Het Buelltopic van MF deel 3

Messing bussen wilde ik ook doen. Ik wilde alles laten snijden uit 7075 15mm dik. Dit omdat snijden een erg goedkope bewerking is. Ik wilde de set bij een grotere productie aantrekkelijk houden voor iedereens beurs :-0

Ik heb de set in Acad staan. PM me eens over het anodiseren?

Kleine nabewerking en nette voet en schakel rem pedaaltjes erop.
 
Nog een update over Buell-forum.nl we liggen er nog helaas even uit. Er blijkt ergens een hardnekkig probleem te zitten :-(

zodra er weer nieuws is meld ik dat gelijk
 
Ok dan breek ik even in op het huidige onderwerp })

Ik heb nu een Buell race uitlaat onder de XB12R hangen maar zag een Jardine Carbon ergens te koop.

Aangezien ik de race maar tam qua geluid vind vroeg ik mij af of iemand hier ervaring heeft met een Jardine uitlaat?

Filmpies op joetjoep klinken wel mooi zwaar en donker :9~
 
Vandaag de Buell in de woonkamer geparkeerd om het e.e.a. nat te kijken/schoon maken etc..

Eén van die dingen was de bevestiging van de huidige uitlaat eens bekijken aangezien ik dus een Jardine op het oog heb maar ik zag iets wat ik haast niet kan begrijpen maar toch echt zo in elkaar zit... -O-

Ik moet gewoon 3 olie leidingen gaan afkoppelen, dus eerst olie aftappen en dan pas kan de uitlaat er onder weg _O- (en ik heb er net nieuwe olie op zitten...)

Das niet echt handig bedacht door Eric |(
 
Laatst bewerkt:
Uh, dat kan niet kloppen lijkt me, tenzij iemand zo heeft lopen kloten aan je leidingen dat ze nu verkeerd lopen.
 
geen idee, dit is wat ik tegen kom maar ik bedoel eigenlijk dat ik de uitlaat met ophanging alleen kan verwijderen, alleen de uitlaat zal geen probleem zijn..
Er lopen drie leidingen door die halve maan zeg maar, en tenzij ik er een stuk tussen uit zaag (wat ik niet van plan ben) zit er niks anders op dan te ontkoppelen lijkt mij :?

hoe zouden die leidingen dan moeten lopen? of komt dit door de ophanging van de race uitlaat?

twuDJjw.jpg
 
Laatst bewerkt:
Goede vraag, uhm, ik zal als ik zo thuis ben even kijken hoe het bij mijn Ulysses precies zit. Martin (van TM) heeft afgelopen september zo'n Torque Hammer voor me gemonteerd, maar ik kan me niet herinneren dat hij toen olieleidingen heeft moeten ontkoppelen.

In ieder geval, ik ga zo even kijken, kom er op terug :D.

/edit: net even gezocht in de foto's op facebook:

Aanmelden of registreren om te bekijken

Los van het feit dat ik daar opzich de leidingen eigenlijk niet zie lopen (door die halve maan), mag de halve maan ook gewoon blijven zitten (zowel stock uitlaat als torque hammer werden daar aan bevestigd). Tenzij de Jardine met een heel ander systeem werkt?
 
Laatst bewerkt:
welk jaar is jou Ully? die van mij 2004 dus HD blok en niet het Rotax, misschien ligt het daar aan hoe de leidingen lopen?

maar de Jardine zit heel anders vast, kijk maar eens naar deze foto die ik op internet vond.
Je moet echt die halve maan verwijderen en dat gaat niet zonder de leidingen te verwijderen

96443.jpg
 
:-(

Das minder misschien iemand dit nadien (fout) zo gemonteerd?

Ben wel benieuwd naar de Jardine tzt. Trouwens gisteren een mooie cnc alu afdek kap gescoord voor den X1. Zo een mooie van LSL. Zal snel een fotoke posten.
 
welk jaar is jou Ully? die van mij 2004 dus HD blok en niet het Rotax, misschien ligt het daar aan hoe de leidingen lopen?

maar de Jardine zit heel anders vast, kijk maar eens naar deze foto die ik op internet vond.
Je moet echt die halve maan verwijderen en dat gaat niet zonder de leidingen te verwijderen

[afbeelding]


Ik zou je race pijp gewoon lekker laten zitten. Geloof dat qua prestaties men sowieso niet onverdeeld enthousiast is over de eigenschappen van de Jardine uitlaten.
 
Ulysses is nooit met rotax-blok gebouwd btw.

was even in de war dan met het Thunderstorm blok..?
Ik denk dat de Ully van Roelf dat blok heeft waar dus de olieleidingen niet op de zelfde plek zitten als het blok dat ik er onder heb hangen (met ronde ontsteking deksel ipv de ovale)

Maar goed, ik denk idd dat ik de race uitlaat er maar onder laat hangen ondanks het te beschaafde geluid naar mijn smaak O-)
 
Laatst bewerkt:
Hoi Dozo,

het verschil van de olieleidingen zit niet (alleen) in het type blok, maar in het type achterbrug.
tot 2006 zat het oude model achterbrug er in (met het lange banaanvormige sluitstuk) (linkse afbeelding)
na 2006 tot 2010 waren met het nieuwe model (kort sluitstuk) (rechtse afbeelding)

full


bij de oude achterbrug zaten alle olieleiding aansluitingen aan de onderzijde en bij de nieuwe achterbrug twee aan bovenzijde (links en rechts) en maar één aan de onderzijde.

Als je een TorqueHammer van TM monteert (als bij Roelf) (of ook een Remus, Drummer, Hawk, Free Spirits enz) zit ie gewoon met de gelijke klemmen en "halve maan" als een originele (race) uitlaat en hoeven je olieleidingen niet los dus.

Wil je er een Jardine uitlaat (of een Quill uitlaat) onder zetten, zit die inderdaad niet met twee klemmen om de "halve maan" maar met één klem en dan aan een stalen T-vormige steun.

Je kan de halve maan ook doorzagen aan de onderzijde (stukje er tussen uit zagen) maar de halve maan verwijderen stelt verder ook weinig voor;

- onderzijde van achterbrug goed schoonmaken (ivm vuiligheid/zand bij het her-monteren van de leiding(en))
- blok iets warm draaien (word olie wat dunner),
- olie aftappen, als je het in een schoon bakje doet zou je dat gewoon kunnen hergebruiken (ik zou voor die paar tientjes even verse er in doen).
- Dan de twee bouten (dop 9/16) van de halve maan los en eruit,
- volgens de drie olieleidingen (of één bij nieuw type achterbrug) los halen (komt altijd nog wel plunsje olie mee)
- leidingen door de halve maan halen
- even doekje om de aansluitnippel(s) dat ze echt vuil-vrij zijn.
- leidingen opnieuw monteren (eerst altijd een paar gangen met de hand er indraaien, dat je zeker weet dat je hem er niet scheef indraait)
- nieuwe o-ring om olie-aftapplug en deze monteren
- en de olie er (weer) in

en dan kan je Jardine er onder hangen
 
Vandaag lekker bezig geweest, motor- en bakolie vervangen, oliefilter vervangen, voorste motorsteun gespoten en vervangen en een beginnetje gemaakt met weer rijklaar maken.
Alleen dat klote-elastiek rond de accu wilde niet mee werken vandaag ;)
 
Hoi Dozo,

het verschil van de olieleidingen zit niet (alleen) in het type blok, maar in het type achterbrug.
tot 2006 zat het oude model achterbrug er in (met het lange banaanvormige sluitstuk) (linkse afbeelding)
na 2006 tot 2010 waren met het nieuwe model (kort sluitstuk) (rechtse afbeelding)

*knip*

- onderzijde van achterbrug goed schoonmaken (ivm vuiligheid/zand bij het her-monteren van de leiding(en))
- blok iets warm draaien (word olie wat dunner),
- olie aftappen, als je het in een schoon bakje doet zou je dat gewoon kunnen hergebruiken (ik zou voor die paar tientjes even verse er in doen).
- Dan de twee bouten (dop 9/16) van de halve maan los en eruit,
- volgens de drie olieleidingen (of één bij nieuw type achterbrug) los halen (komt altijd nog wel plunsje olie mee)
- leidingen door de halve maan halen
- even doekje om de aansluitnippel(s) dat ze echt vuil-vrij zijn.
- leidingen opnieuw monteren (eerst altijd een paar gangen met de hand er indraaien, dat je zeker weet dat je hem er niet scheef indraait)
- nieuwe o-ring om olie-aftapplug en deze monteren
- en de olie er (weer) in

en dan kan je Jardine er onder hangen

Kijk, dit is een mooie reactie. Thanks man.
 
Beste Buell rijders.

Ik dacht ik plaats hier alvast een oproepje, wellicht zit er hier een geinteresseerde tussen voordat ik mn advertentie aanmaak. Ik wil namelijk mijn Buell XB12Scg in de verkoop gooien.

Zoals te zien zitten er leuke extra's op. Uitlaat, spiegels, handvaten, hendels, knippelichten, luchthapper, remschijf, zadel, kentekenplaat houder etc.

Er staat nu ongeveer 14k op. Mocht iemand interesse hebben, een pb'tje kan altijd :)

11220815_827972263947063_179841752287545238_n.jpg

11210519_827972290613727_1375757240232010047_n.jpg
 
Zal me hier even voorstellen.
propje 49jr
sinds 2 weken eigenaar van een M2.
Eigenlijk nog maar 1x op gereden en toen aan het sleutelen gegaan.
Tis voor mij de eerste motor met Harley blok.
Rij nu TDM 900
Ktm 690(voor off road vakanties)
En KTM 300 smoker voor in de blub.
Zal eens een foto schieten van de buell.
Heb ontzettend veel vragen over mijn nwe. aanwinst en hoop ze hier kwijt te kunnen op het MF.
Had me aangemeld op buell forum maar dat werkt niet lekker lijkt het.

Gr.Marco
 
Ola welkom hier.

Op het Buell forum ondervinden we momenteel een bak met problemen. We weten niet precies waar het aan ligt. Dus we hebben het even of line gezet. We zijn naarstig op zoek naar het probleem.

Voor vragen brand los, we antwoorden graag hier.

Grt Dré
 
Foto komt
Maar verwacht er niet teveel van hij staat nogal gestript.
Net voor bijna €350 aan SAE gereedschap besteld.
en alwel een Tengtools 3/8 dop setje op MP gekocht.

Zal maar met een grote blunder beginnen.
de kop(extern reservoir)van mijn achterschock gemold door lomp te sleutelen.
Verkeerde bout losgedraaid van de uitlaatsteun.
De motor zakte iets door z,n hoeven en knakte de kop los van het reservoir.
Met gevolg een straaltje olie eruit.
Op MP een nwe achterschock gescoord komt hopelijk morgen binnen.
en dan maar eens zien of de andere schock te repareren is.

waar haal ik voordelig m,n onderdelen.
Dacht dat BMW duur was in onderdelen maar bij motorcyclestorehouse zijn sommige prijzen ook niet mis.
setje gaskabels €120 !!!!!!!!
Hoeft geen origineel maar ook geen bami kwaliteit.
O ja woon in Amersfoort.
En ben al ter kennis making ff in ijsselstein geweest.
 
Ja, TM in IJsselstein is top.

Gefeliciteerd met de aankoop. Benieuwd naar de foto binnenkort en succes met de sleutelwerkzaamheden :D.
 
Terug
Bovenaan Onderaan