Het circuit op met .... Algemeen Circuitdagtopic

Altijd k*t als groepen slecht verdeeld zijn.

Open pitlane is in principe top maar moet regen rijden idd wel je ding zijn.

As maandag met RSZ naar CPZ, benieuwd of we het droog houden, hoop het wel, wil graag de 50 komen 🤞🏻
Ik ben er ook.. zwembroek mee voor de zekerheid. O-)
 
Gisteren mijn 2e circuit dag gehad van dit jaar (3e dag ooit in mijn nog prille carriere :)) op het TT circuit van Assen.
Het was behoorlijk nat, met af en toe wat drogere perioden. Ik zat in groep niveau 2, had gelukkig wel regenbanden, maar nog nooit in de regen gereden.
We hebben alle sessies volledig kunnen rijden, echt super om te ervaren wat er mogelijk is op regenbanden. Uiteindelijk mochten we nog een paar rondjes vrij rijden en toen ben ik in natte omstandigheden uiteindelijk tot een 2.22 gekomen, waar ik zelf voor nu dik tevreden mee ben. Door de wisselende omstandigheden de hele dag vond ik het met name lastig om te werken aan de rempunten, heel vaak gemerkt voor een bocht dat ik best wat later had kunnen remmen. Maar weet nu in elk geval waar nog te verbeteren valt.
Ondanks het slechte weer toch wel weer echt een top dag gehad.
 
Gisteren mijn 2e circuit dag gehad van dit jaar (3e dag ooit in mijn nog prille carriere :)) op het TT circuit van Assen.
Het was behoorlijk nat, met af en toe wat drogere perioden. Ik zat in groep niveau 2, had gelukkig wel regenbanden, maar nog nooit in de regen gereden.
We hebben alle sessies volledig kunnen rijden, echt super om te ervaren wat er mogelijk is op regenbanden. Uiteindelijk mochten we nog een paar rondjes vrij rijden en toen ben ik in natte omstandigheden uiteindelijk tot een 2.22 gekomen, waar ik zelf voor nu dik tevreden mee ben. Door de wisselende omstandigheden de hele dag vond ik het met name lastig om te werken aan de rempunten, heel vaak gemerkt voor een bocht dat ik best wat later had kunnen remmen. Maar weet nu in elk geval waar nog te verbeteren valt.
Ondanks het slechte weer toch wel weer echt een top dag gehad.
Rechtuit remmend kan echt bijna net zo hard als normaal. Maar is al een nette tijd voor een eerste keer!

Ik heb je oude fiets al bewonderd de vorige keer. Bij de huidige eigenaar. ;)

Haha ja klopt, Green Gooner heeft mijn oude L1 gekocht.
 
Na woensdag zeiknat te zijn geregend op Assen overweeg ik om een regen overal aan te schaffen. Bij voorkeur iets wat over de laarzen heen kan vallen i.p.v. er in om dan hopelijk iets minder soppige voeten te krijgen.
Iemand tips voor een goede race regen overal?
 
Gewoon een flinke overmaat halen bij de action.

Alleen een broek zou al vodoen,dusch?

Hou er rekening mee dat "de feeling"met een regenbroek wat anders is
 
Gewoon een flinke overmaat halen bij de action.

Alleen een broek zou al vodoen,dusch?

Hou er rekening mee dat "de feeling"met een regenbroek wat anders is
Weet niet of de uitsparingen voor de kneepads een must is. Al komen die er dan vanzelf wel in ;)
 
Ik had vroeger een perfect regen(race)jasje via raceshop.nl, helaas op mijn oude werk laten liggen.
En na 14 jaar kan ik die vast niet meer ophalen. _O-

Leek op deze:

Ze verkopen mijn merk/model inmiddels helaas niet meer, en het alternatief vind ik best prijzig.
Hetzelfde ding verkopen ze ook als broek.. nog een keer die prijs. :X

Diverse regenjasjes uit China laten komen, wegens een voorkeur voor transparant of een lichte en transparante signaalkleur.
Het moet er wel een beetje sportief uit blijven zien.
Maar de mouwen van de leren raceoverall passen er niet doorheen.

En als broek heb ik een strak zittende overtrek die je inmiddels ook nergens meer kan kopen.

Verder vermijd ik de regen liever, maar met het boeken van een circuitdag kom ik vast nog wel bedrogen uit. :+
 
Ik had vroeger een perfect regen(race)jasje via raceshop.nl, helaas op mijn oude werk laten liggen.
En na 14 jaar kan ik die vast niet meer ophalen. _O-

Leek op deze:

Ze verkopen mijn merk/model inmiddels helaas niet meer, en het alternatief vind ik best prijzig.
Hetzelfde ding verkopen ze ook als broek.. nog een keer die prijs. :X

Diverse regenjasjes uit China laten komen, wegens een voorkeur voor transparant of een lichte en transparante signaalkleur.
Het moet er wel een beetje sportief uit blijven zien.
Maar de mouwen van de leren raceoverall passen er niet doorheen.

En als broek heb ik een strak zittende overtrek die je inmiddels ook nergens meer kan kopen.

Verder vermijd ik de regen liever, maar met het boeken van een circuitdag kom ik vast nog wel bedrogen uit. :+

Ik had ook zo'n soort regenjas, zoiets als dit:
Heeft mijn bovenlijf redelijk goed droog gehouden, maar volgens mij is deze meer voor de motorcross bedoeld. Na de 5e sessie was 'ie aan flarden...
 
Ik had ook zo'n soort regenjas, zoiets als dit:
Heeft mijn bovenlijf redelijk goed droog gehouden, maar volgens mij is deze meer voor de motorcross bedoeld. Na de 5e sessie was 'ie aan flarden...

Je zocht toch vooral iets om je voeten droog te houden?
 
Ik had vroeger een perfect regen(race)jasje via raceshop.nl, helaas op mijn oude werk laten liggen.
En na 14 jaar kan ik die vast niet meer ophalen. _O-

Leek op deze:

Ze verkopen mijn merk/model inmiddels helaas niet meer, en het alternatief vind ik best prijzig.
Hetzelfde ding verkopen ze ook als broek.. nog een keer die prijs. :X

Diverse regenjasjes uit China laten komen, wegens een voorkeur voor transparant of een lichte en transparante signaalkleur.
Het moet er wel een beetje sportief uit blijven zien.
Maar de mouwen van de leren raceoverall passen er niet doorheen.

En als broek heb ik een strak zittende overtrek die je inmiddels ook nergens meer kan kopen.

Verder vermijd ik de regen liever, maar met het boeken van een circuitdag kom ik vast nog wel bedrogen uit. :+

ja ,zeker in de regen😜

ik trek gewoon zo'n action broek aan en gum er de gaten in.🤗
Ieder jaar,eventueel,een nieuwe
 
Na woensdag zeiknat te zijn geregend op Assen overweeg ik om een regen overal aan te schaffen. Bij voorkeur iets wat over de laarzen heen kan vallen i.p.v. er in om dan hopelijk iets minder soppige voeten te krijgen.
Iemand tips voor een goede race regen overal?
Termaat (en meerdere) hebben regen race overals. Strak, een bitch om in te komen maar je blijft een stuk droger.
Echter wil je je laarzen droog houden moet je echt waterdichte laarzen of overschoenen hebben. Ik neem het voor lief net als natte handen.

Gewoon een flinke overmaat halen bij de action.

Alleen een broek zou al vodoen,dusch?

Hou er rekening mee dat "de feeling"met een regenbroek wat anders is

Die losse fladder dingen vind ik op de weg al ontzettend storend, laat staan op circuit.

Het echie is duur en zo’n 5x te gebruiken maar rijd wel prettiger.
 
Termaat (en meerdere) hebben regen race overals. Strak, een bitch om in te komen maar je blijft een stuk droger.
Echter wil je je laarzen droog houden moet je echt waterdichte laarzen of overschoenen hebben. Ik neem het voor lief net als natte handen.



Die losse fladder dingen vind ik op de weg al ontzettend storend, laat staan op circuit.

Het echie is duur en zo’n 5x te gebruiken maar rijd wel prettiger.

Ik vind ze allemaal ruk.
Het moet flink regenen,wil ik er uberhaupt 1 aantrekken.
Da's dus,gelukkig,zelden,dus vind ik het geldverspilling een dure te kopen.
Verder heb ik.ook,waterdichte laarzen
 
Je zocht toch vooral iets om je voeten droog te houden?
Ja, voor het boven lichaam heb ik dus ervaren dat dat goed droog te houden is met zo'n jasje. Die ik had zat redelijk strak om het pak en ik vond 'm niet echt storend tijdens het rijden. Mijn maatje had er ook een bij en die had 'm de 1e paar sessies niet aan gedaan, maar zijn boven lichaam was dus wel behoorlijk nat geworden.
Maar goed, m'n jasje is nu aan flarden en als ik dan toch wat ga aanschaffen kan ik net zo goed kijken of er iets te vinden is waarmee je meer droog kunt houden.
4 setjes extra sokken meenemen kan ook natuurlijk, maar zo'n laars is dan toch nat van binnen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan