Het Buelltopic van MF deel 3

Ik zou ook niet weten waarom je dat zou doen. Ik vind dat juist het leuke aan die streetfighter. Hoeft geen "racekont" op geknutseld te worden.

Smaken en meningen hè ;)
 
Haha ah eerst maar eens zien met proefrijden, dan de 1200 S nog verkopen... en dan een juiste vinden....

Vind de originele kont ook gaver staan... maar mijn duo moet ook een klein beetje zitten haha dan zou denk ik een lightning long zadel nog het beste zijn, lijkt wel ietsje platter te staan. Een ully kont vind ik weer niet mooi staan op een xb12.

Maar goed. Nog veel gepraat over iets wat nog geen zaak is hahaha
 
Wat is er uberhaupt leuk aan duo rijden. Ik ging lekker voor een SCG.
Ze moet gewoon zelf haar rijbewijs halen (waarmee ze overigens bezig is).
 
Wat is er uberhaupt leuk aan duo rijden. Ik ging lekker voor een SCG.
Ze moet gewoon zelf haar rijbewijs halen (waarmee ze overigens bezig is).
Hahaha toch samen mijn hobby delen, stukje rijden & dan lekker ergens wat eten/drinken & dan weer lekker terug touren. Mijn vriendin wil geen moto rijbewijs halen ( zoals het er nu uitziet )
 
Duo rijden is het meest ergerlijke dat er is imho. Bij mijn vorige GS kroop mijn lief al eens achterop, maar zelfs met een motor die zich er volledig toe leent, vond ik dat enorm kut. Laat staan met een Buell. Ik vind het moedig :+

(maar dat kan ook veel over mij als "motard" zeggen)
 
Vandeweek ook de al aanwezige Freespirits airscoop vervangen voor de Pegasus versie.

Pegasus :
FS-airscoop.jpgFS-airscoop1.jpg

Pegasus :
airscoop-pegasus.jpgairscoop-pegasus1.jpg

Ook de knipperlichten voor, maar nog geen foto van, heb nu dezelfde voor achter onderweg, en een ander LED relais, want de eerste die ik had werkte op een of andere manier niet.
en de LED koplamp is ook weer gemonteerd na herstel ( lees vervanging) van de achterzijde.

Duo rijden doe ik wel met de Goldwing ;)
 
Hoe vaak wordt er zo onderhoud gedaan aan jullie Buell's? Mijne heeft vorig jaar in maart/april een oliewissel, filter en bougies gehad. Sindsdien maximaal 3000 km gereden. Ik zou nu opnieuw olie en filter doen. Of totaal niet nodig?
 
Hahaha toch samen mijn hobby delen, stukje rijden & dan lekker ergens wat eten/drinken & dan weer lekker terug touren. Mijn vriendin wil geen moto rijbewijs halen ( zoals het er nu uitziet )
Dat is de reden dat ik wel een uly zadel op mijn Ss gezet heb. Daarnaast vond ik het ook mooi. ( vast een afwijking 😊) bijna een zetel voor de passagier
E4F051C0-D28C-4C7D-B370-9FD689EC3A1E.jpeg
8CBBA00A-E7B1-4B09-B8DC-0D2D7239B469.jpeg
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: G-jo
Dat is de reden dat ik wel een uly zadel op mijn Ss gezet heb. Daarnaast vond ik het ook mooi. ( vast een afwijking 😊) bijna een zetel voor de passagier Bekijk bijlage 1600509Bekijk bijlage 1600510
Ik snap het... maar vind zelf de vorm minder.. nja we zullen zien.. duurt nog wel ff voordat ik er 1 heb... zeker de juiste Ss, staat wel 1 te koop in Almere... alleen de verkeerde kleur...

Zou opzich wel een ruil willen doen met mijn 1200 S haha mja een buell rijder wil meestal geen sportster
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een buell gezien die wel mijn interesse heeft...

Zijn er nog wat zaken waarbij je bij een geïmporteerde (in 2010 geïmporteerd door de eigenaar) 2006 XB12Ss ? Het neutraal lampje werkt niet en er zit een klein barstje is het tellerscherm...

Deze opties heeft de Xb
bar end mirrors (orginele aanwezig)
- andere knipperlichten (geen LED dus geen snel geknipper)
- free spirits belt tentioner
- uitlaat van buell fanatics (twin motor cycles) voor een fantastisch geluid
- K&N luchtfilter
- twin motorcycles fuell maps (levenslange garantie)
- ingekort kontje (orginele aanwezig)
- voltmeter op balhoofd.
- andere teller inleg.
- extra luchthapper om ook de achterste cilinder goed te koelen.

De kleur is niet helemaal wat ik zoek, maar een lightning long word niet altijd aangeboden en er is veel mogelijk qua kleur (wrappen, carbon delen toevoegen etc)
 
Die Free Spirits belt spanner, krijg je de originele ook?
Die Free spirits dingen breken vrij makkelijk, als je even googelt, vind je verhalen erover. Zelfs als je mazzel hebt en hij niet breekt, is het prettig om achter de hand te hebben.
Als die er niet bij zit, dan zou ik vragen of hij wellicht ooit gevallen is?
 
Die Free Spirits belt spanner, krijg je de originele ook?
Die Free spirits dingen breken vrij makkelijk, als je even googelt, vind je verhalen erover. Zelfs als je mazzel hebt en hij niet breekt, is het prettig om achter de hand te hebben.
Als die er niet bij zit, dan zou ik vragen of hij wellicht ooit gevallen is?
Net gevraagd, geen onderhouds historie, welk allerlei km standen wanneer wat vervangen is, banden, olie, remblokken zouden nog originele zijn etc..

De originele belt spanner zit er ook bij.
 
Laatst bewerkt:
Net gevraagd, geen onderhouds historie, welk allerlei km standen wanneer wat vervangen is, banden, olie, remblokken zouden nog originele zijn etc..
Dat is toch onderhoudshistorie?
Originele remblokken op een motor van 15 jaar oud, dan is het geen hardrijder en/of veelrijder.
 
Waarom niet zelf uit Belgie halen?


Is een betrouwbare handelaar...
Vraagprijs online mét garantie (die je niet hoeft) is al goedkoper dan wat je op marktplaats ziet. Na wat onderhandelen en het niet nodig hebben van garantie. . . . .
 
Waarom niet zelf uit Belgie halen?


Is een betrouwbare handelaar...
Vraagprijs online mét garantie (die je niet hoeft) is al goedkoper dan wat je op marktplaats ziet. Na wat onderhandelen en het niet nodig hebben van garantie. . . . .
Wel een mooie en eigenlijk het bouwjaar dat ik zoek..... maar wil een 1200 en zelf uit België halen... mwa niet echt trek in en vrij ver rijde voor mij.....
 
Waarom niet zelf uit Belgie halen?


Is een betrouwbare handelaar...
Vraagprijs online mét garantie (die je niet hoeft) is al goedkoper dan wat je op marktplaats ziet. Na wat onderhandelen en het niet nodig hebben van garantie. . . . .
Je kunt een xb9sx qua prijs natuurlijk niet gaan vergelijken met en xb12ss.
Aan de andere kant is die 9sx wel weer een nieuwer type blok welke best wel wat verbeteringen heeft. Import uit België stelt echt niks voor
 
Correct, je kan een 9 en een 12 niet vergelijken. Wat al die lettertjes erachter willen zeggen weet ik niet. Ik heb een Scg en da's een central gravity. Meer weet ik er niet van.

Import uit BE is niets. Ik heb mijne uit NL gehaald omdat ik echt zo'n piepkleine Buell wou en die niet dik gezaaid zijn.

Het excuus van ver rijden vind ik lullen. 't Is -normaal gezien- een eenmalige rit. Voor dé juiste moto heb je dat dan toch over voor x jaren plezier?
 
Je kunt een xb9sx qua prijs natuurlijk niet gaan vergelijken met en xb12ss.
Aan de andere kant is die 9sx wel weer een nieuwer type blok welke best wel wat verbeteringen heeft. Import uit België stelt echt niks voor
Ik kom natuurlijk van een 1200 S sportster af dan.. welke van de xlh sportsters het snelste was ( dubbele bobine, 2 bougies per cilinder, hetere nokkenas, "race" versnellingsbak) deze blokken zijn dan ook in beginsel gebruikt door dhr Buell.. zit er heel veel verschil qua pk / koppel tussen een xb 9 en xb12 ?
True, wat voor verbeteringen zijn noemenswaardig van t.o.v. de 2006 / 2008 ?
Geen idee, nog nooit meer bezig gehouden haha
Correct, je kan een 9 en een 12 niet vergelijken. Wat al die lettertjes erachter willen zeggen weet ik niet. Ik heb een Scg en da's een central gravity. Meer weet ik er niet van.

Import uit BE is niets. Ik heb mijne uit NL gehaald omdat ik echt zo'n piepkleine Buell wou en die niet dik gezaaid zijn.

Het excuus van ver rijden vind ik lullen. 't Is -normaal gezien- een eenmalige rit. Voor dé juiste moto heb je dat dan toch over voor x jaren plezier?
Ss is de lightning long naar mijn weten en de sx weer geen idee...
Mwa geen idee, ik vind dat geen lullen. Heb ook een auto 1.5 jaar geleden gehaald ergens in Brabant en uiteindelijk veel problemen ermee gehad. Toch telkens bijna 2 uur heen en terug rijden en dat voor minimaal 3 x.... gaat je toch tegen staan...
 
Laatst bewerkt:
Maar die motor van het dorp verder is geen garantie van probleemloos te zijn, toch?

Dus een motor niet bekijken omdat die honderden kms verder staat, begrijp ik niet als het de motor is die je wilt die bovendien van kms en prijs goed zit.

Stel nu dat je er wél een goeie aan zou hebben ;)
 
Maar die motor van het dorp verder is geen garantie van probleemloos te zijn, toch?

Dus een motor niet bekijken omdat die honderden kms verder staat, begrijp ik niet als het de motor is die je wilt die bovendien van kms en prijs goed zit.

Stel nu dat je er wél een goeie aan zou hebben ;)
Zeker niet... maar wel stukken dichterbij, scheelt een hoop gezeur/tijd en rijden...
+ die in België is een XB9 en ik wil liever een XB12 + dat ik liever een Ss wil ivm de afmetingen...
 
Het nieuwer type blok heeft de volgende aanpassingen (zal er vast wel weer vergeten):
Euro3-goedgekeurd door katalysator en aangepaste injectie met uitgebreidere digitale ddfi3 ontsteking. ( standaard 10 pk minder vanwege de emissie eisen dan het jaar ervoor, maar met de juiste mapping en uitlaat en luchtfilter verhelp je dat weer) camshaft positie sensor (was crank Shaft) • Nieuwe drijfstangen met vergroot drijfstanglager (van 32 naar 38 mm) • Nokkenassen draaien nu direct in het aluminium (geen bronzen bussen meer), smering van binnenuit via holle assen • Andere cilinderkoppakkingen (zonder O-ringen) • Toerenbegrenzer actief bij 7.100 tpm (was 6.800 tpm) • compleet verbeterd en grotere oliepomp en oliekoeler

Vooral die laatste is echt een pluspunt.

Wat betreft xb9 VS xb12
Op papier verschilt het minder dan je zou verwachten , maar de xb12 rijdt in lagere toeren en is sterker. Kan het verschil zijn in beleving na al die jaren, is namelijk alweer 11 jaar geleden dat ik mijn 2005 xb9sx verkocht heb en pas 1 serieus ritje met mijn 2009 xb12ss gemaakt, maar hij is echt sneller en krachtiger.

Een ss is een long versie
een scg is een verlaagde versie en een SX is de citycross wat een gewone versie met wat opsmuk is (handkappen, rooster op de koplampen en een kruis op de tank)
 
  • Leuk
Waarderingen: G-jo
Zeker niet... maar wel stukken dichterbij, scheelt een hoop gezeur/tijd en rijden...
+ die in België is een XB9 en ik wil liever een XB12 + dat ik liever een Ss wil ivm de afmetingen...

Maar dat verder rijden is toch maar eenmalig? Je kan natuurlijk niet uitgaan van garantie, maar de prijs zal er ook naar zijn.
Ik kan met mijn Porsche ook niet altijd terug naar DE gaan rijden. Bovendien is hij intussen al ruim uit garantie en ik heb er niets aan gehad. De juiste keuze dus geweest.

Het vergroot alleszins wel het aanbod mocht je ook buurlanden in overweging nemen :)
 
Maar dat verder rijden is toch maar eenmalig? Je kan natuurlijk niet uitgaan van garantie, maar de prijs zal er ook naar zijn.
Ik kan met mijn Porsche ook niet altijd terug naar DE gaan rijden. Bovendien is hij intussen al ruim uit garantie en ik heb er niets aan gehad. De juiste keuze dus geweest.

Het vergroot alleszins wel het aanbod mocht je ook buurlanden in overweging nemen :)
Als het goed is wel, maar dat dacht ik ook met mijn auto ;-) alles zou ''kloppen'' maar dat deed het uiteindelijk toch niet.
Maar goed, misschien wel handig op omliggende landen in de gaten te houden, we will see.

Hoop dat er iemand mijn gave Sportster wilt overnemen en dat ik dan echt serieus kan kijken naar een Buell
 
Terug
Bovenaan Onderaan