Het circuit op met .... Algemeen Circuitdagtopic

Juiste lijntjes rijden/leren is het alleerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr belangrijkste ;)

Mettet is kort dus snel te leren maar een tijdelijke? voorrijder is voor je geen overbodige luxe.
Naar wat ik begreep is er alleen een voorrijder bij de beginnersgroep die al vol zit.
Die optie is er dus niet, vandaar mijn vraag.

Ik heb zelf sowieso een voorkeur voor een voorrijder, hoewel ik de laatste keer op CPZ daar niet echt mijn ei kwijt kon.
 
Naar wat ik begreep is er alleen een voorrijder bij de beginnersgroep die al vol zit.
Die optie is er dus niet, vandaar mijn vraag.

Ik heb zelf sowieso een voorkeur voor een voorrijder, hoewel ik de laatste keer op CPZ daar niet echt mijn ei kwijt kon.
Ik ben ook op dat punt aangekomen dat ik me achter de instructeur een beetje begin "te vervelen". Begin juli heb ik bij Intertrack 2 dagen op Mettet gereden in groep 2, dus vrij rijden. Was voor mij ook de 1e keer daar en de eerste paar sessies was het echt wel even wennen en de baan leren kennen. Goed de pionnen gebruiken helpt bij het vinden van de juiste lijnen. De 1e dag in de middag en de 2e dag ging het al stukken beter en kon ik echt heel prima meekomen, qua tijden ergens halverwege / bovenin groep 2. Ik was dus blij dat ik voor groep 2 was gegaan i.p.v. groep 1.
Op Zandvoort reed ik vorige week nog met instructie omdat het mijn 1e keer was daar en ik de baan dus nog niet kende, met één sessie vrij rijden kwam ik uiteindelijk tot een 2:13 ongeveer op een opdrogende baan.
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand of België (Mettet) nog rare corona regels heeft ?

Ik heb nu 2x op CPZ gereden met begeleiding, snelste ronde 2.24.
Is het dan verstandig om op Mettet bij groep intermediair zonder begeleiding te rijden ?
Ik rijd gemiddeld 2:10 op zandvoort en assen.
Mettet zit ik rond de 1:20 en rij dan halverwege groep 2 bij intertrack (groep 1 langzaamste groep 4 snelste) .
 
Weet iemand of België (Mettet) nog rare corona regels heeft ?

Ik heb nu 2x op CPZ gereden met begeleiding, snelste ronde 2.24.
Is het dan verstandig om op Mettet bij groep intermediair zonder begeleiding te rijden ?
Als je de avond voor dat je gaat rijden al op Mettet ben, kun je een rondje op je gemak over het circuit slenteren. Kun je gelijk zien welke rotte plekken asfalt je moet vermijden.
Ik zou de langzaamste vrij rijden groep wel aandurven als ik jou was, gewoon geen lekker gaan rijden en elke sessie een snippertje gas erbij :].
 
Ik was in juli op mettet met Mertens riding school en toen was de poort dicht. Was alweer een tijdje geleden dat ik er was dus ik wilde ook een rondje wandelen. Ik weet alleen niet of dat aan Mertens' ligt of aan het circuit...
 
Ik was in juli op mettet met Mertens riding school en toen was de poort dicht. Was alweer een tijdje geleden dat ik er was dus ik wilde ook een rondje wandelen. Ik weet alleen niet of dat aan Mertens' ligt of aan het circuit...
2 weken terug kon het wel bij Trackdays.be en vorig seizoen ook met Intertrack, dat soort info staat meestal wel in de mail die je voor het evenement krijgt.
 
Ik was in juli op mettet met Mertens riding school en toen was de poort dicht. Was alweer een tijdje geleden dat ik er was dus ik wilde ook een rondje wandelen. Ik weet alleen niet of dat aan Mertens' ligt of aan het circuit...

Poort of slagboom?
Was er een ander event bezig?
Meestal kun je vanaf 19 uur de avond ervoor het paddock op...
 
Ik was in juli op mettet met Mertens riding school en toen was de poort dicht. Was alweer een tijdje geleden dat ik er was dus ik wilde ook een rondje wandelen. Ik weet alleen niet of dat aan Mertens' ligt of aan het circuit...
8 juli toen ik daar met Intertrack was waren ze 's avonds nog aan het wielrennen op de baan. Daarna hebben wij nog een track-walk gedaan. Best leuk, je ziet dan ineens hele andere dingen en het hoogteverschil valt veel meer op.
 
8 juli toen ik daar met Intertrack was waren ze 's avonds nog aan het wielrennen op de baan. Daarna hebben wij nog een track-walk gedaan. Best leuk, je ziet dan ineens hele andere dingen en het hoogteverschil valt veel meer op.
Ik heb dat op het oude Zandvoort ook wel eens gedaan.
Toen schrok ik echt hoe slecht de curbstones er bij lagen. :o
En niet eentje hetzelfde.
 
Poort of slagboom?
Was er een ander event bezig?
Meestal kun je vanaf 19 uur de avond ervoor het paddock op...
Poorten onder het paddockgebouw en waar je na de sessie weer het circuit afrijdt. Handjevol mensen op de paddock en verder uitgestorven, er was ook niks bezig verder...
 
Ik heb 1,5 dag Hockenheimring erop zitten. Leuke baan, nette tijd gereden, alleen onderuit op dag 2 4e sessie.
Zelf brandwond en pak/airbag/kuip/afgebroken titanium 😬 bout en verder niet heel spannend.

on fire GIF


Wat brandwonden moet kunnen :X Gelukkig nix ernstigs dus :+
Snl Season 42 GIF by Saturday Night Live
 
Te koop; 12 Augustus Racecracks Assen nivo 3B. 199,- euro
Volgens RC kan het omgezet worden naar nivo 1 of 2. Of er dan iets bijkomt omdat met instructie iets duurder is weet ik niet.

Voor 35 euro eventueel ook B&B vlakbij circuit.
 
DP racing, sinter blokken heel seizoen denk ik? En dan praat ik over 10 dagen ofzo?
Het valt me op wanneer ik moet wisselen ik bij god niet weet wanneer de vorige keer was en ik best vlot rond ga.

En ik vind die app weer kut. Ik kom om te rijden niet om de hele tijd op mijn telefoon te kijken of er nieuws is.
Wat is er mis met de speaker?
Waar bestel je die remblokken?

Weet iemand of het type remblokken hetzelfde blijft als je zwevende remschijven hebt? Gister nieuw speelgoed gehaald
20210804_205746.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan