Het Ducati Monster topic *deel 43*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb van de week originele dempers gekocht voor de fiets van m'n vriendin.
Staat daar toch gewoon als merk Remus op. Dus die Italianen heulen nog steeds met die Duitsers_O-.
Oh, om terug te komen op de vraag over het voorspatbord? Dat is een aftermarket carbon voor meerdere Ducs, heb ik gezien op het interweb.
Is dus niet afgezaagt, maar hoort zo.
Gaat nog wel een laagje of wat blanke lak over om het moot te krijgen.
Ik krijg langzaam maar zeker alles binnen om mijn monster zo te krijgen als ik wil.
Het deel waar ik nog even tegen aan zit te hikken is de koppeling. Hij kan nog wel even mee, maar zou daar toch ook wel een upgrade voor willen hebben tzt.
 
Volgende probleem. Vandaag 200km ongeveer gereden met de monster 620S zonder problemen. Thuisgekomen omgekleed en wilde, omwille van het zout en de leemgrond uit de polders, even om de hoek de monster gaan afspuiten onderaan. Ik vertrek en 500m verder heb ik geen dashboard meer, geen kilometerteller en geen toerenteller, lampje van de immobilizer knipperde ook dus ik dacht ff alles uitzetten en opnieuw opstarten. Niet dus. Te voet terug naar huis en daar vastgesteld dat de zekering van 15A Tail light and NQS- pilot light gesprongen is. Deze vervangen, maar bij opzetten contact flits deze er weer door, brandstofpomp werkt, pass light werkt, claxon werkt bij opzetten contact. Na wat proberen en een 5-tal zekeringen te hebben geflashed had ik plots weer het normale dashboard.
Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn? Nog van gehoord of iemand dat nog voor gehad?
 
15A als zekering voor een achterlicht?? Is dat de standaard waarde? Lijkt wat veel.
Je hebt ergens kortsluiting, anders knallen er niet 5 zekeringen uit.
Kijk eens goed of je een draadbreuk kunt vinden dan zou er n.l. een stukje blank draad tegen massa kunnen komen.
Ik zou de koplamp eraf halen en daar achter eens goed zoeken in de bedrading. Volgens mij is de kans op een draadbreuk daar het grootst.
Natuurlijk ook de zekeringhouder onder de loep nemen.

Voor je met de bedrading aan de gang gaat: accu loskoppelen.
 
15A als zekering voor een achterlicht?? Is dat de standaard waarde? Lijkt wat veel.
Je hebt ergens kortsluiting, anders knallen er niet 5 zekeringen uit.
Kijk eens goed of je een draadbreuk kunt vinden dan zou er n.l. een stukje blank draad tegen massa kunnen komen.
Ik zou de koplamp eraf halen en daar achter eens goed zoeken in de bedrading. Volgens mij is de kans op een draadbreuk daar het grootst.
Natuurlijk ook de zekeringhouder onder de loep nemen.

Voor je met de bedrading aan de gang gaat: accu loskoppelen.
Dank voor je reactie. Even verduidelijken, 15A is standaard voor deze kring: Tail light and NQS- pilot light (geen idee waar de NQS voor staat maar vermoed het dashboard), de zekeringen zijn niet tegelijk uitgevallen maar proefondervindelijk, nieuwe zekering erin, licht uit en contact terug aan, enzo verder. Zonder aanwijbare reden, dus nadat ik een zoveelste zekering liet springen, ging het plots wel goed. Geen zichtbare beschadigingen. De kring is dus de stroomkring van rijlicht, standlicht, dashboard, taillicht. Groot licht is appart gezekerd. Ben geen electro-leek, misschien dat dit probleem eerder bij iemand is voorgekomen omdat problemen zich blijven herhalen ;-)
 
Bestudeer het elektrisch schema zou ik zeggen. Dan zou je moeten kunnen zien waar in het circuit van rijlicht, standlicht, dashboard, taillicht een zwakke plek (onbedoelde verbinding met massa) kan zitten. Het circuit dat jij opnoemt bevindt zich rondom de koplamp, . . . . . . . .
 
Hi All,

Vraagje... Heb een Monster 821, topfietsje maar zoals bekend heeft ie het probleem dat je laars de coating nogal beschadigd op de schetsplaat en het hitteschild.
Nu zag ik een filmpje op youtube, en die kerel had om dit te voorkomen carbonlook stickers op zowel de schetsplaat als het schild geplakt.

Weet iemand waar deze te krijgen zijn? Kan ze nergens vinden...

Dank alvast!
 
duc.jpg


Dit monstertje staat al anderhalf jaar op dezelfde plek in Zeist geparkeerd(ziet er ondertussen ook een stuk minder goed uit...) Wellicht een bekende van hier? Kenteken eindigt op een 4 en het is een 2003 model...
 
kenteken is nog geregistreerd, zit een schijfrem slotje op...

ik hoopte eigenlijk dat de eigenaar hier actief was en wellicht een klein bod accepteerde :X
 
Laatst bewerkt:
Ik ben ondertussen een klein beetje bezig met m'n monster.
Al wat dingen vervangen om hem weer goed op de weg te krijgen.
Originele spiegels kunnen bemachtigen en gemonteerd, stuk beter.
Knipper voor van Ali met weerstandjes, nieuwe lamporen van Startwin ( wat een geweldige toko ).
Kuipje aan het tests spuiten ( gaat nog niet helemaal lekker, wat tegenslagen gehad ).

PB260004.JPG
PB260004.JPG


Helaas kom je ondertussen weer wat meer tegenslag tegen. Voorspatbord bevestigingen zijn ook beetje ter ziele, dus ook maar nieuw besteld bij Startwin.
Vandaag binnen, dus kan de oude gewoon doorknippen. Dan kan het voorspatbord in de blanke lak gespoten worden.

Verder dit weekeind alleen bezig geweest met de monster van m'n vriendin. Andere uitlaten gemonteerd en tank verwijderd. Die moet naar de schade hersteller.
Zitten een paar vieze deuken in en moet opnieuw gespoten worden..
Hopelijk komend seizoen beide motoren knap wat betreft uiterlijk. Al vind ik die van haar het belangrijkste.
Ik wil alles zelf doen.
En ik wil het ook zo dicht mogelijk bij origineel houden.
 
Met Startwin heb ik ook niet anders dan goede ervaringen gehad, wat onderdelen betreft. Alles leverbaar en ja wellicht zijn sommige delen ergens iets goedkoper, maar gewoon het gemak van ALLES kunnen bestellen wat je nodig hebt in 1 keer is gewoon heel fijn. Ook wel eens wat kleins vergeten in m'n bestelling. Mailtje erachteraan de volgende dag en het werd kosteloos meegestuurd. Helemaal top!
 
Ik meld me nu even bij de momster rijders. Heb net een week het rijbewijs in handen en ben eens wat aan het rondneuzen. Op het moment nog geen zeer groot budget maar wachten kan ik helaas ook niet. Voel me nu net als mijn kinderen die hier met smacht na de cadeaus kijken en niet kunnen wachten met ze open te maken.

Nu heb ik een leuke monster gezien alleen de hoge km stand baart me een beetje zorgen. Wat zeggen jullie monster rijders hier over.

 
Is eigenlijk best een redelijke km stand voor de leeftijd , je kunt er op zijn hoogst 2250€ op verliezen 😁
Je kan er een proefritje op maken misschien valt het wel erg tegen en wil je toch liever een Honda
 
Ik snap ook dat ik niet meteen hoef te verwachten dat het blokje in nieuwstaat is. Gaat er mij meer om dat ik het komend jaar misschien 2 jaar kan rond rijden zonder het halve blok te hoeven vernieuwen.

Misschien tussen kerst en nieuwjaar eens gaan kijken. Heb nu ook nog een leuke monster Dark en speed triple op het oog.
 
@Noël89, ja km-stand is best hoog, maar dat hoeft geen probleem te zijn. Mijn Monster (S2R800) kocht ik met 54.000 op de teller. Bij 63k en 67k heb ik pech gehad: resp. kapotte krukassensor (Bosch/Duits, € 100) en kapotte stator (Kokusan/Japans € 200). Verder is de motor probleemloos en staat nu op 73k.

Ik zou hierop letten:
  • dat de motor z'n beurten heeft gehad. Dat moet afgestempeld zijn in het onderhoudsboekje,
  • rekeningen vh onderhoud,
  • 3 sleutels erbij: 1x rood en 2x zwart (rode is om evt. nieuwe zwarte bij te programmeren),
  • alle boekjes, dus dealernetwerk, handleiding en onderhoud.
Als dat er allemaal bij zit (+ garantie, b.v. 3 maanden) dan duidt dat op een vorige eigenaar die goed voor z'n Monster heeft gezorgd.
Dan zou ik de motor zeker durven kopen. Tuurlijk wel ff proefrit maken. Let op de voorrem, bij de 620i is die heel giftig. Ik weet niet hoe dat bij de 695 is.
 
Als hij netjes zijn onderhoud heeft gehad hoeft het toch geen probleem te zijn?
Mijn vorige motor was een BMW met dik 2 ton op de klok toen ik hem kocht.
Mijn huidige Monster is de stand enigszins onbekend, staat wel wat op de teller, maar weet dat er een andere klok op is gekomen omdat de oude defect was.
Maar heb het onderhoud erbij vanaf een x aantal jaar terug.
Als je twijfels hebt. Een afspraak maken bij een Ducati dealer en een proefrit daarlangs maken.
Als de huidige eigenaar dat een probleem vind is het al twijfelachtig.
 
Morgen vroeg ga ik bellen of hij er nog staat en probeer ik tegen de middag langs te gaan. We gaan het zien.

Bedankt voor de reacties.
 
Toen ik vanmorgen belde was hij helaas al verkocht. Iemand anders zou hem deze middag ophalen.

Ben wel nog voor andere monster gaan kijken maar die had het stuur aangepast waardoor die lager zat. Ondanks dat het een hele mooie fiets was heb ik hem laten staan. Na een kort ritje vertelde mijn rug me al dat de zit positie niet mijn ding was.

Zoeken we nu vrolijk verder.
 
Toen ik vanmorgen belde was hij helaas al verkocht. Iemand anders zou hem deze middag ophalen.

Ben wel nog voor andere monster gaan kijken maar die had het stuur aangepast waardoor die lager zat. Ondanks dat het een hele mooie fiets was heb ik hem laten staan. Na een kort ritje vertelde mijn rug me al dat de zit positie niet mijn ding was.

Zoeken we nu vrolijk verder.
Watje😁
D4CF4547-DC3D-4AE6-BF8F-1D062C30E6A3.jpeg
 
Biggelaar heeft ook weer een monster 620 staan. Daar heb ik de mijne gekocht. Echt super service en een bak aan kennis bij die toko.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan