~~~ Het drietiende grote XT/XTZ/TT/TTR topic ~~~(ook WR-en)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Norbert
Ik heb 2 TTR-en gehad die geen zichtbare vonk hadden, bijzonder verneukeratief. Maar: even aantrekken en hij liep, en daarna geen last meer van gehad.

Durf je je vinger in de bougiedop te steken en dan te kicken? Dit om volledig uit te sluiten dat er geen vonk is. Als je toch een oplawaai krijgt:
Even op zoek naar een vrijwilliger: 'stop hier je vinger maar in... O-) '
Maak het kleine zeefje in de carb schoon.
Aargh, het uitbouwen (of eigenlijk vooral het inbouwen) van de carb is een drama. Maar dan maak ik 'm gelijk schoon voor mei.
 
Even op zoek naar een vrijwilliger: 'stop hier je vinger maar in... O-) '
Je zegt toch dat je geen vonk hebt? Dan is dat geen probleem.

Ik liet mijn kinderen dat altijd doen, en tegen de tijd dat ze er niet meer in trapten, de buurtkinderen of de hond.

Kijk wel uit, ga dat niet zelf doen.
 
Over de carb: Na schoonmaken en in elkaar zetten van de 660 3yf carb, komt er brandstof uit de overloop pissen als de carb enigzins schuin wordt gehouden. Kan dat alleen maar door een te hoge vlotterstand zijn, om moet ik nog ergens anders aan denken?
 
Wat ik deed met een kick only blok is motor op de zijkant in het gras. In de 3e versnelling, de toevoer leiding vanaf olietank los en dan iemand aan het achterwiel laten draaien en tegelijk olie in het kanaal dat naar de oliepomp gaat bijvullen.

Je kan even voor de zekerheid door de klepstel luikjes op de kop wat olie gieten. Bij eerste start laat ik er ook altijd eentje even los om te checken of de kop olie genoeg krijgt. Moet er dan echt uit spugen.

Ik zie in het smeerdiagram dat de olie die naar de kop gaat via het filter loopt, omdat het filter helemaal droog is vermoed ik dus dat de pomp het nog even niet z'n werk doet. Kan dit komen doordat hij vol lucht zit, en moet ik het er dus inderdaad rustig in gieten en door pompen zoals jij beschreef?
 
Ik zie in het smeerdiagram dat de olie die naar de kop gaat via het filter loopt, omdat het filter helemaal droog is vermoed ik dus dat de pomp het nog even niet z'n werk doet. Kan dit komen doordat hij vol lucht zit, en moet ik het er dus inderdaad rustig in gieten en door pompen zoals jij beschreef?
Ik denk eerder dat het komt omdat je oliepomp alleen maar lucht aanzuigt.
Komt er wel olie uit je blok als je de aftapplug eruit haalt?
 
Zijn de letters nou iets uitgerekt aan de bovenzijde bij de Y? Voor de rest mooi strak hoor.
 
Wat ik deed met een kick only blok is motor op de zijkant in het gras. In de 3e versnelling, de toevoer leiding vanaf olietank los en dan iemand aan het achterwiel laten draaien en tegelijk olie in het kanaal dat naar de oliepomp gaat bijvullen.

Je kan even voor de zekerheid door de klepstel luikjes op de kop wat olie gieten. Bij eerste start laat ik er ook altijd eentje even los om te checken of de kop olie genoeg krijgt. Moet er dan echt uit spugen.

Roesten zal ie voorlopig niet meer... bedankt voor de tip! Motor loopt weer dus ik kan naar Marokko *D
 
Ik kreeg vanmiddag van een vriend te horen dat hij voor iemand een Yamaha XT 600 E mag verkopen..

Het betreft hier een XT 600 E van bouwjaar 02-11-2000.
De motor is sinds 2005 in bezit van de huidige eigenaar.
Volgens mij had de motor 18.000 km op de klok staan.
Uiterlijk ziet er nog netjes uit en gewoon volledig origineel.
Starten, lopen en rijden maar.

Zo ziet de motor er uit (afbeelding van internet):
yamaha-xt-600-05.jpg


Vraagprijs weet ik momenteel nog niet, maar als iemand interesse heeft dan laat het maar even weten via pb. dan zal ik je in contact brengen met de verkoper.
 
Laatst bewerkt:
Wauw! Originele Yamaha hoes of gewoon een hele goeie zadelbekleder?

Ik kon helaas geen originele hoes meer vinden dus is het een imitatie geworden. Zit er inderdaad netjes op, de pasvorm was perfect. Ook de kleur en letters vind ik wel mooi. Hopelijk blijft dat zo, de hoes is helaas wel erg dun. Maar ja, voor 3 tientjes mag je dan weer niet klagen :) En die zadelbekleder ben ik gewoon zelf :)


Zijn de letters nou iets uitgerekt aan de bovenzijde bij de Y? Voor de rest mooi strak hoor.

Volgens mij ligt dat aan de slechte kwaliteit van mijn telefoonfoto`s... In het echt zijn de letters mooi scherp en niet uitgerekt.

Ik ben er superblij mee, nu maar hopen dat dat zo blijft ;)
 
heeft iemand nog de blauwe tank kappen extra of over die hij weg doet? de blauwe kappen van het model van hier boven die te koop staat.
 
Ik kon helaas geen originele hoes meer vinden dus is het een imitatie geworden. Zit er inderdaad netjes op, de pasvorm was perfect. Ook de kleur en letters vind ik wel mooi. Hopelijk blijft dat zo, de hoes is helaas wel erg dun. Maar ja, voor 3 tientjes mag je dan weer niet klagen :) En die zadelbekleder ben ik gewoon zelf :)Volgens mij ligt dat aan de slechte kwaliteit van mijn telefoonfoto`s... In het echt zijn de letters mooi scherp en niet uitgerekt.

Ik ben er superblij mee, nu maar hopen dat dat zo blijft ;)
Dat heppie netjes gedaan. :Y

Mijne zadeldek is gescheurd, ik twijfel nog tussen duk-tape of een nieuw dekje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan