Het circuit op met .... Algemeen Circuitdagtopic

Ah ok dank je :t
Wist je trouwens dat er helemaal niemand op post stond bij de Vodafone bocht?
Ik heb tien minuten moeten wachten voordat de sessie stilgelegd werd.
Net een mail naar de organisatie verzonden, want zonder Ad Kievit hadden ze niets geweten. Hij heeft voor mij gebeld.
Je zou maar je nek breken of gereanimeerd moeten worden. 8)7

Ondertussen wat foto's binnen, die wil ik in dit kader nog even delen (dat het voor mijzelf meevalt).
De eerste sessie rustig begonnen.

20ZA2-3488-055.jpg


Hoewel ik daar al overal op de grens zat..

De eerste sessie gehad, zes bochten de stepjes en knie aan de grond.
Moet om de problemen heen rijden. Net al bij de bandenboer gevraagd waar de vering expert staat. Geen idee. :)

IMG20200831095214.jpg

De tweede sessie zijn er kortere slijtnokken onder de stepjes gekomen.
En had ik mijn houding veel meer naar buiten gebracht. Maar al in de tweede ronde total down. O-)

De vierde sessie was ik weer terug, de vijfde ging helaas niet door.
Maar de vierde sessie zag er gelukkig nog redelijk uit, wilde er niet teveel buiten hangen.
Ook onder de 2.00 met een stijve nek, schouders, gekneusd oor en uitgevallen onderbeen links. :+

20ZA2-4957-158.jpg
 
Wist je trouwens dat er helemaal niemand op post stond bij de Vodafone bocht?
Ik heb tien minuten moeten wachten voordat de sessie stilgelegd werd.
Net een mail naar de organisatie verzonden, want zonder Ad Kievit hadden ze niets geweten. Hij heeft voor mij gebeld.
Je zou maar je nek breken of gereanimeerd moeten worden. 8)7

Ondertussen wat foto's binnen, die wil ik in dit kader nog even delen (dat het voor mijzelf meevalt).
De eerste sessie rustig begonnen.

Bekijk bijlage 1539935

Hoewel ik daar al overal op de grens zat..



De tweede sessie zijn er kortere slijtnokken onder de stepjes gekomen.
En had ik mijn houding veel meer naar buiten gebracht. Maar al in de tweede ronde total down. O-)

De vierde sessie was ik weer terug, de vijfde ging helaas niet door.
Maar de vierde sessie zag er gelukkig nog redelijk uit, wilde er niet teveel buiten hangen.
Ook onder de 2.00 met een stijve nek, schouders, gekneusd oor en uitgevallen onderbeen links. :+

Bekijk bijlage 1539934

Dat is dan een fout van Zandvoort, die zorgen voor baco’s. Maar dat is wel erg slecht dan.

Was je de vorige keer niet ook gevallen? Slecht voor je gemiddelde. Wel mooi dat je iig nog kon rijden.
 
Dat is dan een fout van Zandvoort, die zorgen voor baco’s. Maar dat is wel erg slecht dan.

Was je de vorige keer niet ook gevallen? Slecht voor je gemiddelde. Wel mooi dat je iig nog kon rijden.
Nee, dit was de eerste keer sinds 2006 toen ik voor het eerst met circuitrijden begon.

Ik ben wel op de openbare weg aangereden in 2018, een kettingbotsing met een auto van rechtsachter met mijn arm tussen de auto en de motor.
Daarbij mijn ellepijp en spaakbeen versplinterd en een hersenbeschadiging opgelopen.
De medicatie heeft maandag niet geholpen. Integendeel. Besloten die af te bouwen. :)

Racecontrol ken ik van een dag vlaggen op Zandvoort eerder dit jaar.
Ik zal het wel horen, maar moest e.a. wel even melden. Dat ze er op letten voortaan. :X

En kon nog rijden, maar vraag niet hoe (mafkees gevalletje). :+ :t
 
Dat is dan een fout van Zandvoort, die zorgen voor baco’s. Maar dat is wel erg slecht dan.
Dit is de mail die ik om 11.58 heb verzonden..

Beste ..,

Ik ben afgelopen maandag in de Vodafonebocht onderuit gegaan in de tweede sessie en tweede ronde van vrijrijden groep twee.
Er stond daar helemaal niemand op de baanpost, en ook voor de bocht was de baanpost onbezet.
Via Ad Kievit hoorde ik dat er wel iemand in de auto zat voor de bocht, maar die kon de bocht half -en uit helemaal niet zien.
De fotograaf heeft jullie gebeld en pas na tien minuten is de sessie stilgelegd.
Gelukkig had ik geen acute hulp nodig, maar het had heel wat slechter kunnen aflopen.
Na 13 minuten werd ik van de baan gehaald, de rit in de auto was ook niet ideaal.
Ik moest mijn motorfiets achterin overeind houden, maar had pijn in mijn schouders en nek, en mijn linkeronderbeen was en is geblesseerd.
Hierna moest ik mij melden bij de dokter bij het bekende tunneltje. Wat als die een gebroken nek had geconstateerd?
Ik heb tussen het vallen en van de baan komen best wat moeten doorstaan aan belasting. :)
Maar waar ik eigenlijk voor wil pleiten is dat er dus altijd iemand bij die baanpost moet staan.

Met vriendelijke groet,
 
Ja ik zie nu dat de crash die ik zag deze crash was.

Maarre, ik zie dat je met 1:58 tevreden was en met 1:50 blij... op welke banden was je dat van plan?
Op wegbanden vind ik dat enthousiast?

Maar post wel bezet alleen kerel stond niet op zijn plek dus. Lekker handig! Viel gelukkig mee maar je zal er echt hulp nodig hebben...
 
Ja ik zie nu dat de crash die ik zag deze crash was.

Maarre, ik zie dat je met 1:58 tevreden was en met 1:50 blij... op welke banden was je dat van plan?
Op wegbanden vind ik dat enthousiast?

Maar post wel bezet alleen kerel stond niet op zijn plek dus. Lekker handig! Viel gelukkig mee maar je zal er echt hulp nodig hebben...
Ik was niet met 1.58 tevreden als einde dag, maar wel om mee te starten de eerste sessie waarbij ik dus tegen veringsproblemen aanliep. :)
Er was wel iemand voor de bocht, maar die stond niet op post maar in de auto.

De vorige circuitdag viel de laatste sessie bij MSL uit, en de andere sessie was er een oliespoor vanaf de Vodafone tot aan de Audi-S.
Die ene sessie reed ik toen constant en laag in de 1.57 zonder te pushen, en met constant spiegelen naar andere deelnemers.
Nu wilde ik een stapje extra doen zonder spiegels uitgeklapt/op de motor en met een betere setup van de vering en rijder. :)
 
Spiegelen? Voor je kijken en lijnen rijden 😂 wat er achter je gebeurt “boeit niet” ;)

Maar goed, op wegbanden lijkt 1:50 me een enthousiast streven?
Ik vond het wel vermakelijk de vorige circuitdag.
Er zat een naked biker achter me en dat zag er echt uit als een slangenmens.
Daar was ik zeer van aan het genieten hoe die in het oneindige aan het kneedownen was.
En dan check ik of iemand dichterbij komt en laat ze dan voorbij.
In dit geval was die ineens weg achter mij, misschien een half rondje niet gekeken en van weggereden.

Zelf vind ik het inschatten van de snelheid ook lastig.
Het gaat voor mij allemaal niet zo snel, maar als ik zie wat er dan om mij heen rijdt en hoe super dat eruit ziet.
Ook rijders voor me die ineens opduiken en helemaal schuin door de bocht gaan. :9
En dan haal ik ze in. :?

Dus nu zonder spiegels hoopte ik met de allersnelsten mee te kunnen. Meer focus en niet meer spiegelen. :Y

Heb ondertussen van Ad foto's gekregen die niet op de site stonden.
Was benieuwd of ik daar meer uit kon herleiden, maar de slipper zelf staat er niet op. :)
 

Bijlagen

  • 20ZA2-3986.jpg
    20ZA2-3986.jpg
    130,3 KB · Weergaven: 15
  • 20ZA2-3987.jpg
    20ZA2-3987.jpg
    172,7 KB · Weergaven: 15
  • 20ZA2-3990.jpg
    20ZA2-3990.jpg
    190,5 KB · Weergaven: 13
  • 20ZA2-3989.jpg
    20ZA2-3989.jpg
    215 KB · Weergaven: 14
  • 20ZA2-3988.jpg
    20ZA2-3988.jpg
    204,9 KB · Weergaven: 18
  • 20ZA2-3991.jpg
    20ZA2-3991.jpg
    150,5 KB · Weergaven: 16
Ik vond het wel vermakelijk de vorige circuitdag.
Er zat een naked biker achter me en dat zag er echt uit als een slangenmens.
Daar was ik zeer van aan het genieten hoe die in het oneindige aan het kneedownen was.
En dan check ik of iemand dichterbij komt en laat ze dan voorbij.
In dit geval was die ineens weg achter mij, misschien een half rondje niet gekeken en van weggereden.

Zelf vind ik het inschatten van de snelheid ook lastig.
Het gaat voor mij allemaal niet zo snel, maar als ik zie wat er dan om mij heen rijdt en hoe super dat eruit ziet.
Ook rijders voor me die ineens opduiken en helemaal schuin door de bocht gaan. :9
En dan haal ik ze in. :?

Dus nu zonder spiegels hoopte ik met de allersnelsten mee te kunnen. Meer focus en niet meer spiegelen. :Y

Heb ondertussen van Ad foto's gekregen die niet op de site stonden.
Was benieuwd of ik daar meer uit kon herleiden, maar de slipper zelf staat er niet op. :)

Als je crasht het beste voor de fotograaf!

Maar serieus, geen spiegels, niet kijken, ook niet je kmh checken ofzo, voor je is het enige dat boeit. Je hoeft niemand voorbij te laten, op circuit wil je de zekerheid dat iemand een bepaalde lijn rijd en daar past een snellere rijder zich op aan.
Trouwens gek dat die organisatie niets zei van je spiegels?

Hellingshoek staat niet synoniem voor snelle rondes. Ik vind mezelf ook niet zo plat gaan maar reed wel een 1:47.

En denk eraan dat 1:58 al niet langzaam is, dan rij je er wss niet “zomaar even” 8sec vanaf.



Bovenstaand is mijn mening/gedachte, geen keihard feit.
 
Als je crasht het beste voor de fotograaf!

Maar serieus, geen spiegels, niet kijken, ook niet je kmh checken ofzo, voor je is het enige dat boeit. Je hoeft niemand voorbij te laten, op circuit wil je de zekerheid dat iemand een bepaalde lijn rijd en daar past een snellere rijder zich op aan.
Trouwens gek dat die organisatie niets zei van je spiegels?

Hellingshoek staat niet synoniem voor snelle rondes. Ik vind mezelf ook niet zo plat gaan maar reed wel een 1:47.

En denk eraan dat 1:58 al niet langzaam is, dan rij je er wss niet “zomaar even” 8sec vanaf.

Bovenstaand is mijn mening/gedachte, geen keihard feit.
Deze foto's had Ad netjes achtergehouden.
Maar ik heb ze dus inderdaad opgevraagd omdat ik hoopte de situatie beter te kunnen bekijken.

Ik ben die dag drie uur weggeweest, het is alleen naar huis al een uur en een kwartier rijden.
Thuis pak en helm omgewisseld, onderweg de bandenspanning voor en achter een halve bar hoger gezet.
(Die klopte namelijk voor geen meter)
En toen ene sessie gereden, constant onder de 2.00.
En daarbij reed ik gewoon heel voorzichtig, dacht dat er nog een sessie kwam, maar die was blijkbaar geschrapt.
Dus als ik een keer niet ga spiegelen en er wel voor ga zitten.. dan lig ik dus op mijn muil. :+
(Bij MSL hoefde ik helemaal niets af te plakken, koplamp en dus spiegels ook niet)

Maar zonder enige moeite rijden.. dan moet er met wat meer inzet en techniek nog wel het nodige te halen zijn. ;)
 
Deze foto's had Ad netjes achtergehouden.
Maar ik heb ze opgevraagd omdat ik hoopte de situatie beter te kunnen bekijken.

Ik ben die dag drie uur weggeweest, het is alleen naar huis al een uur en een kwartier rijden.
Thuis pak en helm omgewisseld, onderweg de bandenspanning voor en achter een halve bar hoger gezet.
(Die klopte namelijk voor geen meter)
En toen ene sessie gereden, constant onder de 2.00.
En daarbij reed ik gewoon heel voorzichtig, dacht dat er nog een sessie kwam, maar die was blijkbaar geschrapt.
Dus als ik een keer niet ga spiegelen en er wel voor ga zitten.. dan lig ik dus op mijn muil. :+

Maar zonder enige moeite rijden.. dan moet er met wat meer inzet en techniek nog wel het nodige te halen zijn. ;)

Tenzij die 58ers al op de grens van je banden is. Maar pushen = grenzen opzoeken = hoger risico de grindbak diepte te meten.

Ik kan echter niet bepalen hoe je rijd/wat er gebeurde dus dat is gissen maar wegbanden gaan ooit het opgeven. Daarom zijn het wegbanden.
Als ik jou was zou ik persoonlijk een 2e set velgen (of circuitfiets) met circuitbanden aanschaffen omdat je duidelijk harder wil en wellicht kan.
 
Daarover zijn de meningen verdeeld Roy ;)
Maar balen van zo'n gave straatmotor of valt het mee?

Daarom staat er dan ook “boeit niet” tussen aanhalingstekens ;)
Maar als je druk wil zijn met wat er achter je gebeurt moet je instructeur worden. Je kan toch niet alles zien dus hou je gewoon bezig met je lijnen. En als iemand sneller is, zet hij hem ernaast, rem ik ff wat langer en volg hem wel. Met wat geluk kan ik nog wat afkijken!
 
Tenzij die 58ers al op de grens van je banden is. Maar pushen = grenzen opzoeken = hoger risico de grindbak diepte te meten.

Ik kan echter niet bepalen hoe je rijd/wat er gebeurde dus dat is gissen maar wegbanden gaan ooit het opgeven. Daarom zijn het wegbanden.
Als ik jou was zou ik persoonlijk een 2e set velgen (of circuitfiets) met circuitbanden aanschaffen omdat je duidelijk harder wil en wellicht kan.
Je goede bedoelingen worden gewaardeerd hoor. :t

Ik heb de afgelopen jaren steeds maar één circuitdagje per jaar gedaan en wat middagritjes met de MAC Zandvoort.
En kom altijd op de motor, heb een auto op LPG met trekhaak, maar geen plek voor een aanhanger. En vind autorijden ook saai. :+

Volgend jaar zien we wel.
Zat ook eerder aan bandenwarmers te denken voordat ik bij MSL in groep vier zou starten.
Daar heb ik drie weken geleden alsnog gereden na de tweede sessie. Was op dat moment daar de snelste in groep drie. Spelenderwijs. :)
 
Laatst bewerkt:
Je goede bedoelingen worden gewaardeerd hoor. :t

Ik heb de afgelopen jaren steeds maar één circuitdagje per jaar gedaan en wat middagritjes met de MAC Zandvoort.
En kom altijd op de motor, heb een auto op LPG met trekhaak, maar geen plek voor een aanhanger. En vind autorijden ook saai. :+

Volgend jaar zien we wel.
Zat ook eerder aan bandenwarmers te denken voordat ik bij MSL in groep vier zou starten.
Daar heb ik drie weken geleden alsnog gereden na de tweede sessie. Was op dat moment daar de snelste. Spelenderwijs. :)
Setje supercorsa kan ook op de weg! Thuis wisselen, er heen...

Ieder zijn manier natuurlijk maar zou jammer zijn als je straks vaker crasht doordat je banden je niet volgen.

Nu eerst maar opknappen en door!
 
Daarom staat er dan ook “boeit niet” tussen aanhalingstekens ;)
Maar als je druk wil zijn met wat er achter je gebeurt moet je instructeur worden. Je kan toch niet alles zien dus hou je gewoon bezig met je lijnen. En als iemand sneller is, zet hij hem ernaast, rem ik ff wat langer en volg hem wel. Met wat geluk kan ik nog wat afkijken!
Hap! ;)
De gevaarlijkste momenten heb ik meegemaakt als iemand goedbedoeld aan de kant wilde gaan, dus je hebt helemaal gelijk!
 
Hap! ;)
De gevaarlijkste momenten heb ik meegemaakt als iemand goedbedoeld aan de kant wilde gaan, dus je hebt helemaal gelijk!
Lijn rechtuit vasthouden en later insturen is mijn methode.
Geen paniek. Even checken voor het insturen.. ja het kan. :t :]

Ben meer van het idee dat ik veilig op de baan ben en iemand mij niet torpedeert.
Dat is maandag helaas gebeurd bij een derde die twee ribben en zijn schouder heeft gebroken. :)
 
Daarover zijn de meningen verdeeld Roy ;)
Maar balen van zo'n gave straatmotor of valt het mee?
In ieder geval de topkuip, zitje, motorblok (optisch zware schade).
Heb het verder nog niet goed onder ogen gezien.
Volgende week kijk ik wel een keer van dichtbij. :')
 
Wist je trouwens dat er helemaal niemand op post stond bij de Vodafone bocht?
Ik heb tien minuten moeten wachten voordat de sessie stilgelegd werd.
Net een mail naar de organisatie verzonden, want zonder Ad Kievit hadden ze niets geweten. Hij heeft voor mij gebeld.
Je zou maar je nek breken of gereanimeerd moeten worden. 8)7

Ondertussen wat foto's binnen, die wil ik in dit kader nog even delen (dat het voor mijzelf meevalt).
De eerste sessie rustig begonnen.

Bekijk bijlage 1539935

Hoewel ik daar al overal op de grens zat..



De tweede sessie zijn er kortere slijtnokken onder de stepjes gekomen.
En had ik mijn houding veel meer naar buiten gebracht. Maar al in de tweede ronde total down. O-)

De vierde sessie was ik weer terug, de vijfde ging helaas niet door.
Maar de vierde sessie zag er gelukkig nog redelijk uit, wilde er niet teveel buiten hangen.
Ook onder de 2.00 met een stijve nek, schouders, gekneusd oor en uitgevallen onderbeen links. :+

Bekijk bijlage 1539934
OMG dat meen je niet! Jeetje wat slecht zeg! Wat je zegt, je had er maar eerste hulp nodig gehad...
Ik heb dat trouwens niet meegekregen en misschien maar beter ook anders had ik me daar veelste druk om gemaakt 😇
Heb je zelf een idee waardoor je gecrash bent?

Dit is een advies hè wat ik je nu ga zeggen want ik snap je drive als geen ander maar voor een volgende keer is het met de blessures die je eraan over had gehouden is het misschien wijzer om de dag verder te skippen. Je lichaam heeft al een klap gehad die dag en wat ik begrijp heb je in het verleden zo een heftig ongeluk gehad waar je nog steeds medicatie voor gebruikt dan is die impact nóg groter. Je hebt toch spanning in je lichaam na een crash waardoor je juist ongewilde situaties in de volgende sessie kunt krijgen. En hoe krijg je je motor dan thuis.
Iedereen gaat er natuurlijk anders mee om maar ik wil dit met je delen uit eigen ervaring.
Ik heb nu de motor dan ook achterop een (gehuurde) aanhanger staan als ik naar het circuit ga zo kan ik meer spullen meenemen, ontspannen in de auto terugrijden en als het fout gaat dan kan ik de motor iig weer mee nemen of in het ergste geval iemand anders in mijn auto. Het geeft ook rust dat dat geregeld is.

Net als jij rij ik ook met mijn straatmotor en haal eraf wat ik niet nodig heb en de rest plak ik af. Ik heb ook eens met een organisatie gereden waarbij ik dit alles niet hoefde te doen waardoor ik dan toch de spiegels ging gebruiken. Het geeft mij rust dat ik me alleen hoef te concentreren op wat er voor me gebeurd. En stiekem vind ik mijn motor ook mooier zonder 😊🤣🤣
 
Tenzij die 58ers al op de grens van je banden is. Maar pushen = grenzen opzoeken = hoger risico de grindbak diepte te meten.

Ik kan echter niet bepalen hoe je rijd/wat er gebeurde dus dat is gissen maar wegbanden gaan ooit het opgeven. Daarom zijn het wegbanden.
Als ik jou was zou ik persoonlijk een 2e set velgen (of circuitfiets) met circuitbanden aanschaffen omdat je duidelijk harder wil en wellicht kan.
Ik gaf gewoon net iets te vroeg en te veel gas in de bocht.
Na de eerste sessie waren de slijtnokken onder de voetsteunen bij de BMW servicebus vervangen voor een normaal model i.p.v. iets langer.
Wilde al iedere keer harder door de Vodafone bocht dan ik kon omdat de straal te ruim werd en ik alles aan de grond reed.
Heb er exact één volle ronde mee gereden, en een paar bochten de tweede sessie. :+

(En ga er ook nog wat meer naast hangen in de toekomst..)

Eigenlijk rij ik met de S1000RR alleen naar Zandvoort, en volgend jaar een keer naar Assen.
Voor op de openbare weg is er een GS en HP2.
Na de Rosso 2 komt dus de Supercorsa?
 
En hoe ging het 🤔
Leuk je ontmoet te hebben.
Ik heb me goed vermaakt🤗,alleen het is een enorme lange reis,voor mij (340 kilometer)
Veel beter dan verwacht, de timing van circuitfun werkte sinds vandaag en het resultaat is : 1.01.859.
De motor heeft enkele minpunten, vering vooraan te slap (veerweg was volledig gebruikt tijdens de eerste sessie in de regen....), bij gas los en gas geven schokt de motor heel erg in lage toeren. (vooral bij de 2 trage bochten)

Leuk je ontmoet te hebben, ik heb nogal weinig tijd gehad omdat ik ook nogal gesleuteld heb om het probleem te proberen op te lossen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan