

Nice! Veel plezier ermee. Keri motoren toch? Stond er toen ook al. kan alle modellen nog dromen ;)

Waar kom je vandaan Stoffelaar? Als je een adresje zoekt voor de spanner hoor ik het wel. Je mag me ook PM'en. Heb het ook na aankoop laten doen. Geen nieuwe ketting alleen een nieuwe spanner. Het scheelt enorm kan ik je zeggen.
 
Iemand hier ervaring met het PUIG windscherm van 39 cm. van bs-motoparts.com
voor de k1200r ? Ik twijfel tussen dit scherm en het mra vario touringscherm.
 
Goede avond! :W

Was al eens verschenen in het vorige topic, met de vermelding dat ik van plan was een K1200S te kopen ...

... en sinds gisteren is dat dan ook gebeurd *O*
full
 
mooi apparaat! Veel plezier ermee. Wel netjes dat de onderkuip gespoten is. Volgens mij is dit normaal zwart plastieq.
 
mooi apparaat! Veel plezier ermee. Wel netjes dat de onderkuip gespoten is. Volgens mij is dit normaal zwart plastieq.
Ja, klopt idd. Volgens de verkoper zou het om een "speciale editie" gaan. Maar dat betwijfel ik wel. Volgens mij idd gewoon achteraf nagespoten. Vind het ook wel mooier dan het originele zwart. Op zich is dit sowieso niet mijn meest favoriete kleurstelling, maar het kan ermee door. Ga het iig niet veranderen, had erger gekund. Dat zwart/geel/grijs en blauw/wit vind ik onderandere al veel minder mooi, maar dat is uiteraard allemaal kwestie van smaak natuurlijk.

K1300S heeft een zeer mooie kleur (vind ik) :Y, maar die viel niet binnen mijn budget :P
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
~
Ja, klopt idd. Volgens de verkoper zou het om een "speciale editie" gaan. Maar dat betwijfel ik wel. Volgens mij idd gewoon achteraf nagespoten. Vind het ook wel mooier dan het originele zwart. Op zich is dit sowieso niet mijn meest favoriete kleurstelling, maar het kan ermee door. Ga het iig niet veranderen, had erger gekund. Dat zwart/geel/grijs en blauw/wit vind ik onderandere al veel minder mooi, maar dat is uiteraard allemaal kwestie van smaak natuurlijk.

Niet de mooiste?! Wooww, dat is voor de nummer één kleurstelling van alle modellen.. Schitterend apparaat, gefeliciteerd!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan