4strokerules
MF veteraan
Laatst bewerkt:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Zo, jij laat er geen gras over groeien.
Zo, jij laat er geen gras over groeien.
Best wel snel genezen toch? Zowel de xt als jij.
In deze staat brengt ie een paar honderd euro op.hoi allemaal,
ik sta op het punt om een nieuwe kop te kopen van 4strokerules, maar heb even uitgerekend wat het me verder nog gaat kosten om m'n 3AJ weer te laten rijden en gezien ik langzaamaan wel aan een andere motor toe ben (super tenere...) vraag ik me af of hier nog mensen interesse hebben in een 3AJ met vastgelopen blok. Zoals sommigen wel weten heb ik hem begin dit jaar flink onderhanden genomen voor een trip naar Marokko, ik heb toen o.a. het volgende aangeschaft:
- nieuw balhoofdlager
- voorpoten zonder speling, schoongemaakt en nieuwe olie
- wielen zonder slag ('goud')
- grote bout van link achterbrug-schokdemper nieuw
- schokdemper achter met stijvere veer (rijdt lekker, is heel marokko zwaar bepakt maar 1 keer tot de eindstop gekomen tijdens een landing)
- net zadeltje
- rempompen en schijven vervangen
- voor stalen remleiding
- nieuwe ketting en tandwielen (maar inmiddels dus wel 3000km mee gereden)
het is niet moeders mooiste en het blok is dus helaas vast gelopen, maar het chassis, remmen en wielen zijn dus goed. de tank die er op zit en waarmee ik in marokko was zweet toch een beetje, maar er zit ook nog een tank bij die ik met epoxy heb gedicht, gaat al 4 jaar goed. ook een reserve CDI unit.
Mochten er mensen interesse hebben dan hoor ik het wel, anders ga ik toch verder met het blok oplappen
[afbeelding]
hoi allemaal,
ik sta op het punt om een nieuwe kop te kopen van 4strokerules, maar heb even uitgerekend wat het me verder nog gaat kosten om m'n 3AJ weer te laten rijden en gezien ik langzaamaan wel aan een andere motor toe ben (super tenere...) vraag ik me af of hier nog mensen interesse hebben in een 3AJ met vastgelopen blok. Zoals sommigen wel weten heb ik hem begin dit jaar flink onderhanden genomen voor een trip naar Marokko, ik heb toen o.a. het volgende aangeschaft:
- nieuw balhoofdlager
- voorpoten zonder speling, schoongemaakt en nieuwe olie
- wielen zonder slag ('goud')
- grote bout van link achterbrug-schokdemper nieuw
- schokdemper achter met stijvere veer (rijdt lekker, is heel marokko zwaar bepakt maar 1 keer tot de eindstop gekomen tijdens een landing)
- net zadeltje
- rempompen en schijven vervangen
- voor stalen remleiding
- nieuwe ketting en tandwielen (maar inmiddels dus wel 3000km mee gereden)
het is niet moeders mooiste en het blok is dus helaas vast gelopen, maar het chassis, remmen en wielen zijn dus goed. de tank die er op zit en waarmee ik in marokko was zweet toch een beetje, maar er zit ook nog een tank bij die ik met epoxy heb gedicht, gaat al 4 jaar goed. ook een reserve CDI unit.
Mochten er mensen interesse hebben dan hoor ik het wel, anders ga ik toch verder met het blok oplappen
[afbeelding]
Dan komen de nummers niet meer overeen.Aan wat voor prijs zit je zelf te denken? Ik heb wellicht wel interesse en anders een vriend van me wel.
Mocht je m zelf willen houden, kun je niet een compleet blok kopen ergens? Is vaak goedkoper dan een complete revisie
Ik weet het, geen XT maar wel een XT blok, en ik heb verder geen plek waar ik mag komen met deze motor :D.
Hij zit eindelijk weer eens volledig in elkaar, gelijk de inrij kilometers gemaakt door ff een stuk voorbij Kleve te tuffen. Weer heerlijk rondgereden en wat een koppel dat XTZ660 blok, Rijdt net zo heerlijk als mijn 550. (Alhoewel nu mijn 550 het niet meer doet)
Hier een foto in Kleve, verschrikkelijk grauw weer die dag.
[afbeelding]
Hier een fotootje bij terugkomst in Tiel weer:
[afbeelding]
En maar eens een nieuw stuur er op gezet, oude was een zwart geschilderd wrak:
[afbeelding]
Dan komen de nummers niet meer overeen.
Klopt maar ik zou toch huiverig zijn om zo'n fiets te kopen.Bij een waardevolle oldtimer zou me dat wat uitmaken, maar bij een (reis) 3AJ, meh
DWN.Bovendien kun je het oude blok gewoon houden, voor als je later tijd/geld hebt.
En vindt maar eens blok dat helemaal goed is en met weinig kilometer. Als je het al vindt is het peop duur. Dus koop je een oud blok met veel km's met andermans ellendeDan komen de nummers niet meer overeen.
Die klepseals zouden niet uit moeten maken.
Eerst maar een paar simpele vragen.
-Hoe ziet je bzie er uit?
-Enig idee van je compressie?
Omdat ? Omdat er nog weinig van verkocht zal worden kunnen klepseals jaren oud zijn. Zou voor viton/ teflon klepseals gaan die zijn niet origineel maar wel beterder.Die klepseals zouden niet uit moeten maken.
Eerst maar een paar simpele vragen.
-Hoe ziet je bzie er uit?
-Enig idee van je compressie?
Welk merk en dikte olie ?Vraagje: Na de kop-zuiger-cylinder renovatie van 6000km geleden (660 3yf) begint het blok weer olie te verbruiken. Ongeveer een halve liter per 1000 km.
Nu rijdt ik, als het blok warm is, vrij onbehouwen en ik rijdt veel snelweg (ook de file-slalom), omdat ik geen andere w-w motor meer heb.
Kan het zijn dat veel reletief hoge rpm (5000) er voor zorgen dat je met een dikke ééncilinder sowieso veel olie verbruikt?
Of heb ik er verkeerd aan gedan door geen originele Yamaha klepseals te gebruiken? De drie nieuwe uitlaatkleppen zijn wel origineel yamaha.
De zuiger en zuigerveren zijn van Prox, 1e overmaat en de cilinder is gekotterd en gehoond. Ook de klepzittingen zijn door een revisiebedrijf geslepen.
Er is ook een nieuwe NAK ingegaan en ik weet zeker dat hij goed getimed staat. Na de 1e 1000 km zijn de kleppen nagekeken en akkoord bevonden.
Wat zou het kunnen zijn?
Omdat ik ondertussen al heel wat van die imitatiedingetjes erop gefrot heb en heb laten frotten, en ik herken dit probleem niet.Omdat ?