Het Ducati Monster 696 Topic

Is er een mod in de zaal die de topic titel kan wijzigen naar "Ducati Monster 696" en dit rijtje kan toevoegen aan het begin van het topic? :)

Circuit Maniac Rood
duc696 ?
Jor1s Rood
black_696 Zwart
arjanb Wit
mulder_stephan ?
Wes20vt Zwart Wes696 zwart+
;)
 
Laatst bewerkt:
Wat vinden jullie eigenlijk van het stuurkuipje?

Ik zelf ben er nog steeds niet over uit of hij er mooier van wordt.
 
Wat vinden jullie eigenlijk van het stuurkuipje?

Ik zelf ben er nog steeds niet over uit of hij er mooier van wordt.

Een naked bike met een stuurkuipje :r ......buiten het feit dat het op langere stukken wel lekker kan zijn is het gewoon spuuglelijk,lijkt wel of ze 'm zo van een Jap hebben afgeplukt.......
 
Is er een mod in de zaal die de topic titel kan wijzigen naar "Ducati Monster 696" en dit rijtje kan toevoegen aan het begin van het topic? :)

Circuit Maniac Rood
duc696 ?
Jor1s Rood
black_696 Zwart
arjanb Wit
mulder_stephan ?
Wes20vt Zwart


Mulder_Stephan mag je wijzigen!! ( weliswaar een kapotte 696 )
 
Goed geregeld man! *O*

De mijne (wit) komt ook snel, in de zomer moesten we maar eens een 696 meeting houden :]

Misschien leuk voor in de openingspost, een overzicht van de 696 rijders? Deze ben ik tot nu toe tegengekomen, kleuren weet ik niet allemaal:

Circuit Maniac Rood
duc696 ?
Jor1s ?
black_696 Zwart
arjanb Wit
mulder_stephan Rode +
Wes20vt Zwart
 
Toen ik vernam dat er een plusversie uit zou komen ging ik op zoek naar deze versie. Hij was behoorlijk moeilijk te vinden; kon het nergens vinden, niet op ducati.nl, of google...nergens. Toen kwam ik op youtube terecht; op dit filmpje vond ik het ruitje niet echt bij de motor passen...
Ik heb 'm een paar weken geleden voor het eerst in het echt gezien en ik vind het best meevallen.....al zou het mij niet verbazen dat ik 'm toch een keer demonteer :-)
 
Same here :)

En ten tijde van bestellen (en nu nog vermoed ik) was alleen de plus versie beschikbaar.
 
Ja; de gewone versie is pas Aug/Sept beschikbaar....nou, zolang kon ik niet wachten; dan maar de + versie
 
Ja; de gewone versie is pas Aug/Sept beschikbaar....nou, zolang kon ik niet wachten; dan maar de + versie

je kon ook de + versie kopen en de dealer die 2 onderdelen (seatcover en stuurkuip) en dan heb je de gewone versie, alsook de prijs was dus 350€ minder= gewone versie

gewoon goede afspraken maken met dealer :)
 
Alvast wat plaatjes van de mijne, helaas crappy telefoonfoto's, betere volgen als het goed is volgend weekend.
Afb030.jpg

Afb029.jpg


Grtz Wes
 
Gefeliciteerd met je monster!!!

Matzwart ziet er inderdaad veel mooier uit dan op eerdere foto's die ik gezien heb.

Nu maar hopen dat de rest van de monsters ook snel komen>
 
erg mooi! Het enige dat ik minder mooi vind zijn die hele dunne uitlaatbuizen ;(
Die hadden ze wel iets dikker mogen maken :)

Veel plezier ermee!
 
Vandaag bij de demodag van Ducati Rotterdam kennis gemaakt met de Monster 696.
Ik ben me alvast een beetje aan het orienteren op een volgende motorfiets, die moet er dan aan het einde van dit jaar of begin volgend jaar komen. Op het verlanglijstje staan de Suzuki GSR en Triumph Street Triple. De nieuwe Monster is toch wel een motorfiets die hier ook tussenpast, dus moest die ook een keer geprobeerd worden.

Om te beginnen ziet hij er erg mooi uit, de zit is lekker (ik hou juist wel van die zit met de ballen tegen de tank :P ) waar je in ipv op de motor zit. Mooi weggezakt tussen de kont en de tank. Met mijn 1.92m zat ik verassend goed en ontspannen. Dashboard was wat klein, maar wel goed te lezen.

Toen ik eenmaal ging rijden (en had diezelfde klacht ook al van voorgangers gehoord) viel me tegen dat hij onder de 4000rpm zo begon te bokken. Hierdoor vind ik het geen fijne motorfiets voor in de stad. Maar eenmaal buiten de stad is het een supermachine. Hij stuurt lekker, is erg stabiel en trekt lekker door. Ik kan jullie vermelden dat hij op de teller over de 200km/h gaat :+
Dat was in een tunnel, het geluid wat vervolgens weerkaatste was om kippenvel van te krijgen :}
De remmen zijn super, zelfs op een SuperSport nog niet eerder zulke krachtige remmen gevoeld. De pers heeft het al gezegd/geschreven, maar de Monster 696 is absoluut geen "typische vrouwenmotor"

Met pijn in het hart (want qua uiterlijk en karakter ben ik Ducati fan) komt de Monster 696 toch onderaan te staan, achter de GSR en Street Triple. Ik zou hem dus niet zo snel kopen, en dan vooral vanwege het feit dat hij in de stad niet soepel rijdt.
 
Tijdens mijn proefrit (+/- 2.5 uur) heb ik in diverse kleine plaatsen gereden, door smalle straten, korte bochten, drempels etc. En ik vond 'm juist voorbeeldig soepel rijden, absoluut geen gebok.

Had je 'm soms in z'n drie staan? :+
 
Tijdens mijn proefrit (+/- 2.5 uur) heb ik in diverse kleine plaatsen gereden, door smalle straten, korte bochten, drempels etc. En ik vond 'm juist voorbeeldig soepel rijden, absoluut geen gebok.

Had je 'm soms in z'n drie staan? :+
Het gebok was in iedere versnelling(behalve in z'n 1), zowel met op als terugschakelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan