Het Buelltopic van MF

Status
Niet open voor verdere reacties.
De xb9 van mij rijd woon-werk verkeer zo'n 1 op 18. Snelwegen 1 op 21 om en nabij...
Olie verbruik bij w-w verkeer ligt beduidend lager dan als ik voor den lol rij. Afgelopen zomer (van maart tot november) zo'n 1 liter erin geplenst en vanaf november tot nu nog niets hoeven bijvullen.
 
ja maar ik betaal dat lekker terug in kosten van stukken :+
deze vat ik niet geheel...wat betekent dat ...in kosten van stukken ?

Of bedoel je de onkosten die je hebt oid ?


Bueldag....toch een beetje jammer dat ik dan in Thailand zit want anders was ik er wel naartoe gegaan

gr driver
 
Je hebt nog ff de tijd om te poetsen ;)


De laatste keer dat ik hm poetste was het alarm helemaal van slag en heb ik hm een uur in het zonnetje moeten zetten om op te drogen....met het alarm aan...en weer uit....weer aan...uit....aan B|
Tegenwoordig gooi ik er een natte lap overheen/tegenaan en daar doettie het maar mee :Y

Na inspectie van het kastje van het alarm blijkt daar een klein scheurtje in te zitten. Waarschijnlijk, logischerwijs dus, komt daar vocht in en voila, we hebben een werkend alarm onder het rijden in een hoosbui.
Het enige wat ik kan bedenken is een huisvrouwen/grootmoeders oplossing: plastic zakje om heen...
Iemand anders nog suggesties?
 
De laatste keer dat ik hm poetste was het alarm helemaal van slag en heb ik hm een uur in het zonnetje moeten zetten om op te drogen....met het alarm aan...en weer uit....weer aan...uit....aan B|
Tegenwoordig gooi ik er een natte lap overheen/tegenaan en daar doettie het maar mee :Y

Na inspectie van het kastje van het alarm blijkt daar een klein scheurtje in te zitten. Waarschijnlijk, logischerwijs dus, komt daar vocht in en voila, we hebben een werkend alarm onder het rijden in een hoosbui.
Het enige wat ik kan bedenken is een huisvrouwen/grootmoeders oplossing: plastic zakje om heen...
Iemand anders nog suggesties?

Dichtkitten misschien :?
 
deze vat ik niet geheel...wat betekent dat ...in kosten van stukken ?

Of bedoel je de onkosten die je hebt oid ?


Bueldag....toch een beetje jammer dat ik dan in Thailand zit want anders was ik er wel naartoe gegaan

gr driver

ja, inderdaad, ga al minstens 1000 pleuro kwijt zijn voor mijn versnellingsbak (en dat is nog maar het minimum '( )
 
De laatste keer dat ik hm poetste was het alarm helemaal van slag en heb ik hm een uur in het zonnetje moeten zetten om op te drogen....met het alarm aan...en weer uit....weer aan...uit....aan B|
Tegenwoordig gooi ik er een natte lap overheen/tegenaan en daar doettie het maar mee :Y

Na inspectie van het kastje van het alarm blijkt daar een klein scheurtje in te zitten. Waarschijnlijk, logischerwijs dus, komt daar vocht in en voila, we hebben een werkend alarm onder het rijden in een hoosbui.
Het enige wat ik kan bedenken is een huisvrouwen/grootmoeders oplossing: plastic zakje om heen...
Iemand anders nog suggesties?
PLastic zak zou ik niet doen. Gaat onder warme omstandigheden weer condens opleveren, en levert je dus ook bij warm weer problemen op. Denk dichtkitten het beste is.
 
Dank heren voor het advies. Het condenseren in een plastic zak was bij mij ook in gedachten langs gekomen.
Kan ik dan een gewone kit voor plastic gebruiken of moet het iets speciaals zijn? (ik heb dus de balle verstand van dit soort dingen)
 
Dank heren voor het advies. Het condenseren in een plastic zak was bij mij ook in gedachten langs gekomen.
Kan ik dan een gewone kit voor plastic gebruiken of moet het iets speciaals zijn? (ik heb dus de balle verstand van dit soort dingen)

Ik gebruik voor zoiets FixAll van Soudal (zwart).

Tof spul, voor lijmen, afdichten,..... van diverse materialen.
Zelfs op vochtige ondergrond.
 
Laatst bewerkt:
ja, inderdaad, ga al minstens 1000 pleuro kwijt zijn voor mijn versnellingsbak (en dat is nog maar het minimum '( )
okee duidelijk :Y

Andere motor ...tsja...Moto Morini Corsaro is echt 100 % fun maar niet altijd betrouwbaar en de fabriek is zowat op slot duzzz dat wordt hem ook niet -O-

Voxan ook mooi maar zelfde verhaal -O-


En verder .... er zijn zoveel mooie maar meestal ook weer 13 in een dozijn motoren dat wordt het dan ook niet denk :?

MV Agusta brutale is misschien wel wat die zijn ook gaaf vindt ik :Y
KTM is ook een mooi merk met mooie modellen :Y
Bennelli TNT ook heel fraai :)

Duszzz...keus genoeg voor je hoorrrrrr *O*

gr driver
 
dan verkies ik qua betrouwbaarheid een morini wel over een benelli/mv agusta :P

was aan het denken aan iets compleet anders, daytona 675 bijvoorbeeld
als het niets is kan ik natuurlijk nog iets anders kopen hé :+

ktm superduke is ook niet slecht natuurlijk :)
 
Laatst bewerkt:
dan verkies ik qua betrouwbaarheid een morini wel over een benelli/mv agusta :P

was aan het denken aan iets compleet anders, daytona 675 bijvoorbeeld
als het niets is kan ik natuurlijk nog iets anders kopen hé :+

ktm superduke is ook niet slecht natuurlijk :)

Dacht dat jij zo lovend was over Buell :?

Denk dat je wel wat koppel mist met een Daytona 675 :/
 
Vandaag op Zedje Buelletje bezocht in teststatus :)

Zwarte pazzo's waren al binnen, zwart gecoate headers komen deze week binnen.

@Bathory, ze hadden er toch een K&N filter in gezet voor een beetje meer lucht ;)
Dat standaard papieren ding is ook maar niets.

Wij hopen hem volgende week Vrijdag op te kunnen halen :]

full
 
Dacht dat jij zo lovend was over Buell :?

Denk dat je wel wat koppel mist met een Daytona 675 :/

begrijp me niet verkeerd, ik hou nog steeds waanzinnig veel van de buell, maar ik heb er ook geen oneindig budget voor over, want dat budget ga ik later nog nodig hebben voor huis/auto/????

we zullen wel zien, pas binnen 4 weken kan hij hersteld worden, en dan kan het nog een poosje duren
nu weet ik wel waarom het zo duur is, ik vroeg me al af waarom al zoveel geld voor enkel blok onderuit en terug erin

tegen dat je aan de versnellingsbak zit, zit je al aan de laatste vijs blijkbaar, volledig motorblok uiteen, dusss... ineens alles nazien tegelijkertijd en wat niet aan de fabrieksnormen voldoet vervangen/reviseren gaat de persoon doen die de versnellingsbak gaat herstellen (is geen echte revisie want door reviseer je alles, bij mij enkel de stukken die niet meer voldoen)

als het blok dan goed is voor nog tig duizenden kilometers dan hou ik hem wel bij
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan