Het circuit op met .... Algemeen Circuitdagtopic

Dat ligt aan jou, met IDM 300 rijden ze met R3tjes 1:52ers op Assen. :P
Met WSS300 nog sneller dacht ik.
Een appel en een sinaasappel is ook rond. :Y
Dat is weer ander talent, rijdersgewicht (-40 kilo) en leeftijd. :Y
Bovendien rijden die op slicks, andere nokkenassen (+15 pk), geen koplampen en ander overbodig gewicht want geen straatmotor en bovendien geen 'in de weg rijders' in dezelfde sessie.
Elke bocht voor het rechte stuk op bijvoorbeeld Mettet moest ik de R3 doodremmen.
Gemengd rijden werkt echt niet als je zelf maar 35 pk hebt.

Ik sta op de tijdenlijst die ik later wel even wil posten thuis pal achter een paar S1000RR, Panigale en nog voor een RSV4 rijder, Fireblade etc. :)

17 seconden sneller op de BMW en ik mag mee doen bij de superbikes.
Dan ben ik sneller dan iedereen uit het ONK en IDC. _O-
Dat Red Michael van der Mark ook niet op zijn gewone trainingsfiets. ;)
 
Laatst bewerkt:
Niet zo happen joh. Ik doe het je niet na hoor. :)
Nee, ik wil mij ook niet aan die gasten meten.
Vergelijk alleen met mijzelf überhaupt, en dat was tussen de S1000RR en de R3.
Bochten snelheid kan in beide gevallen natuurlijk beter, maar het is ook niet zo dat dit met de R3 gelijk veel beter gaat want je rijdt niet alleen.
En vaak halen ze dan net in na het scrabble moment (rechte stuk) en zit je op het rempunt en bocht soms wat te kloten daardoor. :+
(Vaak haalde ik ook wel weer even bruut in, op Zandvoort liggen de snelheden hoger, daar ging dat niet behalve de Tarzan, Hughenholtz en Audi-S)

Op Mettet had ik een hele vervelende CBR600RR die steeds bijna uit het zicht wegreed op het rechte stuk en ik hem weer terugpakte verder op het circuit nadat ik er steeds opnieuw in drie, vier bochten weer op stokte.
Dit haalde steeds de flow en snelheid er uit, het ding heeft gewoon weinig acceleratie met +1t voor.

Meerdere sessies last van die gast gehad.
Alleen mijn ronden kunnen rijden was er niet bij.

Einde dag was ook zo'n gevecht, steeds die vervelia die in de weg reed en op acceleratie er weer voorbij peerde.

De laatste sessie de laatste doordraaier naar links hadden we de finishvlag en hij keek gelijk om recht in mijn ogen, want ik zat er nog geen drie meter vanaf.
Ik zag een grote glimlach en een groet.
Hij bedankte voor de leuke tijd op de baan.

Ik had dus niet genoten van het rijden.
Leermoment. :$ :$ :$

Volgend jaar normaal gesproken alleen Ecuyers doen met de R3.
En het voortandwiel gaat van 15t naar 13t. :)
 
Nee, ik wil mij ook niet aan die gasten meten.
Vergelijk alleen met mijzelf überhaupt, en dat was tussen de S1000RR en de R3.
Bochten snelheid kan in beide gevallen natuurlijk beter, maar het is ook niet zo dat dit met de R3 gelijk veel beter gaat want je rijdt niet alleen.
En vaak halen ze dan net in na het scrabble moment (rechte stuk) en zit je op het rempunt en bocht soms wat te kloten daardoor. :+
(Vaak haalde ik ook wel weer even bruut in, op Zandvoort liggen de snelheden hoger, daar ging dat niet behalve de Tarzan, Hughenholtz en Audi-S)

Op Mettet had ik een hele vervelende CBR600RR die steeds bijna uit het zicht wegreed op het rechte stuk en ik hem weer terugpakte verder op het circuit nadat ik er steeds opnieuw in drie, vier bochten weer op stokte.
Dit haalde steeds de flow en snelheid er uit, het ding heeft gewoon weinig acceleratie met +1t voor.

Meerdere sessies last van die gast gehad.
Alleen mijn ronden kunnen rijden was er niet bij.

Einde dag was ook zo'n gevecht, steeds die vervelia die in de weg reed en op acceleratie er weer voorbij peerde.

De laatste sessie de laatste doordraaier naar links hadden we de finishvlag en hij keek gelijk om recht in mijn ogen, want ik zat er nog geen drie meter vanaf.
Ik zag een grote glimlach en een groet.
Hij bedankte voor de leuke tijd op de baan.

Ik had dus niet genoten van het rijden.
Leermoment. :$ :$ :$

Volgend jaar normaal gesproken alleen Ecuyers doen met de R3.
En het voortandwiel gaat van 15t naar 13t. :)

In zo'n gevallen rij je toch altijd beter een (half) rondje de pitlane in.
 
In zo'n gevallen rij je toch altijd beter een (half) rondje de pitlane in.
Bij kleine verschillen. :Y
Al is mijn laptimer dan ook gelijk de weg kwijt zoals op Ecuyers waar ik dat de eerste ronde gelijk deed.

Maar op de hoge snelheidsbanen kan dat wel de hele tijd dus in de snelle groepen.
Op Mettet mocht ik in de snelste na de ochtend.
Bizarre verschillen in acceleratie.
Ik reed maar expres wijdere lijnen voor de motoren die er op het rechte stuk aan kwamen. :)
ca. 120 km/u verschil met mijn andere motor op het rechte stuk.

Ik haalde mijn topsnelheid ook pas 25 meter later terwijl zij al even aan het remmen waren op vergelijkbare of zelf iets lagere snelheid.
 
Laatst bewerkt:
Nee, ik wil mij ook niet aan die gasten meten.
Vergelijk alleen met mijzelf überhaupt, en dat was tussen de S1000RR en de R3.
Bochten snelheid kan in beide gevallen natuurlijk beter, maar het is ook niet zo dat dit met de R3 gelijk veel beter gaat want je rijdt niet alleen.
En vaak halen ze dan net in na het scrabble moment (rechte stuk) en zit je op het rempunt en bocht soms wat te kloten daardoor. :+
(Vaak haalde ik ook wel weer even bruut in, op Zandvoort liggen de snelheden hoger, daar ging dat niet behalve de Tarzan, Hughenholtz en Audi-S)

Op Mettet had ik een hele vervelende CBR600RR die steeds bijna uit het zicht wegreed op het rechte stuk en ik hem weer terugpakte verder op het circuit nadat ik er steeds opnieuw in drie, vier bochten weer op stokte.
Dit haalde steeds de flow en snelheid er uit, het ding heeft gewoon weinig acceleratie met +1t voor.

Meerdere sessies last van die gast gehad.
Alleen mijn ronden kunnen rijden was er niet bij.

Einde dag was ook zo'n gevecht, steeds die vervelia die in de weg reed en op acceleratie er weer voorbij peerde.

De laatste sessie de laatste doordraaier naar links hadden we de finishvlag en hij keek gelijk om recht in mijn ogen, want ik zat er nog geen drie meter vanaf.
Ik zag een grote glimlach en een groet.
Hij bedankte voor de leuke tijd op de baan.

Ik had dus niet genoten van het rijden.
Leermoment. :$ :$ :$

Volgend jaar normaal gesproken alleen Ecuyers doen met de R3.
En het voortandwiel gaat van 15t naar 13t. :)
Wat zal uiteindelijk de echte kick zijn voor je knallen met de BMW met veel pktjes of heerlijk sturen gooien smijten makkelijker remmen aanzienlijke lagere kosten etc etc met een R3? Lastiger is met een R3 dat er te veel snellere motoren om je heen rijden .Ik heb onlangs kunnen rijden met een ZX-400RR lage toeren is het helemaal niks maar het zal vast de :Y dolle pret hoog in toeren geven.Ding was vers dus kon geen echt gas geven.
 
Wat zal uiteindelijk de echte kick zijn voor je knallen met de BMW met veel pktjes of heerlijk sturen gooien smijten makkelijker remmen aanzienlijke lagere kosten etc etc met een R3?
Op Ecuyers was het dikke lol met de R3, en dat zal vast ook gelden voor banen zoals de Junior Track Assen en Midland.
Maar Assen, Mettet, Zolder en Zandvoort zonder twijfel de BMW naar mijn idee.
Op Mettet heb ik tijdens een tweedaags evenement ook de BMW thuis opgehaald.
Voelde geen spanning en adrenaline met de R3, werd er ook niet moe, het voelde als cruisen tussen de kruisraketten waar geen verbetering mogelijk was qua rondetijden.

Maar dat komt inderdaad door de gemengde groepen.
35 pk is dan qua flow lastig volhouden. :Y

Ferry en Mille zeiden ook dat het gewoon gevaarlijk is met vrijrijden en <100 pk.
Lastiger is met een R3 dat er te veel snellere motoren om je heen rijden .Ik heb onlangs kunnen rijden met een ZX-400RR lage toeren is het helemaal niks maar het zal vast de :Y dolle pret hoog in toeren geven.Ding was vers dus kon geen echt gas geven.
Dat is mooi dat je daar rekening mee hield. ;)
Die ZX-4RR mag nog wel flink afvallen lijkt mij.
Maar dat zou zeker qua motorblok een wat meer potentiële vervanger van de R3 kunnen zijn.
Het was al even bekend dat Kawasaki met deze veel krachtigere motor zou komen, maar schatte in dat hij in december 2022 nog niet te koop zou zijn en levering winter'23 of zelfs begin 2024 kon zijn.
En ik wilde de afgelopen winter ook al rijden. :)

Qua R3 kan ik bijna niet wachten tot augustus 2024.
Drie dagen Frankrijk met Racecracks. ;)
 
Laatst bewerkt:
Wat zal uiteindelijk de echte kick zijn voor je knallen met de BMW met veel pktjes of heerlijk sturen gooien smijten makkelijker remmen aanzienlijke lagere kosten etc etc met een R3? Lastiger is met een R3 dat er te veel snellere motoren om je heen rijden .Ik heb onlangs kunnen rijden met een ZX-400RR lage toeren is het helemaal niks maar het zal vast de :Y dolle pret hoog in toeren geven.Ding was vers dus kon geen echt gas geven.
Geen idee waar jij mee voorrijdt, maar sta je hier toevallig vooraan? ;)
IMG_20190916_115418_785.jpg

Door het raam van Mickeys. :+
 
Bij het YT-kanaal van 44-teeth rijden ze ook regelmatig wedstrijdjes met 125 cc's op kleine circuits. Endurance races enzovoort. Qua fun doet het niet onder voor racen met de grote motoren geven hun aan. Ik denk wanneer je speciale dagen zou hebben op de juiste circuits, dat het echt wel veel plezier kan zijn. Maar op gewone circuitdagen pas je er niet echt tussen. Ik kan me voorstellen dat je veel meer een competitiegevoel krijgt op een lichte motor tov de adrenaline-rush op een 150-pk motor.
 
Bij het YT-kanaal van 44-teeth rijden ze ook regelmatig wedstrijdjes met 125 cc's op kleine circuits. Endurance races enzovoort. Qua fun doet het niet onder voor racen met de grote motoren geven hun aan. Ik denk wanneer je speciale dagen zou hebben op de juiste circuits, dat het echt wel veel plezier kan zijn. Maar op gewone circuitdagen pas je er niet echt tussen. Ik kan me voorstellen dat je veel meer een competitiegevoel krijgt op een lichte motor tov de adrenaline-rush op een 150-pk motor.
Dat lijkt dus oprecht leuk om aan mee te doen!
Het is jammer dat we hier in Nederland daar geen circuits etc voor hebben.
 
Dat lijkt dus oprecht leuk om aan mee te doen!
Het is jammer dat we hier in Nederland daar geen circuits etc voor hebben.
Junior Circuit Assen?
Er zijn ook wel veel kart circuits buiten waar je wat kan.
Bergheim ben ik ooit geweest (voor karten dan).
 
Junior Circuit Assen?
Er zijn ook wel veel kart circuits buiten waar je wat kan.
Bergheim ben ik ooit geweest (voor karten dan).
Dat is helaas behoorlijk beperkt. In de tijd van de sobw kon er op veel plekken worden gereden. Dat is in de laatste jaren behoorlijk teruggelopen.

Ik vind op mijn 125 banen als clastres en mettet ook tof. Je moet er alleen voor zorgen dat je hard genoeg gaat om in de snelste groep te rijden, dan is het best te doen.
 
Laatst bewerkt:
Junior track
Berghem
Veldhoven
Emmen(Pottendijk)

Verder is Sokafran(Spa Belgie) echt een hele leuke baan.


Ik ben al een tijdje niet meer actief in de racerij dus het zou kunnen dat de baan geen 2wielers meer toelaat.
 
Junior track
Berghem
Veldhoven
Emmen(Pottendijk)

Verder is Sokafran(Spa Belgie) echt een hele leuke baan.


Ik ben al een tijdje niet meer actief in de racerij dus het zou kunnen dat de baan geen 2wielers meer toelaat.
Ik vond gisteren nog oude foto's van een minibike uitje die jij vroeger organiseerde???
 
Terug
Bovenaan Onderaan