Het circuit op met .... Algemeen Circuitdagtopic

Het wordt er niet makkelijker/leuker op met die nieuwe toegangsregels op Assen na 13 juli.
Nu is een test nodig voor 'al dat publiek' bij een circuitdag die 24 uur geldig is en er wordt gewaarschuwd dat de uitslag 24 uur op zich kan laten wachten |(
Het lukt me om woensdagmorgen te testen om half 10, vertrek om 14:00 uur en als ik geen uitslag heb als ik bij de poort sta, weer naar huis?

Misschien verkoop ik de dag, groep 2:10-2:25 op 15 juli.
Als iemand interesse heeft dan kan je je alvast melden, ik laat het nog even bezinken.
 
Het wordt er niet makkelijker/leuker op met die nieuwe toegangsregels op Assen na 13 juli.
Nu is een test nodig voor 'al dat publiek' bij een circuitdag die 24 uur geldig is en er wordt gewaarschuwd dat de uitslag 24 uur op zich kan laten wachten |(
Het lukt me om woensdagmorgen te testen om half 10, vertrek om 14:00 uur en als ik geen uitslag heb als ik bij de poort sta, weer naar huis?

Misschien verkoop ik de dag, groep 2:10-2:25 op 15 juli.
Als iemand interesse heeft dan kan je je alvast melden, ik laat het nog even bezinken.
Maar als je gevaccineerd bent geldt dat toch niet?
Dan is vaccinatiebewijs toch voldoende?
 
Resultaat met 1,5 uur, gister geweest om morgen te racen 😁 👌

Ps. vanaf nu is het 24 uur geldig, was toen op dat moment nog 48. Houd daar wel rekening mee
 
Resultaat met 1,5 uur, gister geweest om morgen te racen 😁 👌

Ps. vanaf nu is het 24 uur geldig, was toen op dat moment nog 48. Houd daar wel rekening mee
tot 13 juli is het nog 40 uur. daarna word het 24 uur.
 
Ik denk dat ik maar weer eens niks,verder, ga boeken. 🥺
Heb nog 2 dagen staan : zolder en mettet.
Ben benieuwd of die nog door gaan.🤔
 
Ik boek dit jaar alleen buitenland (belgie en frankrijk).
Nu nederland omhoog schiet met besmettingen,is het nog maar de vraag of je die landen nog in komt.
Eerstvolgende dag over twee weken,zolder.
 
Ik ga over drie weken de laatste twee tegoedbonnen van 2020
opmaken. Aangezien dat in Oostenrijk en Italië is begin ik het vermoeden te krijgen
dat dat een uitdaging gaat worden…..
Zit niets anders op dan nog even af te wachten.
Mocht het doorgaan heb ik dit jaar toch een aardige ‘kalender’ aan dagen gereden.
 
Voor Testen voor Toegang werd vrij rijden gezien als individuele sport. Er was geen publiek toegestaan en je moest 1.5m afstand houden en in België bijv. ook een mondkapje dragen.
Weet iemand of we daar nu naar terug gaan of dat circuitdagen nu als evenementen worden gezien en niet meer als individuele sport?
En als je twee dagen aangesloten geboekt heb (ik heb twee dagen Assen eind Augustus), is dat dan meerdaags evenement of alleen als je overnacht?

Maar even afwachten, ben benieuwd naar de ervaringen de komende tijd.
 
Voor Testen voor Toegang werd vrij rijden gezien als individuele sport. Er was geen publiek toegestaan en je moest 1.5m afstand houden en in België bijv. ook een mondkapje dragen.
Weet iemand of we daar nu naar terug gaan of dat circuitdagen nu als evenementen worden gezien en niet meer als individuele sport?
En als je twee dagen aangesloten geboekt heb (ik heb twee dagen Assen eind Augustus), is dat dan meerdaags evenement of alleen als je overnacht?

Maar even afwachten, ben benieuwd naar de ervaringen de komende tijd.
Ik vermoed, net als vorig jaar dat je bij twee aaneengesloten dagen met dezelfde organisatie niet hoeft te testen.
Theoretisch bij twee verschillende organisaties zou dat wel moeten. Maar als jij
gewoon in de paddock blijft staan is er niets aan de hand.
Ze zullen voor bij de slagboom moeten controleren..
 
Ik boek dit jaar alleen buitenland (belgie en frankrijk).
Nu nederland omhoog schiet met besmettingen,is het nog maar de vraag of je die landen nog in komt.
Eerstvolgende dag over twee weken,zolder.
Alleen mensen uit Noord Brabant mogen niet reizen begreep ik. O-)
 
Ik was donderdag in mijn omgeving rond voor Cartagena in oktober. Moest alleen nog boeken. Wilde dat eerst maandag doen (rustig op de klapjap). O-)
 
Hallo allemaal,

Ik heb afgelopen donderdag en vrijdag op circuit Mettet gereden. Ik ben pas recentelijk begonnen met vrij rijden, donderdag was mijn 2e vrij rijden dag en mijn 1e keer op Mettet.
Aangezien het echt een heel ander circuit is als de 'grote' circuits zoals Assen en Zolder was het in de 1e sessies wel even wennen. Op donderdag kwam ik uiteindelijk tot een snelste ronde van 1:21.134. Op vrijdag heb ik m'n tijd nog aan kunnen scherpen naar een 1.19.358.

Op mijn Honda CBR600RR PC40 uit 2007 zitten nog de originele voetsteunen. In de lagere snelheid bochten combinatie na het rechte stuk had ik op donderdag zowel de linker en de rechter voetsteun al een keer aan de grond zitten waar ik me niet geheel comfortabel bij voelde.
Op vrijdag gebeurde dat in de 3e sessie ook een keer in de hele snelle linker bocht achter op het circuit en dat zat me daarna helemaal niet lekker (ik weet het, het zit tussen de oren).
De 4e sessie was ik aan het proberen om het te voorkomen, kijken of ik met meer langs de motor hangen en proberen de motor meer rechtop te zetten het raken van de voetsteunen kon voorkomen, maar het liep voor geen meter, ik ging slechte lijnen rijden en vertragen in bochten.
De 5e en 6e sessie ben ik maar weer gewoon 'mijn eigen ding' gaan doen en toen liep het wel weer lekker en zelfs mijn tijd nog kunnen verbeteren.

In vergelijking met de motoren van mijn circuit maatjes zitten de originele voetsteunen op mijn motor ook wat lager, dus zal ik daarmee ook sneller aan de grond zitten.
Ik heb eigenlijk 2 vragen:
1. Kan het kwaad dat de voetsteunen aan de grond komen, of ga ik daar een keer last mee krijgen? (Deze kunnen nog wel omhoog veren).
2. Als ik dit niet meer wil, is een verstelbare rem schakel set dan de oplossing?

Alvast dank voor jullie reacties.
 
Niet langer over peinzen en een setje racevoetsteunen monteren. Behalve de grondspeling hebben die meer voordelen: stepjes zijn korter dus je kunt makkelijker kantelen op de bal van je voet, meer grip, locatie is ook verder naar achteren, schakelt strakker.

Meteen doen dus.

Een ander punt waar je mee aan de slag moet is je lichaamshouding: je schrijft dat het niet goed voelde en dat je langzamer reed, maar daar zit dus nog een verbeterpunt. Een echt snelle jongen kan ook met de lage voetsteuntjes veel harder rijden dan jij en krijgt z'n elleboog waarschijnlijk op het asfalt.
 
Niet langer over peinzen en een setje racevoetsteunen monteren. Behalve de grondspeling hebben die meer voordelen: stepjes zijn korter dus je kunt makkelijker kantelen op de bal van je voet, meer grip, locatie is ook verder naar achteren, schakelt strakker.

Meteen doen dus.

Een ander punt waar je mee aan de slag moet is je lichaamshouding: je schrijft dat het niet goed voelde en dat je langzamer reed, maar daar zit dus nog een verbeterpunt. Een echt snelle jongen kan ook met de lage voetsteuntjes veel harder rijden dan jij en krijgt z'n elleboog waarschijnlijk op het asfalt.
Van m'n circuit maatjes krijg ik juist de complimenten m.b.t. mijn zithouding, mijn hoofd zit doorgaans goed laag langs de motor, de kont zou wellicht nog wat verder opzij kunnen.
In de 4e sessie was ik geforceerd aan het proberen de motor van me af te duwen in de bochten, maar als het zo geforceerd moet, dan werkt het voor mij helemaal niet meer.

Nog tips voor een goed en betaalbaar setje racevoetsteunen?
 
Van m'n circuit maatjes krijg ik juist de complimenten m.b.t. mijn zithouding, mijn hoofd zit doorgaans goed laag langs de motor, de kont zou wellicht nog wat verder opzij kunnen.
In de 4e sessie was ik geforceerd aan het proberen de motor van me af te duwen in de bochten, maar als het zo geforceerd moet, dan werkt het voor mij helemaal niet meer.

Nog tips voor een goed en betaalbaar setje racevoetsteunen?

Alixpress,geen geintje ik heb ze al enkele jaren op mijn daytona 675 en ZXR 400 zitten werken perfect.
Geen slijtage ,betere pasvorm op de daytona dan valter moto.
Vergeet de lock tide/bond niet
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan