Het circuit op met .... Algemeen Circuitdagtopic

Conclusie: verschilt per organisatie, dus van te voren even vragen/informeren :)
Uiteraard gewoon een rolletje tape meenemen.
Het kan altijd nog wel voor wat anders van pas komen.
Hij is maandag onderweg naar Zandvoort uit mijn rugzak gevallen.
Die voor wie hem vind op de A4.. bedankt alvast. ;)

In het geval van een ongeluk a.g.v. rondslingerende spullen op de snelweg ontken ik alles.
 
Top thanks mannen, ga namelijk in september naar Assen met de GSXR750 maar zou ook een rondje op de Cb500 (beetje circuit aangepast) willen "knallen" om eens naar de rondetijden te kijken. Is niet echt eenmotor voor op een lang Circuit als Assen vandaar dat 1 of 2 sessies zat is.
 
Top thanks mannen, ga namelijk in september naar Assen met de GSXR750 maar zou ook een rondje op de Cb500 (beetje circuit aangepast) willen "knallen" om eens naar de rondetijden te kijken. Is niet echt eenmotor voor op een lang Circuit als Assen vandaar dat 1 of 2 sessies zat is.
Vorige week reden er ook 2 man met CB'tjes in groep D. Die waren zowat de snelsten in de groep, één leek de ander op sleeptouw te nemen. In de eerste sessies kon ik amper aanpikken, maar toen kende ik de baan nog niet echt. Het snelheidsverschil op de rechte stukken was wel groot en ze zorgden dat ze daar goed uit de weg bleven voor anderen. De kopman leek me geen gemiddelde rijder, alleen maar omdat je een CB hebt wil het nog niet zeggen dat je heel laat kan remmen en hard door de bochten gaat natuurlijk :+ . 's middags zijn we groep hoger gegaan en heb ik ze niet meer gezien.
 
Top thanks mannen, ga namelijk in september naar Assen met de GSXR750 maar zou ook een rondje op de Cb500 (beetje circuit aangepast) willen "knallen" om eens naar de rondetijden te kijken.
Net een paar keer gedaan, gewoon voor 2 motoren een db test en/of keuring als dat verplicht is.
Bij Bikersdays vooraf gemeld en kreeg 2 stickers, transponder verplaatsen en klaar, maar bij de meesten zal je de nummersticker moeten lostrekken en opnieuw plakken.
Racecracks rijdt met zo'n plak transponder, die moet je dan op een stuk tape plakken anders trek je hem verrot.
 
Vorige week reden er ook 2 man met CB'tjes in groep D. Die waren zowat de snelsten in de groep, één leek de ander op sleeptouw te nemen. In de eerste sessies kon ik amper aanpikken, maar toen kende ik de baan nog niet echt. Het snelheidsverschil op de rechte stukken was wel groot en ze zorgden dat ze daar goed uit de weg bleven voor anderen. De kopman leek me geen gemiddelde rijder, alleen maar omdat je een CB hebt wil het nog niet zeggen dat je heel laat kan remmen en hard door de bochten gaat natuurlijk :+ . 's middags zijn we groep hoger gegaan en heb ik ze niet meer gezien.
Denk dat het een Mf er was, heb ergens een posting voorbij zien komen met een tijd van net boven de 2 min
 
Duidelijk verhaal allemaal. Ik kan niet zeggen dat ik Rossi ben maar ben zeker niet de langzaamste.
Heb met de CB op zolder achter een zx9 en een Gsxr1000 aangejaagd, kwam er niet voorbij maargoed we reden daar 2.09. Zag in de lijst van de snelle jongens rondjes van 2.06 voorbij komen. Dus ja bochtenwerk en laat remmen maakt wel wat goed, maar de top van 190 is wel wat tam. Neemt niet weg dat de lol er wel is, of je nu snel of langzaam bent. dat is toch het doel van onze hobby ;-)
 
Die heren op CB's reden inderdaad niet voor het eerst. Waar ik voor het eerst vrij reed in groep D werd ik netjes voorbij gevlogen door de Honda's. Geeft wel even een "wtf" moment wanneer zo'n ding je in de bocht voorbij komt.

 
Vorige week reden er ook 2 man met CB'tjes in groep D. Die waren zowat de snelsten in de groep, één leek de ander op sleeptouw te nemen. In de eerste sessies kon ik amper aanpikken, maar toen kende ik de baan nog niet echt. Het snelheidsverschil op de rechte stukken was wel groot en ze zorgden dat ze daar goed uit de weg bleven voor anderen. De kopman leek me geen gemiddelde rijder, alleen maar omdat je een CB hebt wil het nog niet zeggen dat je heel laat kan remmen en hard door de bochten gaat natuurlijk :+ . 's middags zijn we groep hoger gegaan en heb ik ze niet meer gezien
Zat ook met hen in groep D maandag (4/7) toen ze mij om de oren vloegen in de voormiddag. Duidelijk jongens met ervaring, de max om bezig te zien hoe snel ze de bocht doorgingen. Reden 2.01-2.02, best snel vind ik. Maar vorig jaar was ik nog meer onder de indruk hoe een gastje (13 jaar) in de A-groep iedereen om de oren vloog op zijn Honda 250 (Moto 3 of zo), draaide 1.48 constant met ongeveer 50pk onder de kont.
Bochtensnelheid, je hebt het of hebt het niet zeker...? (ik in elk geval niet blijkbaar 8-) )
 
Wie hier heeft zich (aanvullend) verzekerd voor het circuit rijden en bij welke maatschappij?
Ik ben aan het zoeken hoe het zit, maar volgens mij is het aardig op eigen risico.
Het gaat me niet zozeer over motor en uitrusting, maar meer voor het risico dat je lichamelijk letsel op loopt en voor kosten komt te staan voor afvoeren naar een ziekenhuis o.i.d. en/of nog erger blijvend letsel met als gevolg bijvoorbeeld arbeidsongeschiktheid. In de meeste polissen welke ik nu heb doorgekeken worden auto-/motorsporten uitgesloten.
 
Wie hier heeft zich (aanvullend) verzekerd voor het circuit rijden en bij welke maatschappij?
Ik ben aan het zoeken hoe het zit, maar volgens mij is het aardig op eigen risico.
Het gaat me niet zozeer over motor en uitrusting, maar meer voor het risico dat je lichamelijk letsel op loopt en voor kosten komt te staan voor afvoeren naar een ziekenhuis o.i.d. en/of nog erger blijvend letsel met als gevolg bijvoorbeeld arbeidsongeschiktheid. In de meeste polissen welke ik nu heb doorgekeken worden auto-/motorsporten uitgesloten.
De enige verzekering die ik heb kunnen vinden en zich hier specifiek op richt is: Speed Secure – Speedsecure de ongevallen verzekering voor auto en motorsport
 
Niets was minder waar, sterker nog code geel 😅
Heb hem laten schieten, gauw vergeten en dooorrrr, aanstaande dinsdag tweede poging bij trackdays4all andere uiterste 34 graden 😂

Gaat dus om een dagje Assen!

Vraagje; hoe serieus moet ik het “koplamp afplak” verhaal nemen?
(Zelf nog niet eerder gedaan op Assen maar dat is jaren geleden)

Nog een vraagje; ik dacht ik krijg een transponder in de vorm van een “buzzer/pieper” maar ook dat is blijkbaar verandert. Nu een soort strip o.i.d. welke je mag houden?
Iemand nog een tip waar deze te plakken op een naked?
Ik ben er dinsdag ook.

Is er toevallig hier iemand die a.s. dinsdag ook in Assen is en een pitboxplek over heeft?
 
Dat afplakken staat volgens mij ook nergens in de reglementen van de circuitorganisaties. Je ziet het een enkeling nog wel doen, maar 99% doet het niet. Ik zou het dan ook eerlijk gezegd zelf niet meer doen (deed het vroeger wel zelf). Als je zo hard valt dat je koplamp sneuvelt, dan liggen er wel meer brokken op de weg.
Zoals gezegd, verschilt per organisatie. Zoals altijd leest iedereen de voorwaarden voor ze boeken/rijden even en dan is het allemaal duidelijk.

Top thanks mannen, ga namelijk in september naar Assen met de GSXR750 maar zou ook een rondje op de Cb500 (beetje circuit aangepast) willen "knallen" om eens naar de rondetijden te kijken. Is niet echt eenmotor voor op een lang Circuit als Assen vandaar dat 1 of 2 sessies zat is.
U zei? 😎

Wie hier heeft zich (aanvullend) verzekerd voor het circuit rijden en bij welke maatschappij?
Ik ben aan het zoeken hoe het zit, maar volgens mij is het aardig op eigen risico.
Het gaat me niet zozeer over motor en uitrusting, maar meer voor het risico dat je lichamelijk letsel op loopt en voor kosten komt te staan voor afvoeren naar een ziekenhuis o.i.d. en/of nog erger blijvend letsel met als gevolg bijvoorbeeld arbeidsongeschiktheid. In de meeste polissen welke ik nu heb doorgekeken worden auto-/motorsporten uitgesloten.
Heb je je eigen verzekering hier al eens naar gevraagd?
Bij mij is alles gewoon verzekerd.
(En nu gaan er een hoop mensen komen die het tegendeel beweren hoor)
 
Heb je je eigen verzekering hier al eens naar gevraagd?
Bij mij is alles gewoon verzekerd.
(En nu gaan er een hoop mensen komen die het tegendeel beweren hoor)
Ben ik al 🤣
Vervoer naar ziekenhuis en verzorging wel, maar ook invaliditeit, inkomstenverlies? Dat is een losse verzekering, maar misschien anders bij zzp-ers.
 
Dat zijn tenzij ik me vergis sowieso geen dingen die door je ziekenfonds word betaald?
Dat was deel van de vraag ;)
De hulpkosten worden naar NL maatstaven vergoedt, iets om rekening mee te houden als je in het buitenland rijdt. Kost een paar euro extra pm, maar voorkomt een vervelende rekening.

Bij Eybis is een ongevallenverzekering inbegrepen, max 100k bij kreupel, 50k bij overlijden etc. Bij anderen, zoals Mertens, is dit tegen extra vergoeding.
Nederlandse organisaties bieden dit niet aan.
 
Heb je je eigen verzekering hier al eens naar gevraagd?
Bij mij is alles gewoon verzekerd.
(En nu gaan er een hoop mensen komen die het tegendeel beweren hoor)

Binnen mijn doorlopende reisverzekering is het in elk geval niet gedekt, staat uitgesloten in de voorwaarden.
Heb ook in de voorwaarden van de zorgverzekering (Zilveren kruis) zitten zoeken, ziekenhuis behandelingen etc. zijn uiteraard verzekerd, maar ambulance kosten o.i.d. vanaf een circuit (omdat je dus bezig bent met een risico sport) voor zover ik kan zien niet.
 
Wie hier heeft zich (aanvullend) verzekerd voor het circuit rijden en bij welke maatschappij?
Ik ben aan het zoeken hoe het zit, maar volgens mij is het aardig op eigen risico.
Het gaat me niet zozeer over motor en uitrusting, maar meer voor het risico dat je lichamelijk letsel op loopt en voor kosten komt te staan voor afvoeren naar een ziekenhuis o.i.d. en/of nog erger blijvend letsel met als gevolg bijvoorbeeld arbeidsongeschiktheid. In de meeste polissen welke ik nu heb doorgekeken worden auto-/motorsporten uitgesloten.
Ik heb in 2019 een verzekering bij Speedsecure gehad. Het was volgens mij vooral een extra verzekering tegen hogere kosten dan je bestaande verzekering vergoed (kan in het buitenland aan de orde zijn) en een aanvullende verzekering in geval van blijvend letsel. Kost wel wat, maar gezien het gevaar dat motorsport met zich mee brengt (er kan je altijd iets overkomen, ook al is het niet je eigen schuld) wilde ik dat soort dingen goed geregeld hebben. En als je op het totaalbudget van een heel seizoen bekijkt is die verzekering peanuts.

Ik ben op Zolder onderuit gegaan en moest voor extra checks met ambu naar ziekenhuis in Heusden-Zolder. Al deze kosten werden volledig door mijn basis ziektekosten verzekering vergoed en ik heb dus geen aanspraak op de Speedsecure verzekering hoeven maken.

Uiteindelijk is het het beste om goed te kijken naar wat de dekking en vergoedingen van je huidige verzekering zijn en om te kijken welke extra risico's en vergoedingen een verzekering als die van Speedsecure biedt t.o.v. je huidige. Dat kun je dan afwegen tegen je eigen situatie, bv hoeveel spaarcentjes heb je nog over (waarschijnlijk 0 met deze hobby _O- ), of je een gezin hebt, of je als zelfstandige werkt, etc.
 
Wie hier heeft zich (aanvullend) verzekerd voor het circuit rijden en bij welke maatschappij?
Ik ben aan het zoeken hoe het zit, maar volgens mij is het aardig op eigen risico.
Het gaat me niet zozeer over motor en uitrusting, maar meer voor het risico dat je lichamelijk letsel op loopt en voor kosten komt te staan voor afvoeren naar een ziekenhuis o.i.d. en/of nog erger blijvend letsel met als gevolg bijvoorbeeld arbeidsongeschiktheid. In de meeste polissen welke ik nu heb doorgekeken worden auto-/motorsporten uitgesloten.
Er is een groot verschil tussen loonslaven en zelfstandigen. Als loonslaaf hoef je je minder zorgen te maken want dan wordt vrijwel alles gedekt door de ziektekostenverzekering en werknemersverzekeringen.

Mensen met een koophuis en hypotheek hebben vaak een overlijdensrisicoverzekering (levensverzekering), die zijn niet duur en keren een substantieel bedrag uit aan degene die op de polis staat. Deze ORV is gewoon algemeen af te sluiten en voor het geld hoef je het niet te laten, dus ook voor mensen zonder koophuis of die er nog geen hebben kun je die voor een paar euro per maand afsluiten. Geen kleine lettertjes, want het principe is simpel, maar cru: dood --> geld wordt overgemaakt.

Als zelfstandige loop je meer risico en is een arbeidsongeschiktheidsverzekering wat je eigenlijk nodig hebt, die zijn echter wel duur en daar moet je goed kijken naar de kleine lettertjes, want hoe definieer je hoe arbeidsongeschikt je bent? Dat is een groot grijs gebied.

Edit: dit gaat over Nederlanders die circuitrijden in Nederland, in het buitenland heb je sowieso nog een extra reisverzekering nodig waarbij je moet checken of circuitrijden wordt gedekt, eventueel met extra risico-toeslag (bv wintersport).
 
Laatst bewerkt:
Edit: dit gaat over Nederlanders die circuitrijden in Nederland, in het buitenland heb je sowieso nog een extra reisverzekering nodig waarbij je moet checken of circuitrijden wordt gedekt, eventueel met extra risico-toeslag (bv wintersport).
RSZ race 8+9 op Croix heb je dus een extra reisverzekering nodig mocht er wat gebeuren daar dat je verzekerd bent ?
 
RSZ race 8+9 op Croix heb je dus een extra reisverzekering nodig mocht er wat gebeuren daar dat je verzekerd bent ?
Hoe nodig dat is, dat kies je zelf. Je Nederlandse zorgverzekering geldt ook in het buitenland. De extra reisverzekering dekt alleen extra kosten met name repatriëring en duurdere tarieven in lokale ziekenhuizen en privéklinieken etc. in principe is het voor de meeste mensen verstandig om een reisverzekering af te sluiten als je naar het buitenland gaat langer dan een bezoekje vlak over de grens. Een kortlopende reisverzekering kost niet zo veel en is simpel online af te sluiten.
 
Laatst bewerkt:
IMG_20220715_222441.jpg


SuperSIc🤗



😐🤔😬
 
Terug
Bovenaan Onderaan