Het circuit op met .... Algemeen Circuitdagtopic

Op zolder zijn ze volgens mij een beetje van de pot gerukt 🤨
Eerst aanschuiven in de file om bij de hoofdingang te legitimeren.
Daarna heel de riedel inschrijven/transponder/schriftelijke briefing.
Daarna precies op de vierkante meter parkeren en 10 minuten voor de eerste sessie keuren ( vergeet bandewarmers)
Twee ronden achter een instructeur.

Wie weet of het echt zo is?
Of wordt de soep niet zo heet gegeten als deze opgediend wordt🤔

Nou dat aanschuiven sochtends gaat best snel je bent net zoveel tijd kwijt als met normaal inschrijven. Dat opstellen in de vakken is het zelfde als assen dat valt wel mee. Voor de instructeurs rijden was alleen de eerste dag daarna niet niet meer. Ik wacht dat de eerste weg rijdt de baan op dan haal ik de warmers eraf ga keuren en ben binnen 3/4 minuten op de baan en dat is alleen de eerste sessie.

Door corona moeten er nou eenmaal andere dingen ben al lang blij dat we gewoon kunnen rijden
 
Nou dat aanschuiven sochtends gaat best snel je bent net zoveel tijd kwijt als met normaal inschrijven. Dat opstellen in de vakken is het zelfde als assen dat valt wel mee. Voor de instructeurs rijden was alleen de eerste dag daarna niet niet meer. Ik wacht dat de eerste weg rijdt de baan op dan haal ik de warmers eraf ga keuren en ben binnen 3/4 minuten op de baan en dat is alleen de eerste sessie.

Door corona moeten er nou eenmaal andere dingen ben al lang blij dat we gewoon kunnen rijden
Nou bij Mettet, Zandvoort en Folembray ging dat dit jaar,zelf met inachtneming van corona,een stuk minder complex/omslachtig
Verder rij Ik maar één dag
 
Nou bij Mettet, Zandvoort en Folembray ging dat dit jaar,zelf met inachtneming van corona,een stuk minder complex/omslachtig
Verder rij Ik maar één dag
In juni met Intertrack op Zolder gereden. Inschrijven was inderdaad aan de poort, maar daarna hoefde er niets meer te gebeuren.
Voor de keuring liep er iemand rond op de paddock.
Voorrijden van instructeurs was alleen bij de instructie groepen.
Invloed van Motorsportschool was wel merkbaar, met name heel strikt op geluid.
 
Nou bij Mettet, Zandvoort en Folembray ging dat dit jaar,zelf met inachtneming van corona,een stuk minder complex/omslachtig
Verder rij Ik maar één dag

afgelopen 13 augustus nog op Zolder geweest met de Motorsportschool, verliep allemaal prima wij waren op tijd aanwezig (07.15) drive in inschrijving liep vlot konden achterop de paddock staan en zijn keurig op tijd voor aanvang 1e sessie naar de entrance gereden box 34 geloof ik? daar werd snel gekeurd en hop de baan en ja ik rij ook met bandenwarmers dus 1e rondje even wat rustiger gedaan.....was allemaal prima geregeld 👍
 
afgelopen 13 augustus nog op Zolder geweest met de Motorsportschool, verliep allemaal prima wij waren op tijd aanwezig (07.15) drive in inschrijving liep vlot konden achterop de paddock staan en zijn keurig op tijd voor aanvang 1e sessie naar de entrance gereden box 34 geloof ik? daar werd snel gekeurd en hop de baan en ja ik rij ook met bandenwarmers dus 1e rondje even wat rustiger gedaan.....was allemaal prima geregeld 👍
Motorsportschool Zolder had op Zandvoort geen transponders. :?
Al je daar op rekent (ik niet) wel zuur..
 
Motorsportschool Zolder had op Zandvoort geen transponders. :?
Al je daar op rekent (ik niet) wel zuur..

Hoe checken ze het geluid dan???

Layout van het circuit vond ik mega, maar het asfalt was niet best. Bocht 1 heb je best wel wat hobbels bij het insturen, bocht 10 als je van vol remmen naar insturen/remmen gaat zitten er ook flinke kuilen en uitkomen bocht 12 waren er bij ons wat crashes door de hobbels die er daar zitten als je op het gas eruit gaat. Nu rijd ik niet zo hard dus marge zat, maar het is wel even schrikken als je normaal op Assen rijd.

Hier meer ontopic dan in corona circuit topic.

Moet je eens naar de Lausitzring gaan, rammelen de vullingen uit je kiezen maar qua layout niet verkeerd!
 
Hoe checken ze het geluid dan???
Even rondje wachten en rijnummer denk ik.
Of ze roepen het om naar de volgende baanpost dat die even kijkt.
Maar het lijkt mij ook niet ideaal. ;)
geen idee....we hadden het hier over Zolder😉, daar werd iig met transponder gereden
Ja, ik kan lezen en benadruk daarom CPZ.
Maar je inspireerde mij wel. ;)
 
Motorsportschool Zolder had op Zandvoort geen transponders. :?
Al je daar op rekent (ik niet) wel zuur..

Verwonderd me niks,Mijnheer van der Ven is nogal gierig.
Vandaar dan ik met Intertrack zolder doe,die duwen de groepen niet zo vol(om meer geld te genereren)
 
Het zal wel mee vallen downsider...
Maar motorsport school heedt idd een grote vinger in de pap.

Ik ben er ook de 31e kom wel even praten want wil miss een 675 kopen kan ik een keer proef zitten als je het niet erg vindt ;) (en het mag van de organisatie)
 
Ah dan zat je bij mijn maatje in de groep, daar was wel veel snelheids verschil volgens mij, hij reed 2.09 maar sommigen 2.20 en jij dus gewoon onder de 2 min.

Klopt helemaal, ik ben die lange vent die eigenlijk niet zo goed op die 10 past :)
Ja dit was de gevaarlijkste groep waar ik ooit in gereden heb, wou ook naar B overstappen maar stond niemand bij de balie toen ik daar langs liep. Kom volgende keer wel ff buurten nu ik weet wie je bent.
Verder het rondetijden topic niet teveel verstoren met groep C struggles 8-) .

Gewoon hier verder gaan 😉

@ZXRH88, zet in rondetijden topic bouwjaar van je motor nog ff bij je tijd 😉
 
Nou het weer was dus ruk.. tenminste als je niet in de regen wilt rijden.
2 circuitdagen gehad in mijn vakantie, beide keren 2 sessies gereden..

Mijn maat in de C groep had zich opgegeven rond de 2.10 en reed dat dus ook ( 2.09 ) maar er waren dus ook A rijders bij ingedeeld waardoor er wel hele grote verschillen waren.
Hij heeft slecht 1 sessie kunnen rijden en de 2de sessie nog geen 3 ronden door een rode vlag.

Peter van circuitschool gaf zelf maandag avond al aan dat er op de maandag heel veel A rijders geweest waren en dat die verdeeld zijn over A en B en de langzamere rijders naar C. Ik had alleen gedacht dat het gisteren dan gewoon weer terug gezet werd maar dat bleek dus niet het geval, onze pitbuurman is voormalig ONK rijder en doet nu IRRC en die startte in C, 2de sessie in B en daarna volgens mij in A. Al werd er smiddags in de volle regen volgens mij gewoon door iedereen gereden die de baan maar op wou.

Zelf gestart in de B groep, weinig last gehad tot ik in de 3de ronde ergens iemand tegen kwam die voor meeuwenmeer het nodig vond om vol in de ankers te gaan. paar rondes later haalde ik hem alweer in net voor de GT, volgens mij hoort zo iemand helemaal niet in de B groep en gelukkig heb ik hem later ook niet weer gezien.
 
Altijd k*t als groepen slecht verdeeld zijn.

Open pitlane is in principe top maar moet regen rijden idd wel je ding zijn.

As maandag met RSZ naar CPZ, benieuwd of we het droog houden, hoop het wel, wil graag de 50 komen 🤞🏻
 
Altijd k*t als groepen slecht verdeeld zijn.

Open pitlane is in principe top maar moet regen rijden idd wel je ding zijn.

As maandag met RSZ naar CPZ, benieuwd of we het droog houden, hoop het wel, wil graag de 50 komen 🤞🏻
Ze zaten er zelf ook een beetje mee merkte ik al wel, vooral omdat er ook mensen 2 dagen hadden geboekt en weg waren gegaan.
na de 1ste sessie hebben zich meerdere mensen gemeld en die zijn allemaal overgeplaatst, kunnen sommige andere organisaties volgens mij nog wat van leren.
Vind het trouwens ook echt wel zo n C groep dingetjes, reed vorig jaar zelf ook vaak in C maar het nivo verschil lijkt daar het grootste.. jongens met een 1000 die geen bocht kunnen rijden maar wel de rechte stukken optimaal benutten en jongens met 600 die wel bochtensnelheid hebben maar een stuk minder op de rechte stukken, ook rijd er dan nog wel eens het een en ander tussen waarmee ik zelf het circuit niet zo snel op zou gaan.
Op een wisselvallige dag heb je dan verschillen die ver over de 30 sec gaan.

Dit jaar rijd ik in de B groep en dan is het verschil normaal gesproken kleiner voor mijn gevoel.
 
Ja ben ook wel eens zo'n mafklapper tegen gekomen die voor Meeuwenmeer in de ankers gaat... Toch een leuke test voor de hartkleppen _O-
Remmen voor Madijk... Da's er ook zo een B|
 
Ja ben ook wel eens zo'n mafklapper tegen gekomen die voor Meeuwenmeer in de ankers gaat... Toch een leuke test voor de hartkleppen _O-
Remmen voor Madijk... Da's er ook zo een B|

🙊_O-

Ik ken er een die daar buitenom Rea nog inhaalt :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan