Het circuit op met .... Algemeen Circuitdagtopic

Ik gaf gewoon net iets te vroeg en te veel gas in de bocht.
Na de eerste sessie waren de slijtnokken onder de voetsteunen bij de BMW servicebus vervangen voor een normaal model i.p.v. iets langer.
Wilde al iedere keer harder door de Vodafone bocht dan ik kon omdat de straal te ruim werd en ik alles aan de grond reed.
Heb er exact één volle ronde mee gereden, en een paar bochten de tweede sessie. :+

(En ga er ook nog wat meer naast hangen in de toekomst..)

Eigenlijk rij ik met de S1000RR alleen naar Zandvoort, en volgend jaar een keer naar Assen.
Voor op de openbare weg is er een GS en HP2.
Na de Rosso 2 komt dus de Supercorsa?

Na de Rosso Corsa2. De Rosso2 is de oude versie van Rosso3, een sportieve toerband.

Mijn advies, jullie mogen er ook om lachen want ik rij zelf niet op circuits:

-Gebruik minstens Supercorsa SP, dat is overigens ook nog gewoon een straatband.

-Alleen naar binnen hangen (de bocht in) verhoogt trouwens de mogelijke bochtensnelheid; als je teveel naar beneden hangt is deze zelfs kleiner dan bij niet-hangen.

-Zelf zou ik overigens helemaal geen slijtnokken gebruiken. Als je laars aan de grond komt moet je je voet anders op het pedaal zetten. Het is ook handiger om je elleboog te gebruiken dan je voet bij het aftasten van de maximale hellingshoek, hierbij neem je dan tevens automatisch de 'bocht in' houding aan.

Respect voor je enthousiasme en moed.
 
Veel beter dan verwacht, de timing van circuitfun werkte sinds vandaag en het resultaat is : 1.01.859.
De motor heeft enkele minpunten, vering vooraan te slap (veerweg was volledig gebruikt tijdens de eerste sessie in de regen....), bij gas los en gas geven schokt de motor heel erg in lage toeren. (vooral bij de 2 trage bochten)

Leuk je ontmoet te hebben, ik heb nogal weinig tijd gehad omdat ik ook nogal gesleuteld heb om het probleem te proberen op te lossen.

Goede tijd 1:01.
Hier idem,2 maal wielen moeten wisselen.
Dat plus korte pauzes en een matige conditie had ik niet veel fut meer om rond te wandelen.
Ik heb geen tijden, op welke site kun je het zien?
Begin dit jaar een 1:05
Gevonden : 01:04.757
Laatste sessie na rode vlag gaf official aan dat ik door kon rijden,dus nog drie ronden meegepakt. 😜
Ik denk dat ie niet in de gaten had dat ik in de verkeerde groep zat😂😂

Zijn je transmissie dempers op?
Veervoorspanning op draaien
 
Laatst bewerkt:
Goede tijd 1:01.
Hier idem,2 maal wielen moeten wisselen.
Dat plus korte pauzes en een matige conditie had ik niet veel fut meer om rond te wandelen.
Ik heb geen tijden, op welke site kun je het zien?
Begin dit jaar een 1:05
Gevonden : 01:04.757
Laatste sessie na rode vlag gaf official aan dat ik door kon rijden,dus nog drie ronden meegepakt. 😜
Ik denk dat ie niet in de gaten had dat ik in de verkeerde groep zat😂😂

Zijn je transmissie dempers op?
Veervoorspanning op draaien
Ik zie dat de rondetijden maar tot de 61ste lap gaan en soms zie ik bij anderen een lap erbij komen.
Het is goed mogelijk dat de laatste 3 sessies nog erop moeten komen en dat alles nog aan het uploaden is.

3 extra ronden is leuk, de organisatie vond ik eigenlijk wel goed. Ik heb nog nooit met circuitfun gereden.
Het is waarschijnlijk iets benzine/gaskleppen/... gerelateerd aangezien ik een knal krijg elke keer de motor terug oppakt.
Wel een goede, transmissiedempers net gecontroleerd maar geen speling.

Veervoorspanning stond bij de 5de sessie op maximum maar dat was te veel, ik had nauwelijks static sag. (en de motor draaide moeilijker in)
De laatste sessie ging echt heel goed voor mijn gevoel.
 
Ik gaf gewoon net iets te vroeg en te veel gas in de bocht.
Na de eerste sessie waren de slijtnokken onder de voetsteunen bij de BMW servicebus vervangen voor een normaal model i.p.v. iets langer.
Wilde al iedere keer harder door de Vodafone bocht dan ik kon omdat de straal te ruim werd en ik alles aan de grond reed.
Heb er exact één volle ronde mee gereden, en een paar bochten de tweede sessie. :+

(En ga er ook nog wat meer naast hangen in de toekomst..)

Eigenlijk rij ik met de S1000RR alleen naar Zandvoort, en volgend jaar een keer naar Assen.
Voor op de openbare weg is er een GS en HP2.
Na de Rosso 2 komt dus de Supercorsa?
Wel vreemd dat je in Vodafone gaat liggen, dat is juist mijn favoriete bocht omdat je daar zoveel lijnen kunt rijden zonder in de problemen te komen.
 
Ik zie dat de rondetijden maar tot de 61ste lap gaan en soms zie ik bij anderen een lap erbij komen.
Het is goed mogelijk dat de laatste 3 sessies nog erop moeten komen en dat alles nog aan het uploaden is.

3 extra ronden is leuk, de organisatie vond ik eigenlijk wel goed. Ik heb nog nooit met circuitfun gereden.
Het is waarschijnlijk iets benzine/gaskleppen/... gerelateerd aangezien ik een knal krijg elke keer de motor terug oppakt.
Wel een goede, transmissiedempers net gecontroleerd maar geen speling.

Veervoorspanning stond bij de 5de sessie op maximum maar dat was te veel, ik had nauwelijks static sag. (en de motor draaide moeilijker in)
De laatste sessie ging echt heel goed voor mijn gevoel.
Ritje verenzaak dan?

Volgens mij staan alle tijden erop :

Laatste sessie 16:00 16:15

Ik kan Paul Klop (hyperpro Werkendam, wel aanraden)
In de regen had ik nog een momentje uitkomend S de la ferme.
Iets te fanatiek op het gas,gecontroleerd achterwiel weggebroken en opgevangen 🤗

Folembray (1).gif

Is toch een leuk baantje🥳
Was voor mij ook de eerste keer circuitfun.(derde keer )
Moest wel wennen aan die 8 sessies,weinig pauze dus.
Maar we hebben het overleeft😛
 
Laatst bewerkt:
Ritje verenzaak dan?
Ik kan Paul Klop (hyperpro Werkendam, wel aanraden)
In de regen had ik nog een momentje uitkomend S de la ferme.
Iets te fanatiek op het gas,gecontroleerd achterwiel weggebroken en opgevangen 🤗

Bekijk bijlage 1540810
Is toch een leuk baantje🥳
Was voor mij ook de eerste keer circuitfun.(derde keer )
Moest wel wennen aan die 8 sessies,weinig pauze dus.
Maar we hebben het overleeft😛
Veren zaak inderdaad, ik ben al 2x bij BRS suspension (Maastricht) geweest en zeer tevreden, dus het zal waarschijnlijk daar worden binnen enkele weken. (volgende circuit dag is zaterdag in Mettet)
Werkendam is een stuk verder voor mij.

Op de supercorsa sp's ook een serieus oeps moment gehad bij het uitkomen van de double droit in de eerste sessie.
Inderdaad 8 sessies ben ik ook niet gewoon maar de eerste drie gingen redelijk rustig door het vochtig wegdek dus ging het nog goed in de laatste sessies.
In de 7de sessie heb ik veel rare dingen gezien van mensen die duidelijk oververmoeid waren. (pitlane oprijden zonder waarschuwing, in het gras rijden op het rechte stuk, die Aprilia die zijn bocht gemist heeft,...)
 
Veren zaak inderdaad, ik ben al 2x bij BRS suspension (Maastricht) geweest en zeer tevreden, dus het zal waarschijnlijk daar worden binnen enkele weken. (volgende circuit dag is zaterdag in Mettet)
Werkendam is een stuk verder voor mij.

Op de supercorsa sp's ook een serieus oeps moment gehad bij het uitkomen van de double droit in de eerste sessie.
Inderdaad 8 sessies ben ik ook niet gewoon maar de eerste drie gingen redelijk rustig door het vochtig wegdek dus ging het nog goed in de laatste sessies.
In de 7de sessie heb ik veel rare dingen gezien van mensen die duidelijk oververmoeid waren. (pitlane oprijden zonder waarschuwing, in het gras rijden op het rechte stuk, die Aprilia die zijn bocht gemist heeft,...)

Die indruk had ik ook,zie je vaak.
Als ik moe wordt let ik erop of ikzelf niet teveel fauten ga maken,dan stop ik .
Slechte ervaring met te lang doorrijden 😏
Zolang ik me kan concentreren zit ik wel goed.

Rond de middag flink ongeluk uitkomend double droit,ik vermoed een highsider.
Moest ,volgens mij,naar het ziekenhuis.
 
Laatst bewerkt:
Die indruk had ik ook,zie je vaak.
Als ik moe wordt let ik erop of ikzelf niet teveel fauten ga maken,dan stop ik .
Slechte ervaring met te lang doorrijden 😏
Zolang ik me kan concentreren zit ik wel goed.

Rond de middag flink ongeluk uitkomend double droit,ik vermoed een highsider.
Moest ,volgens mij,naar het ziekenhuis.
Bij het uitkomen van die double droit moet je inderdaad opletten bij het optrekken. (tip:blijf zo lang mogelijk naast de motor hangen bij het uitkomen van de bocht, net geleerd van iemand)
 
Bij het uitkomen van die double droit moet je inderdaad opletten bij het optrekken. (tip:blijf zo lang mogelijk naast de motor hangen bij het uitkomen van de bocht, net geleerd van iemand)

Je moet er razendsnel gaan verzitten,en inderdaad hangen.
Ik laat hem tevens naar buiten(rchting binnen paddock) lopen.
De eerste linkerknik idem.
Je moet daar ballen hebben het gas vol open te zetten en houden 😛
 
Is het een leuk baantje? en waar is het mee te vergelijken qua voorzieningen?
ziet nogal simpel en goedkoop/slechte gefaciliteerd uit heb ik het gevoel.

beetje uitdaging daar of dan beter iets als mettet/ecuyers rijden?
 
Wel vreemd dat je in Vodafone gaat liggen, dat is juist mijn favoriete bocht omdat je daar zoveel lijnen kunt rijden zonder in de problemen te komen.
Jij had hem ff voor moeten rijden die sessie. ;) :+

Maar ik ben blij dat je dat zegt, hij was voor mij ook niet vreemd. En veel andere lijnen inderdaad.
Maar domweg net te vroeg en vol op het gas is nooit goed als je de bocht ook nog eens afkort. ;)
Wilde hem met de kortere 'stangetjes' onder de stepjes extra aanvallen.

Ik had vorige week ook een verdubbeling van mijn medicatie.
Daar ben ik gelijk mee gestopt. De concentratie was in een andere dimensie.
Voor het rijden drukte ik de oordoppen al te diep in mijn oren en ook gedurende de dag gewoon scheef, had mijn helm met mijn oor dubbelgevouwen op zonder het te merken (nu nog gekneusd) reed gewoon naar huis met pijn waar ik geen aandacht voor had, en ben mijn horloge kwijtgeraakt op de paddock (Casio sporthorloge).
 
Is het een leuk baantje? en waar is het mee te vergelijken qua voorzieningen?
ziet nogal simpel en goedkoop/slechte gefaciliteerd uit heb ik het gevoel.

beetje uitdaging daar of dan beter iets als mettet/ecuyers rijden?
Ik vind het een interessante baan, voorziening zijn niet geweldig maar ok. (toiletten aanwezig en stroom en een snack over de middag beschikbaar, ijsjes en drank ook)
Het kwaliteit van het asfalt is beter dan Ecuyers, gelijkaardig aan Mettet.
Het is niet zo heel technisch maar wel een leuk uitzicht en bochten van 50 tot meer dan 200 per uur.
De layout lijkt simpeler op papier dan in het echt.
 
Ik vind het een interessante baan, voorziening zijn niet geweldig maar ok. (toiletten aanwezig en stroom en een snack over de middag beschikbaar, ijsjes en drank ook)
Het kwaliteit van het asfalt is beter dan Ecuyers, gelijkaardig aan Mettet.
Het is niet zo heel technisch maar wel een leuk uitzicht en bochten van 50 tot meer dan 200 per uur.

Klink als een baantje om eens aan te doen als ik in de buurt ben.
al wel een zitten twijfelen maar klinkt an zich wel goed zo.
geen douches aanwezig??
 
Nee, kogeltje is bij mij vd camera of GPS laptimer. Maar heb de camera gekocht drie jaar terug en nog nooit gebruikt. :+

Ik zat net wat foto`s terug te kijken, advies om een ergens een training te boeken, bijvoorbeeld een prive training waarmee ze ook kijken naar je houding.
je hoeft er niet op te zitten ala maraquez maar als je relatief recht op je motor blijft zitten schuin je je motor steeds meer en meer af.
hierdoor ga je meer en meer op de randen van je banden rijden waardoor het rubber wat op het asfalt zit gewoon minder grip heeft.

bij racecracks Bij @Fast Forward of MSL geven ze zulke trainingen wel, daarbij is het soms wel goed om kritisch naar je rijstijl en rijlijnen te laten kijken hier kan je veel van leren waardoor je veilig sneller kan rijden.
 
Ik vind het een interessante baan, voorziening zijn niet geweldig maar ok. (toiletten aanwezig en stroom en een snack over de middag beschikbaar, ijsjes en drank ook)
Het kwaliteit van het asfalt is beter dan Ecuyers, gelijkaardig aan Mettet.
Het is niet zo heel technisch maar wel een leuk uitzicht en bochten van 50 tot meer dan 200 per uur.
De layout lijkt simpeler op papier dan in het echt.

Helemaal eensch 👍
Je moet er nog aardig werken,om de gang er in te houden
 
Ik zat net wat foto`s terug te kijken, advies om een ergens een training te boeken, bijvoorbeeld een prive training waarmee ze ook kijken naar je houding.
je hoeft er niet op te zitten ala maraquez maar als je relatief recht op je motor blijft zitten schuin je je motor steeds meer en meer af.
hierdoor ga je meer en meer op de randen van je banden rijden waardoor het rubber wat op het asfalt zit gewoon minder grip heeft.

bij racecracks Bij @Fast Forward of MSL geven ze zulke trainingen wel, daarbij is het soms wel goed om kritisch naar je rijstijl en rijlijnen te laten kijken hier kan je veel van leren waardoor je veilig sneller kan rijden.
Ja, ben ik mij van bewust. Thanks. ;)
Ik had e.a. van de rijstijl aangepast voor de tweede sessie. Beetje aan de motor en meer buitenboord van mijzelf. :Y
Had daarvoor speciaal Peter benaderd van RSZ na de eerste sessie. Die had het even voorgedaan.

Ik zat direct met de hoofd buiten in de ruimte naast de kuipruit en schouder die kant mee.
Duurde helaas maar één rondje en een bocht of zes. :P

Maar heel lenig ben ik ook niet meer met een luxatie van mijn linkerschouder en de rechterheup. ;)

Bij MSL rijd ik sinds het vorige circuitdagje in groep vier.
Barry Veneman zei ooit dat 1 bil buitenboord genoeg was.
Ik hoorde gisteren dat Jonathan Rea met zijn ridercoach aan de elbow down heeft gewerkt de afgelopen week.

Mijn nieuwe pak die aanstaande week binnenkomt heeft die er ook op zitten, verwisselbare elbow sliders met klittenband. :+
 
Laatst bewerkt:
@ Roy, je buitenschouder commit je al goed, alleen binnenste schouder nog niet. Zo te zien met name in rechterbochten. Ik had/heb hier ook last van, ook met name rechts omdat daar je gas/rem zit. Wat bij mij helpt is mijn handen en armen losser houden, en mijn handpositie iets verplaatsen /open draaien (je pols richting einde bar-end) en bewust mijn binnenste schouder en elleboog naar voren langs de motor de bocht in laat vallen.
 
Na de Rosso Corsa2. De Rosso2 is de oude versie van Rosso3, een sportieve toerband.

Mijn advies, jullie mogen er ook om lachen want ik rij zelf niet op circuits:

-Gebruik minstens Supercorsa SP, dat is overigens ook nog gewoon een straatband.
De Pirelli Diablo Rosso 3 is inderdaad een andere band dan de Rosso Corsa 2 die het in bandentesten op het circuit enorm goed doet.
Rosso 2 is weer wat anders. :Y

Pirelli maakt het niet makkelijk met al die namen. O-)
In de test noemen ze de Rosso Corsa straatwaardige Hypersportbanden die op het circuit tot het gaatje gaan.

Knipsel.JPG

Ik had gewoon beter moeten rijden, de crash lag niet aan de band.
Al kan het altijd beter, voor volgend jaar zou ik wellicht toch iets moeten veranderen. :)
-Zelf zou ik overigens helemaal geen slijtnokken gebruiken. Als je laars aan de grond komt moet je je voet anders op het pedaal zetten. Het is ook handiger om je elleboog te gebruiken dan je voet bij het aftasten van de maximale hellingshoek, hierbij neem je dan tevens automatisch de 'bocht in' houding aan.
Mijn laars komt nooit aan de grond, maar dit was de verklaring voor de langere slijtnokken die de vorige eigenaar blijkbaar had gemonteerd.
De monteurs hadden dat nog nooit gezien. 8)7
Maar vanaf de kortere versie lag ik er wel af. :+

Dat van die ellebogen wil ik wel leren.
Al hadden ze het vroeger in de GP's ook niet nodig. _O-
 
@ Roy, je buitenschouder commit je al goed, alleen binnenste schouder nog niet. Zo te zien met name in rechterbochten. Ik had/heb hier ook last van, ook met name rechts omdat daar je gas/rem zit. Wat bij mij helpt is mijn handen en armen losser houden, en mijn handpositie iets verplaatsen /open draaien (je pols richting einde bar-end) en bewust mijn binnenste schouder en elleboog naar voren langs de motor de bocht in laat vallen.

Ik heb er geen last van hoor. Rij prima tijden en niet om niets aan te willen nemen. Mijn mening is eigenlijk dat je snel rijd op een manier die jezelf prettig vind en niet op wat goed is volgens/voor de GP mannen. Dat gezegd, kaarsrecht erop zitten zal natuurlijk niet de beste optie zijn ;)

Bij mij is het dat ik gewoon mijn bovenlichaam bewuster de bocht in moet gooien en daarbij meer naar voren zou moeten zitten zodat dat ook kan.

Maar is allemaal zo'n mooi gevalletje "ik weet wat ik moet, alleen ik doe het niet" _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan