Het BMW Sport Boxer Topic (deeltje 12; DOHC Edition)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vanmorgen lekker op de S naar het werk... beetje frisjes, maar o zo heerlijk. Sta ik op een gegeven moment stil achter een auto voor een rotonde, zie ik in de weerspiegeling in zijn achterklep dat mijn knipperlichtje rechts voor het niet doet! Lekker dan... Uit het werk dus meteen langs de pomp voor vers sap en een oranje peertje. Buddy eraf, gereedschap erbij en de kuip losschroeven...

Oja, wel ff voorzichtig, want het snoertje van het knipperlichtje zit vast aan de rest van de motor...

Of toch niet... :N

Was dat lampje dus heel nie stuk nie |(

Rij gewoon al een maand met een losse stekker... :X
Ook nooit opgevallen dat de voor knipper dan veel sneller knippert :+
 
Ook nooit opgevallen dat de voor knipper dan veel sneller knippert :+
Ehhh... nee, want dat deed hij ook niet.

Nadat ik het ontdekte heb ik ff alle lampen getest mbv alarmverlichting. Niks vreemds behalve dat rechtsvoor niet meedeed met de rest...

Zag trouwens ook dat mijn kentekenplaatverlichting (3x woordwaarde) kaduuk is...
 
Laatst bewerkt:
...m.a.w. ; de topic-baas heeft zijn spulletjes niet voorelkaar... ;)









...zullen wij Lampje alvast meedelen dat je de brommer gaat repareren..., dan weet ze er ook van... :+
 
Ehhh... nee, want dat deed hij ook niet.

Nadat ik het ontdekte heb ik ff alle lampen getest mbv alarmverlichting. Niks vreemds behalve dat rechtsvoor niet meedeed met de rest...

Zag trouwens ook dat mijn kentekenplaatverlichting (3x woordwaarde) kaduuk is...
Weet je zeker dat er geen stekker los zat van je kentekenplaatverlichtinglampfittinkje ?
 
Ehhh... nee, want dat deed hij ook niet.

Nadat ik het ontdekte heb ik ff alle lampen getest mbv alarmverlichting. Niks vreemds behalve dat rechtsvoor niet meedeed met de rest...

Zag trouwens ook dat mijn kentekenplaatverlichting (3x woordwaarde) kaduuk is...

Ik bedoelde dan ook dat verklikkerlichtje... of heeft een S dat niet??
 
...een S heeft dat knipperlichtenverklikkerwaarschuwingsgloeipeertje ook Ruud...
 
Het circus draait alweer volop.
Vorige week eerste Eifeltocht.
Achterbandprofiel zat net op de indicatoren en ik dacht die 500 haalt hij nog wel.
Dat wel ja, maar ik moest toch alweer bewezen krijgen dat het laatste beetje profiel extra snel slijt.
Bij thuiskomst bijna geen profiel meer en wat rulletjes midden op de band.
Niet meer doen dus..

Zojuist de eerste van de 3 achterbanden erop gelegd die ik dit jaar wil verslijten.
De gewone PP, de 2CT komt er niet meer op.
Daarna ga ik de nieuwe Metzeler M5 Interact eens proberen denk ik.

Die moet nog even ingereden worden voor 25 april, want dan is VRO3 in Lelystad.

Wordt dus een verplicht Eifelrondje zaterdag.

Zal wel weer behoorlijk koud zijn bij vertrek, evenals vorige week, maar in de Vulkaneifel (Daun) was het al lekker warm.
 
Laatst bewerkt:
heb ook weer de gewone pilot power genomen. vind ze beter dan de 2CT's.

vooral bocht uit smeren de 2CT's nogal....
 
Laatst bewerkt:
Zo heel verkeerd is de 2CT ook weer niet, maar onder omstandigheden laat hij het wel eens afweten.
Bij hobby circuitrijders is het wel bekend dat bij hoge temperatuur de grip plotsklaps weg kan zijn met alle gevolgen vandien
Vorig jaar op een kartcircuitje, bij een temp van meer dan 30gr dat ook ervaren.
Werd bijtijds gewaarschuwd, dus er is gelukkig niets mis gegaan.

Nu weet ik ook wel dat het moeilijk te bepalen is, of het aan de band of het wegdek ligt.
Maar vorig jaar tijdens een passentocht toch diverse glijdertjes gehad.
Heb ik met de PP zelden.

Het is met banden ook veel een kwestie van geloof en misbruik komt ook voor.

hahn-sessie2.jpg



Nu is het allemaal niet zo erg als het op de foto lijkt. Vrijwel alle rubber is opgepikt van het wegdek en blijven plakken.
Maar later begon de band zelf het toch ook moeilijk te krijgen.

Voor de 12S wordt bij de PP specifiek het type B voorgeschreven, die heeft meer koordlagen.
Is ook nog goedkoper dan de 2CT en met stuureigenschappen merk ik niks geen verschil.
Ben waarschijnlijk een ongevoelig type.
 
Laatst bewerkt:
.....Is ook nog goedkoper dan de 2CT en met stuureigenschappen merk ik niks geen verschil.
Ben waarschijnlijk een ongevoelig type.


Dat denk ik niet.... ik denk meer van het type niet zeuren maar rijden. En daar is meer voor te zeggen. *D
Leuk om te horen dat je al weer in de Eifel zat... hmmm, ik mis het toch wel... nog eventjes... ;)
 
Moet je Pilot Pure eens proberen. Die stuurt anders als de PP, maar bevalt mij erg goed. 2CT heb ik nooit gebruikt. PP was ik zelf niet zo over te spreken, met name in de Alpen niet. Gleden alle kanten op op dat gladde asfalt op de passen. Daar had ik met de M3 geen last van.
 
He broer Lichthuis, maak nou eens een paar foto's van je dB killers, want ik ben ook wel benieuwd hoe dat zit. enne als je volgende week gebak komt eten krijg je je stadslicht..
 
een vraag voor de r1100s rijders .
ik wil mijn clipons van onder de boven brug boven op de brug plaatsen .

moet er dan ook een nieuwe voor rem slang geplaatst worden ??

ik heb het 2004 model zonder ABS.

heeft er al iemand zelf bevestigings steuntjes gemaakt voor het verdraaien van de clipons ??

groet eric
 
Moet je Pilot Pure eens proberen. Die stuurt anders als de PP, maar bevalt mij erg goed. 2CT heb ik nooit gebruikt. PP was ik zelf niet zo over te spreken, met name in de Alpen niet. Gleden alle kanten op op dat gladde asfalt op de passen. Daar had ik met de M3 geen last van.
Setje Pure is natuurlijk ook een optie.
Kan nog even de ervaring van anderen afwachten.

Heb nu achter een PP genomen omdat voor een nog goede PP 2CT ligt.
De verwachting is dat beide banden ongeveer gelijk versleten zijn en dan kan er weer een bij elkaar horende set op.

Asfalt op de passen is blijkbaar verhaal apart.
Als een M3 daar al goed is, is de M5 misschien nog beter??
 
Dat zou kunnen, maar die heb ik nog niet geprobeerd. :) Geruchten gaan dat de M5 echt een extreem goede band is.

Ik wissel altijd een set. Ik vind het het niet waard om een oude, half versleten band te combineren met een nieuwe. Zeker niet aangezien de oude altijd de voorband is, en ik juist voor veel vertrouwen heb. Maar over het algemeen hoef ik daar me ook niet druk over te maken, aangezien banden bij mij vrijwel gelijk op gaan.
 
Nu het toch over banden gaat.

Bestellen jullie ook een "speciale" Michelin pp voorband?Ik rij nu met de normale en deze vertoont geen rare slijtage.
Ik sta op het punt om gewoon weer zo'n set te bestellen bij Rodamoto in Spanje.
Maar als er echt verschil in zit wil ik wel eens een speciale voorband proberen.
Iemand nog meer een set nodig??? ik moet nog bestellen.

Gr Ad
 
Nu het toch over banden gaat.

Bestellen jullie ook een "speciale" Michelin pp voorband?Ik rij nu met de normale en deze vertoont geen rare slijtage.
Ik sta op het punt om gewoon weer zo'n set te bestellen bij Rodamoto in Spanje.
Maar als er echt verschil in zit wil ik wel eens een speciale voorband proberen.
Iemand nog meer een set nodig??? ik moet nog bestellen.

Gr Ad
Bedoel je met speciale het B type?
Waar ik in Duitsland bestel krijg ik voor bijna hetzelfde geld dit type.
In Duitsland moeten ze overigens wel, omdat daar alleen vrijgegeven banden op een motor mogen.
Daarom neem ik de B, maar wees gerust, zelf heb ik geen nadelen bij de "gewone" kunnen vaststellen. Heb beide gehad.

Ja en slijtage, bij mij gaan ongeveer 2 achterbanden op 1 voorband, alleen de 2CT voorband slijt duidelijker sneller dan de "gewone".
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan