Het circuit op met .... Algemeen Circuitdagtopic

Gelukt :)
Ok... het is misschien niet 10+... maar 10 rondjes kom ik wel aan volgens mij :P
(dit is overigens zelfde tijd vorig jaar, zal nu ongeveer hetzelfde zijn.. en já, hij draait ook zo soepel na remdruk opbouwen :Y )
Ik zou toch je wiellagers eens controleren, vet in de lagers zorgt normaal voor redelijk veel weerstand zonder belasting. (zonder vet draait het heel soepel rond zonder belasting)

Wat is dat raar geluid in de video als het wiel draait?
 
Ik zou toch je wiellagers eens controleren, vet in de lagers zorgt normaal voor redelijk veel weerstand zonder belasting. (zonder vet draait het heel soepel rond zonder belasting)

Wat is dat raar geluid in de video als het wiel draait?
Wiellagers zijn ok ;)
En dat "rare" geluid zijn de zwevende remschijven.
 
Gelukt :)
Ok... het is misschien niet 10+... maar 10 rondjes kom ik wel aan volgens mij :P
(dit is overigens zelfde tijd vorig jaar, zal nu ongeveer hetzelfde zijn.. en já, hij draait ook zo soepel na remdruk opbouwen :Y )
Mkay en dit is neem ik aan ook met ervoor even geknepen hendel? (Niet dat je klauwen nu gewoon net ff extra ruimte hebben 😉

Erg soepel 👍🏻 maar niet de standaard iig.
 
Maar om weer even ontopic te gaan:

Toevallig meer mensen die met Eybis naar de Hockenheimring gaan?
92E833D8-900B-4CE5-A9AA-2618D3F7CB31.jpeg
80572EEA-8BD9-493A-93FE-CE76FD9C0566.jpeg
 
Is dat dit spul?

Heb nu alleen maar kopervet. Dat mag wel op de geleide asjes?
Het is wel het goeie merk... Maar de verpakking van die ik heb ziet er anders uit die jij linkt..
Dit is sowieso de goeie: ATE Cilindermontagepasta 180gr - Heron Automaterialen
Mkay en dit is neem ik aan ook met ervoor even geknepen hendel? (Niet dat je klauwen nu gewoon net ff extra ruimte hebben 😉

Erg soepel 👍🏻 maar niet de standaard iig.
Haha nee ik cheat niet ;)
Heb veel aandacht besteed om de remmerij en wielen goed uit te lijnen, dan dit soort resultaat krijgen is wel leuk/fijn :)
 
Laatst bewerkt:
Voor mn cbr uit 99 had ik onlangs last van kokend koelwater wanneer ik de paddock inkwam. Nu zie ik dat de radiatordop 1.2bar is. Kan ik dit zonder zorgen verhogen naar een 2.0? Volgens mij kwam het koken vooral omdat mn voorrem wat aanliep ;) maar toch klinkt 1.2 wat laag. Verder staat in de wph dat 20psi a 1.4bar max is
 
Gelukt :)
Ok... het is misschien niet 10+... maar 10 rondjes kom ik wel aan volgens mij :P
(dit is overigens zelfde tijd vorig jaar, zal nu ongeveer hetzelfde zijn.. en já, hij draait ook zo soepel na remdruk opbouwen :Y )
Nice, gisteren mn remklauwen weer uit elkaar gehaald, netjes gereinigd, ingevet en weer in elkaar. Ontlucht en mn wiel kon 4 rondjes +-. Vervolgens een nachtje de rem vastgezet met een taiwrap en de dag erna ging mn wiel nog maar 1 rondje :/ toch maar even verder zoeken wat het kan zijn
 
Voor mn cbr uit 99 had ik onlangs last van kokend koelwater wanneer ik de paddock inkwam. Nu zie ik dat de radiatordop 1.2bar is. Kan ik dit zonder zorgen verhogen naar een 2.0? Volgens mij kwam het koken vooral omdat mn voorrem wat aanliep ;) maar toch klinkt 1.2 wat laag. Verder staat in de wph dat 20psi a 1.4bar max is
Ik verwacht eerder dat je dop gewoon niet meer goed is en daarom dat je water gaat koken. Probeer gewoon eens een nieuwe 1.4 dop.
 
Bij een daytona 675 wil de zitting van de dop wel eens vervuilen door gietzand waardoor deze ook slecht sluit.
Ook het rubber kan ook versleten zijn.
 
Ah ok ik rij de 13de en de 15de. Ik kom de 12de ‘s avonds aan. Heb je nog een pitbox plek kunnen regelen of ga je op het paddock staan?
 
Ah ok ik rij de 13de en de 15de. Ik kom de 12de ‘s avonds aan. Heb je nog een pitbox plek kunnen regelen of ga je op het paddock staan?
Ik heb met ciruirschool gesproken en ik kan zondag avond een box krijgen dat regelen we dan wel,boxen zat zij peter. Dus dan ga ik ervan uit dat dat lukt.
Dus dan heb ik een box. En dan zie ik je maandag avond wel. Ik slaap bij de B&B vlak bij. Weet jij al hoelaat je er denkt te zijn dan ?
 
Gisteren een natte dag op Mettet. Ik vind regenrijden best leuk, ging ook niet onaardig omdat ik sneller bleek dan vooraf ingeschat. Ondanks een "dingetje" met mijn vizier ruimschoots voldoende om 's middags naar groep 3 gezet te worden.
Het dingetje met mijn vizier is wel lastig: Vorige maand een HJC RPHA11 gekocht, maar in de regen beslaat het vizier. Alles geprobeerd wat ik kon (alle ventailatiestanden open en dicht, Pinlock erin, eruit, opnieuw vastgezet, uiteindelijk zelfs wat zeep op de binnenkant gesmeerd) maar de binnenkant van mijn pinlock bleef beslaan. Uiteindelijk maar een hele en drie gebroken/halve sessies gereden en toen was ik er wel klaar mee.

Heeft er iemand de gouden tip om het beslaan te voorkomen en hoe gaan jullie met dit soort dingen om tijdens circuitdagen?
 
Ik heb met ciruirschool gesproken en ik kan zondag avond een box krijgen dat regelen we dan wel,boxen zat zij peter. Dus dan ga ik ervan uit dat dat lukt.
Dus dan heb ik een box. En dan zie ik je maandag avond wel. Ik slaap bij de B&B vlak bij. Weet jij al hoelaat je er denkt te zijn dan ?
Wij zijn er zondag avond ook voor inschrijven, zoek ik je wel even op en vragen we of de boxen naast elkaar mogen ?!
 
Gisteren een natte dag op Mettet. Ik vind regenrijden best leuk, ging ook niet onaardig omdat ik sneller bleek dan vooraf ingeschat. Ondanks een "dingetje" met mijn vizier ruimschoots voldoende om 's middags naar groep 3 gezet te worden.
Het dingetje met mijn vizier is wel lastig: Vorige maand een HJC RPHA11 gekocht, maar in de regen beslaat het vizier. Alles geprobeerd wat ik kon (alle ventailatiestanden open en dicht, Pinlock erin, eruit, opnieuw vastgezet, uiteindelijk zelfs wat zeep op de binnenkant gesmeerd) maar de binnenkant van mijn pinlock bleef beslaan. Uiteindelijk maar een hele en drie gebroken/halve sessies gereden en toen was ik er wel klaar mee.

Heeft er iemand de gouden tip om het beslaan te voorkomen en hoe gaan jullie met dit soort dingen om tijdens circuitdagen?
Ik heb hetzelfde gehad met pinlock, opeens werkte het voor geen meter meer.
Nu heb ik Raleri: Raleri vizieren | Universeel tegen condens | MKC Moto
(als voorbeeld, hoeft niet perse bij deze shop vandaan te komen natuurlijk).
Dit plakt er echt in, dus niet zo makkelijk er uit te halen maar het lekt niet.
Ik heb de "pc shade", die zelf verkleurd als er licht op schijnt. Het verkleurd me lang niet donker genoeg.
Maar verder bevalt het prima.
 
Gisteren een natte dag op Mettet. Ik vind regenrijden best leuk, ging ook niet onaardig omdat ik sneller bleek dan vooraf ingeschat. Ondanks een "dingetje" met mijn vizier ruimschoots voldoende om 's middags naar groep 3 gezet te worden.
Het dingetje met mijn vizier is wel lastig: Vorige maand een HJC RPHA11 gekocht, maar in de regen beslaat het vizier. Alles geprobeerd wat ik kon (alle ventailatiestanden open en dicht, Pinlock erin, eruit, opnieuw vastgezet, uiteindelijk zelfs wat zeep op de binnenkant gesmeerd) maar de binnenkant van mijn pinlock bleef beslaan. Uiteindelijk maar een hele en drie gebroken/halve sessies gereden en toen was ik er wel klaar mee.

Heeft er iemand de gouden tip om het beslaan te voorkomen en hoe gaan jullie met dit soort dingen om tijdens circuitdagen?
Zelfde helm en inderdaad bekende problemen.

Pinlock meegeleverd met HJC is een Aziatische namaak. Gooi die weg en koop een 'echte' Nederlandse.

Op het circuit in hevige regen is dat mogelijk nog niet genoeg, ik heb op Zandvoort een keer een klein boutje met ductape bij de sluiting geplakt zodat het vizier open bleef staan voor meer ventilatie. Dit was nog zonder pinlock in m'n zonnevizier en dat werkte best goed.
 
Zelfde probleem met de RPHA maar dan in warme omstandigheden ( rij nooit in de regen ) , kom je stil te staan voor een stoplicht oid en begint dat vizier gewoon te beslaan ( ik zal wel een hijger zijn :P )

Heb wat auto middelen geprobeerd en ouderwets met groene zeep.. Gyeon anti fog werkt tot nu toe aardig goed ( volgende week 2 circuit dagen, ben benieuwd)
OOk heb ik het idee dat het bij mij wel werkt om die 2 rolletjes boven op dicht te zetten..
 
Dank voor de reacties, dat wordt dus een nieuwe pinlock of 2 Raleri versies halen omdat ik een donker en licht vizier wissel naar gelang de omstandigheden.
 
Wat voor mijn bril heel goed werkt is product wat heet Klarpilot (ja echt).
Is zo'n typisch product wat je op de motorbeurs tegen komt wat je snel voorbij loopt met de gedachte "uhuh ja ja 't zal wel".
Maar dit goedje werkt beter dan alle andere anti condens middeltjes die ik heb geprobeerd.
Inspuiten op de glazen en inwrijven.

Misschien ook te proberen op je vizier :)
 
Gisteren een klote dag gehad op Spa francorchamps.
Het was de eerste keer op dit legendarisch circuit.
De weersvoorspelling de avond ervoor was alleen regen vanaf 14u en de hele nacht droog.

Ik kom toe, het had al geregend maar het was droog en het zag ernaar uit dat het droog ging blijven volgens alle weersvoorspellingen.
De briefing heeft 40minuten geduurd omdat hij in 3 talen verteld werd door 1 persoon. (tot 8.53u)
Om 9.20u was de eerste sessie, het begon al te regenen toen ik naar mijn motor ging.
Vlug de wielen er van onder en regenwielen steken, dacht ik.
De vooras wou er niet graag uit en terug in, de spacers vielen er 3 keer uit, dan moest ik me nog aankleden en vertrekken.
De eerste sessie 12 minuten te laat begonnen maar ik kon de recent gemonteerde quickshifter tenminste eens testen en het circuit verkennen. (die werkte perfect)
Ik ken het van op spellen zoals Gran turismo maar in het echt is het andere koek.
De baan is echt breed, dit ben ik niet gewoon en je moest echt hard door de bochten. (dit ben ik ook niet gewoon, ik rijd vaak op kleine circuits)

Sessie 2: begon licht vochtig maar werd droog na 4 rondes. Ik had eindelijk mijn zitpositie gevonden op de cbr1000rr na 2 circuit dagen.
Nu kon ik redelijk rijden maar er waren enkele gele vlaggen. Hierna werdt het middag.
Het leek droog te blijven dus ik was aan het twijfelen om de TD slicks te monteren maar ik ging nog wachten tot 40min voor mijn sessie.
Gelukkig maar want het begon weer licht te regenen.

Sessie 3: de baan lag nat, de meeste in mijn tragere groep hebben geen regenbanden dus dat rijdt niet echt lekker omdat ik vaak moet voorbijsteken op een onbekend circuit aan redelijke snelheden. (het is ook mijn eerste keer op regenbanden, dus mentaal moet ik nog vertrouwen in de banden opbouwen)

Sessie 4 leek droog te worden maar ik heb voor de zekerheid de regenbanden erop gelaten omdat ik de onzekerheid beu was en liever de regenbanden verslijten dan te vallen.
Gelukkig maar het begon echt hard te regenen na ronde 4. Veel rood gele vlaggen in de bochten.

Sessie 5: nog steeds regen en ik denk dat we maar met zn drieën op het hele circuit reden. Dat was wel leuk, de baan volledig vrij.
Maar doordat het er zo veel regen viel reed ik niet op mijn gemak en zag ik niet zo heel veel.
Ik heb die sessie nog gebruikt om mijn rijlijnen te zoeken voor de volgende keer en mijn zithouding te oefenen want die had ik nog niet volledig onder de knie op die Honda.

Na die sessie gaf ik het op en begon op te ruimen, eens de motor op de aanhanger stond kwam de zon er eindelijk door...

Hopelijk heb ik de volgende keer meer geluk met het weer. In de regen rijden zonder abs en TC op een 1000cc op Spa is nog niet mijn favoriete bezigheid. (voor de mensen die het circuit niet kennen, de meeste bochten zijn aan snelheden boven de 180 en er zijn nauwelijks GRIND bakken en weinig uitloopstroken
)
 
Gisteren een klote dag gehad op Spa francorchamps.
Het was de eerste keer op dit legendarisch circuit.
De weersvoorspelling de avond ervoor was alleen regen vanaf 14u en de hele nacht droog.

Ik kom toe, het had al geregend maar het was droog en het zag ernaar uit dat het droog ging blijven volgens alle weersvoorspellingen.
De briefing heeft 40minuten geduurd omdat hij in 3 talen verteld werd door 1 persoon. (tot 8.53u)
Om 9.20u was de eerste sessie, het begon al te regenen toen ik naar mijn motor ging.
Vlug de wielen er van onder en regenwielen steken, dacht ik.
De vooras wou er niet graag uit en terug in, de spacers vielen er 3 keer uit, dan moest ik me nog aankleden en vertrekken.
De eerste sessie 12 minuten te laat begonnen maar ik kon de recent gemonteerde quickshifter tenminste eens testen en het circuit verkennen. (die werkte perfect)
Ik ken het van op spellen zoals Gran turismo maar in het echt is het andere koek.
De baan is echt breed, dit ben ik niet gewoon en je moest echt hard door de bochten. (dit ben ik ook niet gewoon, ik rijd vaak op kleine circuits)

Sessie 2: begon licht vochtig maar werd droog na 4 rondes. Ik had eindelijk mijn zitpositie gevonden op de cbr1000rr na 2 circuit dagen.
Nu kon ik redelijk rijden maar er waren enkele gele vlaggen. Hierna werdt het middag.
Het leek droog te blijven dus ik was aan het twijfelen om de TD slicks te monteren maar ik ging nog wachten tot 40min voor mijn sessie.
Gelukkig maar want het begon weer licht te regenen.

Sessie 3: de baan lag nat, de meeste in mijn tragere groep hebben geen regenbanden dus dat rijdt niet echt lekker omdat ik vaak moet voorbijsteken op een onbekend circuit aan redelijke snelheden. (het is ook mijn eerste keer op regenbanden, dus mentaal moet ik nog vertrouwen in de banden opbouwen)

Sessie 4 leek droog te worden maar ik heb voor de zekerheid de regenbanden erop gelaten omdat ik de onzekerheid beu was en liever de regenbanden verslijten dan te vallen.
Gelukkig maar het begon echt hard te regenen na ronde 4. Veel rood gele vlaggen in de bochten.

Sessie 5: nog steeds regen en ik denk dat we maar met zn drieën op het hele circuit reden. Dat was wel leuk, de baan volledig vrij.
Maar doordat het er zo veel regen viel reed ik niet op mijn gemak en zag ik niet zo heel veel.
Ik heb die sessie nog gebruikt om mijn rijlijnen te zoeken voor de volgende keer en mijn zithouding te oefenen want die had ik nog niet volledig onder de knie op die Honda.

Na die sessie gaf ik het op en begon op te ruimen, eens de motor op de aanhanger stond kwam de zon er eindelijk door...

Hopelijk heb ik de volgende keer meer geluk met het weer. In de regen rijden zonder abs en TC op een 1000cc op Spa is nog niet mijn favoriete bezigheid. (voor de mensen die het circuit niet kennen, de meeste bochten zijn aan snelheden boven de 180 en er zijn nauwelijks GRIND bakken en weinig uitloopstroken
)
Kan me voorstellen dat Spa helemaal kut is in de regen, als je nog geen ervaren regenrijder bent.
Gisteren een natte dag op Mettet. Ik vind regenrijden best leuk, ging ook niet onaardig omdat ik sneller bleek dan vooraf ingeschat. Ondanks een "dingetje" met mijn vizier ruimschoots voldoende om 's middags naar groep 3 gezet te worden.
Het dingetje met mijn vizier is wel lastig: Vorige maand een HJC RPHA11 gekocht, maar in de regen beslaat het vizier. Alles geprobeerd wat ik kon (alle ventailatiestanden open en dicht, Pinlock erin, eruit, opnieuw vastgezet, uiteindelijk zelfs wat zeep op de binnenkant gesmeerd) maar de binnenkant van mijn pinlock bleef beslaan. Uiteindelijk maar een hele en drie gebroken/halve sessies gereden en toen was ik er wel klaar mee.

Heeft er iemand de gouden tip om het beslaan te voorkomen en hoe gaan jullie met dit soort dingen om tijdens circuitdagen?
Is bekend probleem met de RPHA's. Bij m'n Shark deed ik een druppel dreft en beetje water aan de binnenkant uitsmeren, dat werkte altijd super. Alleen nu zit die pinlock dus in de weg. Als noodmaatregel kan je 2 tiewraps rond je kinstuk doen, dan blijft je vizier ook een milimetertje open staan. Bij deze helm klik je het vizier ook echt vast, wellicht als je hem niet vastklikt dat er dan ook al extra ventilatie ontstaat?
 
Gisteren een klote dag gehad op Spa francorchamps.
Het was de eerste keer op dit legendarisch circuit.
De weersvoorspelling de avond ervoor was alleen regen vanaf 14u en de hele nacht droog.

Ik kom toe, het had al geregend maar het was droog en het zag ernaar uit dat het droog ging blijven volgens alle weersvoorspellingen.
De briefing heeft 40minuten geduurd omdat hij in 3 talen verteld werd door 1 persoon. (tot 8.53u)
Om 9.20u was de eerste sessie, het begon al te regenen toen ik naar mijn motor ging.
Vlug de wielen er van onder en regenwielen steken, dacht ik.
De vooras wou er niet graag uit en terug in, de spacers vielen er 3 keer uit, dan moest ik me nog aankleden en vertrekken.
De eerste sessie 12 minuten te laat begonnen maar ik kon de recent gemonteerde quickshifter tenminste eens testen en het circuit verkennen. (die werkte perfect)
Ik ken het van op spellen zoals Gran turismo maar in het echt is het andere koek.
De baan is echt breed, dit ben ik niet gewoon en je moest echt hard door de bochten. (dit ben ik ook niet gewoon, ik rijd vaak op kleine circuits)

Sessie 2: begon licht vochtig maar werd droog na 4 rondes. Ik had eindelijk mijn zitpositie gevonden op de cbr1000rr na 2 circuit dagen.
Nu kon ik redelijk rijden maar er waren enkele gele vlaggen. Hierna werdt het middag.
Het leek droog te blijven dus ik was aan het twijfelen om de TD slicks te monteren maar ik ging nog wachten tot 40min voor mijn sessie.
Gelukkig maar want het begon weer licht te regenen.

Sessie 3: de baan lag nat, de meeste in mijn tragere groep hebben geen regenbanden dus dat rijdt niet echt lekker omdat ik vaak moet voorbijsteken op een onbekend circuit aan redelijke snelheden. (het is ook mijn eerste keer op regenbanden, dus mentaal moet ik nog vertrouwen in de banden opbouwen)

Sessie 4 leek droog te worden maar ik heb voor de zekerheid de regenbanden erop gelaten omdat ik de onzekerheid beu was en liever de regenbanden verslijten dan te vallen.
Gelukkig maar het begon echt hard te regenen na ronde 4. Veel rood gele vlaggen in de bochten.

Sessie 5: nog steeds regen en ik denk dat we maar met zn drieën op het hele circuit reden. Dat was wel leuk, de baan volledig vrij.
Maar doordat het er zo veel regen viel reed ik niet op mijn gemak en zag ik niet zo heel veel.
Ik heb die sessie nog gebruikt om mijn rijlijnen te zoeken voor de volgende keer en mijn zithouding te oefenen want die had ik nog niet volledig onder de knie op die Honda.

Na die sessie gaf ik het op en begon op te ruimen, eens de motor op de aanhanger stond kwam de zon er eindelijk door...

Hopelijk heb ik de volgende keer meer geluk met het weer. In de regen rijden zonder abs en TC op een 1000cc op Spa is nog niet mijn favoriete bezigheid. (voor de mensen die het circuit niet kennen, de meeste bochten zijn aan snelheden boven de 180 en er zijn nauwelijks GRIND bakken en weinig uitloopstroken
)

Herkenbaar,circuit rijden is dikwijls lijden. 🥺
Het feit dat je je brommer weer,heel, op de aanhanger hebt kunnen plaatsen is dan al een pre.
Troost je,je bent niet de enige die zulke dagen meemaakt 🤗
 
Terug
Bovenaan Onderaan